کد خبر: ۲۷۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 02 August 2016

مصطفی‌ سعیدی‌سیرایی اظهار داشت: هفته گذشته سئوالاتی را به صورت رسمی و در سه محور از شهردار کرج در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح کردم.

وی تصریح کرد: این پرسش‌ها مربوط به واگذاری پروژه‌های میلیاردی بدون رعایت تشریفات قانونی و فراخوان عمومی و مناقصه و همچنین علت صدور پایان‌کار برای یکی از برج‌های معروف کرج پیش از انجام تعهدات مالک و سازنده بود.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: متاسفانه پس از اعلام رسمی این سوالات و با وجود آنکه در ماه‌های اخیر چندین بار تذکرات قانونی به شهردار کرج و معاونان وی داده بودیم، عده‌ای شروع به تخریب و بیان تهمت و افترا علیه من و رسانه‌های منتشرکننده خبر، انجام دادند.

سعیدی‌سیرایی گفت: از آنجایی که نمی‌خواستم وارد چالش‌ شده و فضای شهر را متشنج کنم، به همراه دیگر اعضای شورای شهر که با این پرسش‌ها همراه هستند، از پاسخگویی به دروغ‌پراکنان و تهمت‌زنندگان خودداری کردیم.

وی بیان داشت: متاسفانه روز گذشته به صورت گسترده در فضای مجازی اعلام شد که من قصد دارم سوالات خود را پس بگیریم و این در حالی است که تحت هیچ شرایطی سوالات فوق را پس نخواهم گرفت.

* حداقل در دو پروژه میلیاردی قانون رعایت نشده است

طراح سوال از شهردار کرج افزود: مگر منافع مردم و شهر قابل چانه‌زنی است که سوالاتی را طرح کرده و سپس از آن برای چانه‌زنی و امتیازگیری استفاده کنیم و وقتی برای خودمان امتیاز گرفتیم،‌ پرسش‌ها را در جلسه علنی مطرح نکنیم.

سعیدی‌سیرایی گفت: در طول دوره چهارم شورای شهر و زمانی که افتخار نمایندگی مردم را بر عهده داشتم، هرگز وارد این بازی‌ها نشده و زمانی که منافع مردم را در خطر دیدم، واکنش نشان دادم.

وی اظهار داشت: امروز نیز معتقدم که حداقل در دو پروژه میلیاردی و علیرغم اینکه شورای شهر مصوب کرده بود که پروژه‌های فوق باید با فراخوان عمومی و انجام مناقصه رسمی به پیمانکار واگذار شود، این فرایند قانونی انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: طبق قانون آنها را در قالب پرسش‌های رسمی به شهردار ابلاغ کرده و شهردار نیز موظف است ظرف مدت 10 روز به آنها پاسخ دهد و اگر پاسخ قانع‌کننده نداشته باشد، فرایند استیضاح را آغاز خواهیم کرد.

سعیدی‌سیرایی گفت: اگر پاسخ‌های شهردار هم قانع‌کننده بود، به صورت رسمی اعلام می‌کنیم که قانع شده‌ایم، نه اینکه هنوز جلسه برگزار نشده و شهردار برای پاسخگویی نیامده، بگوییم پرسش‌های خود را پس گرفته‌ایم.

* منافع مردم قابل چانه‌زنی نیست

وی تاکید کرد: مردم به ما اعتماد کرده و رای داده‌اند و نمی‌توانیم وقتی منافع شهر و مردم را در خطر می‌بینیم، سکوت کنیم. ممکن است اشتباه کرده باشیم و شهردار پاسخ قانع‌کننده داشته باشد، اما از ابزارهایی که در اختیار داریم، سوءاستفاده نخواهیم کرد.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه منافع مردم را قابل چانه‌زنی نمی‌دانم، گفت: ممکن است سوالی در ذهن یک عضو شورای شهر ایجاد شده و آن را با شهردار در میان بگذارد و شهردار نیز زمان بخواهد برای رفع شبهات پیش آمده، این موضوع با زمانی که می‌بینیم قرارداد چند میلیارد تومانی بدون رعایت تشریفات قانونی و علیرغم مصوبه شورا به پیمانکاری واگذار شده،‌ تفاوت دارد.

وی اظهار داشت: مردم به ما رای ندادند تا در شورا و در جلسات مختلف بر سر منافع مردم چانه‌زنی کرده و برای منافع خودمان تلاش کنیم، اگر در این دنیا مردم هم متوجه نشده و بر فرض سازمان‌های بازرسی و نظارتی هم مطلع نشوند، آن دنیا نمی‌توانیم جواب شهدا و امام(ره) و خدا را بدهیم.

* قصد تنش در شهر را ندارم

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: هرگز به دنبال ایجاد تنش در شهر نبودم و نمی‌دانم، چرا عده‌ای با کوچک‌ترین انتقاد، علیه منتقدان شهرداری کرج جبهه‌گیری می‌کنند، مگر ما نماینده مردم نیستیم و نباید اگر اشکالی دیدیم،‌ موارد را متذکر شده و تا رفع نواقص پیگیر کار باشیم.

سعیدی‌سیرایی گفت: اگر قرار باشد با کوچک‌ترین انتقاد و یا طرح سوال، بلافاصله عده‌ای به دنبال آشوب و تنش در شهر باشند و بعد دیگران را متهم کنند، که نمی‌شود هیچ پروژه عمرانی را در مرکز استان البرز پیگیری کرد و به سرانجام رساند.

* پرسش‌های دیگری درباره عملکرد شهرداری کرج دارم

وی با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف و قوت شهرداری کرج را با هم در نظر گرفت، گفت: ما منکر نقاط قوت نیستیم و بارها نیز از پروژه‌هایی که طبق قانون و بر اساس نیاز شهر احداث شده، حمایت کرده‌ایم.

سعیدی‌سیرایی در پایان گفت: البته پرسش‌هایی داریم که باید شهردار طبق قانون به آن پاسخ دهد، پرسش‌های دیگری نیز مطرح است که به زودی در یک فرایند قانونی اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار