کد خبر: ۲۷۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 03 August 2016
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: طی دو ماه گذشته 15 حریق در عرصه های طبیعی استان رخ داده است.
اردشیر جابری اظهار کرد: از اواخر خرداد تا اوایل مرداد امسال در مجموع 15 حریق در عرصه های ملی و طبیعی استان رخ داده است .
وی ادامه داد:  نه مورد از مجموع حریق های به وقوع پیوسته در عرصه های ملی شهرستان طالقان رخ داده است و براین اساس می‌توان گفت طی این مدت طالقان پیشتازدر این امر بوده است .
وی اضافه کرد: به جز این ، طی این مدت دو حریق در عرصه های مرتعی اشتهارد و چهار آتش سوزی نیز در عرصه های ملی کرج رخ داده است .
وی افزود:‌این آتش سوزی ها در مجموع 12 هکتار از عرصه‌های ملی استان را درگیر کرده است .
این مسئول  ابراز کرد : هرچند تعداد حریق های به وقوع پیوسته در دو ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده ولی به دلیل تعامل و هماهنگی دستگاه ها و همچنین همکاری جوامع محلی مساحت درگیر شده با آتش سوزی کمتر بوده است .
جابری توضیح داد: امسال تجهیزاتی چون آتش کوب در اختیار جوامع محلی و دهیاری‌ها قرار گرفت تا آتش سوزی های به وقوع پیوسته در مناطق بحرانی درنطفه خفه شوند .
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: علاوه براین گزارش های   به موقع مردم در مورد آتش سوزی های صورت گرفته در عرصه های ملی نیز  درکنترل به موقع این حوادث تاثیر به سزایی داشته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار