کد خبر: ۲۷۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 03 August 2016

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب البرز گفت: هفت شهر البرز با مشکل کمبود آب مواجه هستند.
غلامرضا رضایی فر اظهارکرد: درفصل تابستان مصرف آب مشترکین به شدت بالا می رود.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت شبکه توزیع و انتقال آب استان، تخصیص اعتبار مناسب برای تامین نیاز مشترکین لازم است ولی متاسفانه درحال حاضر با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.
رضایی‌فر خاطرنشان کرد: با توجه به این که عده زیادی از شهروندان البرزی از کولر آبی برای خنک کردن فضای خانه هایشان استفاده می‌کنند، مصرف آب در فصل تابستان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
وی افزود:هر کولر روشن در فصل تابستان درهرروز 400 لیتر به حجم آب مصرفی مشترکین اضافه می‌کند.
این مسئول توضیح داد: به دلیل اینکه دمای هوا درفصل تابستان گاه به بالای 40 درجه می‌رسد از شهروندان درخواست می شود در مصرف آب صرفه جویی کنند تا برای تامین آب مورد نیاز آنها دچار مشکل نشویم.
رضایی فر در بخش دیگی از صحبت‌های خود به منابع تامین کننده آب آشامیدنی استان اشاره کرد و گفت:25 درصد از آب آشامیدنی شهروندان البرزی از آب‌های سطحی و 75 درصد دیگر نیز از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: فشار آب فعلی دراکثر مناطق استان آب مورد نیاز تا طبقه دوم را تأمین می‌كند و برای تأمین آب طبقات بالای ساختمان باید از پمپ و مخزن ذخیره استفاده شود.
 رضایی فر یادآورشد: دراین میان خیابان‌هایی که در ابتدای شبكه توزیع آب شهری قرار دارند، از فشار آب بهتری برخوردارند و خیابان‌هایی كه در انتهای شبكه قرار دارند، فشار آب كمتری دارند.
این مسئول گفت: از مجموع 17 شهر  تحت پوشش آبفای البرز، شهرهای كرج، فردیس، كمال‌شهر، ماهدشت، كوهسار، شهر جدید و قدیم هشتگرد و نظرآباد در وضعیت دشواری از نظر تأمین آب قرار دارند.
وی اظهار کرد: از ساکنین این شهرها انتظار می‌رود درمصرف آب حساسیت بیشتری داشته باشند تا تابستان امسال بدون قطعی آب سپری شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار