کد خبر: ۲۷۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 04 August 2016
عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن گرامیداشت هفته کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، روز میلاد حضرت آن حضرت را یکی از روزهای پر عظمت تاریخ ذکر کرد.
مصطفی سعیدی سیرائی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س)، بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) در تبعیت از امام رضا (ع) هیچ‌گونه کوتاهی نکردند و به ولایت امام رضا(ع) ایمان داشتند و در این زمینه به کمال و آگاهی رسیده بودند.
این مسئول بیان داشت: حضرت معصومه (س) الگوی وارسته زنان و دختران است و منش و سلوک زندگی وی می‌تواند به عنوان بهترین الگو برای دختران تبیین شود.
سعیدی گفت: ضروری است در میان هجمه‌های مختلف فرهنگی که متوجه حال زنان و دختران است، خصیصه عفت در اجتماع  از حضرت معصومه (س) برای دختران تشریح شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه افزود: میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) فرصت مناسبی است تا رسالت دختران در عصر حاضر مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد.
وی با اشاره به این نکته که میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) فرصت مناسبی برای بیان رسالت های دختران در جامعه امروز است، گفت: باید خانواده ها در روز دختر از دختران خود تجلیل کرده و در کنار آن، معارف اسلامی و دینی را به آنان آموزش دهند.
سعیدی یادآور شد: همه مسئولان، نهادهای فرهنگی و تبلیغی و خانواده ها باید نسبت به آگاه سازی دختران در زمینه تهدیدهای دشمن و پیوند دادن آنان با معارف و مبانی ناب اسلامی تلاش کنند.
این مسئول اظهار داشت:  اگر والدین و خانواده ها نسبت به ارزش های اسلامی و دینی بی تفاوت باشند، نمی توان انتظار داشت که دختر یا پسر خانواده نسبت به بسیاری از آسیب های فرهنگی مصون باشد.
وی افزود: نهادهای تربیتی و فرهنگی می‌بایست از گنجینه وجودی الگوهای والای اسلام آموخته و در تربیت نسل جوان از منش و سلوک آن ها بهره گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار