معاون امداد مستضعین آستان قدس رضوی مطرح كرد:
معاون امداد مستضعین آستان قدس رضوی از رسیدگی به 6هزار نامه از ابتدای شکل گیری این معاونت خبر داد و گفت: برخی به اشتباه فکر می کنند منابع مالی آستان قدس رضوی نامحدود است،درصورتی که این گونه نیست و هزینه مالی بسیاری از طرح ها توسط سازمان های مربوطه و خود مردم تهیه می شود.
کد خبر: ۲۷۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 10 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی صبح امروز در اولین نشست خبری معاونت امداد مستضعفین آستان قدس رضوی که در ساختمان این معاونت برگزار شد، هدف اصلی از شکل گیری این معاونت را خدمت گذاری به زائران و مجاروان حریم نورانی رضوی عنوان كرد و گفت: مهم ترین هدف این مجموعه در امر خدمت رسانی و خدمت به محرومان و مستضعفین است.
وی افزود: در کلام بزرگان و امام راحل، از طبقه محروم به عنوان صاحبان اصلی نظام و ولی نعمت مسئولین یاد شده و خدمت به آن ها باید سرلوحه کار تمام مسئولین قرار بگیرد.
خاکسار با تأکید بر این مطلب که محرومیت زدایی و خدمت به مستمندان به تنهایی وظیفه آستان قدس نیست، عنوان کرد: سازمان های مختلفی براساس قانون موظف به خدمت رسانی به طبقات محروم جامعه هستند که در رأس آن ها دولت قرار دارد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی به صورت موازی با این سازمان ها فعالیت نمی کند، بلکه براساس تأکید رهبری و برخورداری از نیروی عظیم معنوی و انسانی که دارد، در کنار سازمان های مربوطه به فعالیت های آنان کمک می کند.
خاکسار در ادامه به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت و اظهار کرد: آستان قدس رضوی در فعالیت هایی مانند اردوهای جهادی، آزادسازی زندانیان غیرعمد، کمک به محرومین و... پشتیوانی معنوی انجام می دهد و گاهاً کمک مالی مختصری به انجام این فعالیت ها می کند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یک تفکر غلط در بین در بین مردم شکل گرفته که آستان قدس رضوی منابع مالی نامحدود دارد، درصورتی که اینگونه نیست و هزینه مالی بسیاری از طرح ها توسط سازمان های مربوطه و خود مردم تهیه می شود.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس این نوع فعالیت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این امر باعث می شود مردم با اعتماد و حضور پررنگ تری دراین عره ها فعالیت کنند که اگر این امر فراگیر شود، شاهد رفع بسیاری از مشکلات جامعه توسط مردم خواهیم بود.
خاکسار درخصوص رسیدگی به مطالبات محرومین توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، بیان کرد: از ابتدای شکل گیری این معاونت، حدود 6هزار نامه از طرف مردم برای ما ارسال شده و ما تقریبا به تمام این نامه ها پاسخ داده ایم.
وی به تشریح نحوه پاسخگویی به این نامه ها پرداخت و اظهار کرد: در بیشتر موارد کسانی که مشکل داشتند را به سازمان مربوطه ارجاع داده ایم و از آن سازمان درخواست کرده ایم تا در روند حل مشکل سرعت بیشتری داشته باشند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تأکید کرد: البته درخواست ما از سازمان ها برای آنها الزام آور نیست و آن ها در چارچوب و قوانین خودشان عمل می کنند، اما بحمدالله تا کنون شاهد توجه آن ها به درخواستهای خود بوده ایم.
وی تأکید کرد: البته رسیدگی به این نامه ها و انجام فعالیت های دیگر این معاونت توسط خادمان و نیروهای افتخاری انجام می شود.
خاکسار از اطعام رضوی در ایام میلاد امام رضا (ع) خبر داد و گفت: در شب تولد امام رضا و یا روز نزدیک به تولد این امام بزرگوار، در حدود 250شهرستان و 800نقطه کشور اطعام رضوی انجام می شود که مشارکت مردم در این طرح بسیار قابل توجه است.
معاون امداد مستضعفین به طرح خدمت گزاران رضوی اشاره و اظهار کرد: در زمان تصدی تولیت جدید آستان قدس رضوی، توسعه عرصه خدمت مطرح شد و از نکات مهم این مسئله آن است که زائر و خادم امام رضا (ع) را به محدوده فیزیکی حرم محدود نکنیم.
وی افزود: هرکس از راه دور به امام رضا (ع) سلام و اظهار ارادت کند زائر امام رضا محسوب می شود و همچنین هر کس در هر نقطه ای به محرومین خدمت کند می تواند به امام رضا (ع) متصل باشد و خادم بارگاه منور رضوی به حساب بیاید.
معاون امداد مستضعین آستان قدس رضی ادامه داد: براساس این طرح، افراد در نقاط مختلف در زمینه ای که تخصص دارند اعلام آمادگی و ثبت نام می کنند که اینگونه یک شبکه سراسری خادم یاران رضوی در کشور شکل میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از مدتی که افراد به صورت مستمر خدمت رسانی کردند، می توانند در زمان تشرف به حرم مطهر رضوی، ساعاتی را به صورت متعارف در این بارگاه نورانی به خدمت بپردازند.
وی در پایان تأکید کرد: این طرح هم اکنون در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اجرا می شود و بعد از گذشت زمان و شناسایی و رفع اشکالات طرح، به مرور زمان تمام استان ها را فرا میگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار