دو خبرنامه تابناک ؛
تابناک / سرپرست فرمانداري رودبار با بيان اينکه رودبار بازار عمده فروش محصولات زيتون در کشور به حساب مي‌آيد، گفت: اجراي دو طرح ملي آبرساني به پنج قراء و علي آباد بي‌نتيجه مانده است.
کد خبر: ۲۷۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 13 August 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود


یک خبر بد برای رودباری ها


تابناک / سرپرست فرمانداري رودبار با بيان اينکه رودبار بازار عمده فروش محصولات زيتون در کشور به حساب مي‌آيد، گفت: اجراي دو طرح ملي آبرساني به پنج قراء و علي آباد بي‌نتيجه مانده است.

عليرضا انصاري، سرپرست فرمانداري رودبار در جلسه وضعيت پروژه‌هاي توسعه باغات زيتون که با حضور مسئولين استان و نماينده شهرستان رودبار در فرمانداري برگزار شد، بازار فروش محصولات زيتون در شهرستان رودبار را داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد و مهم خواند و اظهار کرد: گرچه سهم ما از نظر مساحت زير کشت زيتون در کشور زياد نيست اما رودبار بازار عمده فروش محصولات زيتون در کشور به حساب مي‌آيد.

وي، زيتون را يکي از مولفه‌هاي هويتي شهرستان دانست و افزود: رسيدن به اين پتانسيل به مرور زمان شکل گرفته است و تمام اهتمام مسئولان شهرستان بر صيانت و تقويت بازار عرضه و فروش زيتون و محصولات زيتون است.

انصاري با اشاره به اينکه در زمينه الگوسازي براي اصلاح باغات زيتون اقدامات جدي صورت نگرفته است، گفت: مهمترين عامل موفقيت طرح ايجاد باغ‌هاي اصلاح شده و الگويي، مشارکت مردم در يکپارچه سازي باغات است که بايد با فرهنگ سازي عميق و گسترده، نهادينه شود و در شرايطي که دولت محترم بخشي از هزينه‌هاي اصلاح علمي و تخصصي باغات را عهده دار شده بايد جهاد کشاورزي با مشاوران کاربلد و داراي صلاحيت، کشاورزان را به اصلاح شيوه کشت و نيز کشت گونه‌هاي مناسب ترغيب کند.

سرپرست فرمانداري شهرستان رودبار آب را يکي از موانع توسعه سطح زير کشت باغات شهرستان دانست و تصريح کرد: زيتون جزء درختان پر آب بر است و اولين لازمه توسعه زيتون کاري در شهرستان تامين آب براي آبياري است. وي با اشاره به اين که اولين منبع آبي که جلو چشم و در منظر مردم شهرستان قرار دارد آب سفيدرود و شاهرود است و سهم شهرستان از آب اين رودها ناچيز است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌هاي رودبار ساليان متمادي است که از تشنگي رنج مي‌برد و با وجود رودهايي که در شهرستان جاري هستند اما مجوز براي استفاده از اين آبها داده نمي‌شود و از مسئولان استان و کشور خواستاريم تا به روند تکميل اين پروژه‌ها تسريع ببخشند.





ریختن آب پاکی مشاور ابتکار از وضعیت تالاب انزلی


تابناک / اسماعیل کهرم امشب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره لاله‌های تالابی در این شهرستان با قدردانی از دست‌اندرکاران جشنواره، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در راستای حفاظت از پدیده طبیعی تالاب است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گیلان را بدون تالاب تصور کرد، افزود: لاله‌های تالابی نمونه‌ای از زیبایی‌های تالاب‌ بین‌المللی انزلی است که باید برای حفظ و نگه‌داری آن کوشا باشیم.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رها کردن تالاب انزلی به حال خود را اقدامی پسندیده ندانست و گفت: وجود تالاب انزلی نعمت بزرگی است و باید در سلامت باشد.

وی استقبال مردم از جشنواره لاله‌های تالابی را نشانه اهمیت آنها به تالاب بین‌المللی انزلی عنوان کرد و یادآور شد: از تالاب باید بدون اینکه آسیب ببیند، استفاده کرد.

کهرم تالاب انزلی را به درختی تشبیه کرد که میوه‌های آن لاله هستند و یادآور شد: حفاظت از تالاب نیازمند همت و تلاش همگان است.

وی با اشاره به مشکلات تالاب انزلی، تصریح کرد: برطرف کردم تمام معضلات زیست‌محیطی تالاب یک شبه امکانپذیر نیست و احیای تالاب نیاز به همت تصمیم‌گیران و سازمان محیط زیست و اجرای طرح‌هایی در این زمینه دارد.

این مسؤول با بیان اینکه بهبود وضعیت تالاب انزلی تا 6 سال دیگر امکانپذیر است، یادآور شد: اراده احیای تالاب در بین مسؤولان وجود دارد و بدون تردید می‌توانیم در مدت زمانی مذکور شاهد احیای تالاب انزلی باشیم.

جشنواره گل‌دهی لاله‌های تالابی از 18 مرداد ماه جاری آغاز شده و امشب به کار خود پایان داده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار