نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تشریح کرد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه امام رضا (ع) حتی به بستگان نزدیک نیز فرصت و مجال سوءاستفاده از مقام و جایگاه امامت را نمی‌دادند، گفت: اگر ما از خط اهل‌بیت(ع) و روش زندگی‌شان فاصله بگیریم، طاغوت هستیم.
کد خبر: ۲۷۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 14 August 2016
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان البرز، با تبریک ایام ولادت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) و دهه کرامت، اظهار داشت: ائمه‌ بزرگوار ما، همه در حقیقت نوری واحد هستند؛ البته هر کدام بسته به موقعیت خود و زمانه روشی را برای نشر دین و توسعه‌ معارف الهی انتخاب کردند که منافاتی با اتحاد روش و سیره‌ آن‌ها ندارد.

وی افزود: امام(ع) در پرستش خدای تعالی، یگانه دهر و در عبادت بی‌نظیر بود و هر چند پدرانش چون امام جعفر صادق (ع)، تنها در یک کلاس، 4000 شاگرد داشت، ولی او را «عالم آل محمد (ص)» نامیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: اصرار مأمون عباسی، برای پذیرش ولایتعهدی توسط امام، بر اساس نیت پلید او در متهم کردن ایشان به جاه‌طلبی بود؛ ولی امام با بی‌توجهی تمام، این نقشه را خنثی نمود و در جایی فرمود "این امر هرگز چیزی بر من اضافه نکرد؛ زمانی که در مدینه بودم، دست خطم در شرق و غرب عالم نفوذ داشت، در آن زمان بر استر سوار می‌شدم و با آزادی در مدینه حرکت می‌کردم و این حالت از هر چیز برایم گواراتر بود".

امام‌جمعه کرج، خاطرنشان کرد: از واجباتی که حضرت بر آن تأکید داشتند و در انجام آن تأخیر نمی‌کردند، امربه‌معروف و نهی از منکر بود و ایشان هرگز در این مسئله ملاحظه و مسامحه و مداهنه نداشتند.

وی اظهار داشت: امام (ع) حتی به بستگان نزدیک نیز فرصت و مجال سوءاستفاده از مقام و جایگاه امامت را نمی‌داد و مثلاً در جلسه‌ رسمی این مطلب را اعلام و آن شخص را به همه می‌شناساند؛ در حالی‌ که اکنون متأسفانه در همین زمینه‌ها اشکالاتی را در افراد مدعی اسلام و انقلاب می‌بینیم؛ مثلاً با اینکه جرم بستگانشان آشکارا به اثبات رسیده است، باز هم از آن‌ها حمایت می‌کنند و با توجه به سیره‌ روشن ائمه معصومین (ع) چنین مسائلی به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست.

وی تأکید کرد: اگر ما از خط اهل‌بیت(ع) و روش زندگی‌شان فاصله بگیریم، طاغوت هستیم، به‌ویژه اگر در پست و جایگاه حساسی قرار داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: امام (ع)، برای افراد احترام قائل بود و جایگاه انسانی‌شان را زیر سؤال نمی‌برد؛ حقوق برابر برای انسان‌ها قائل بود و از تحقیر غلامان و سیاهان جلوگیری می‌کرد؛ تواضع او به حدی بود که بسیاری ایشان را نمی‌شناختند.

وی افزود: برای خروج از گمراهی و ضلالت چاره‌ای جز تبعیت از قرآن و اهل‌بیت (ع) نیست و اگر هر کس حتی به بخشی از سیره‌ این چراغ‌های هدایت، عمل نکند، به کمال غایی خود نخواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار