کد خبر: ۲۷۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 15 August 2016


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حفظ باغ سیب نیاز به عزم ملی دارد.

محمود دادگو امروز با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مرکز استان البرز در گذشته به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای مناسب و داشتن شرایط مطلوب، تبدیل به باغ‌شهر بزرگی شده بود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها و ساخت‌وسازهای گسترده و افزایش زندگی شهری، بخش مهمی از باغ‌ها و فضای سبز کرج در دو دهه اخیر نابود شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: از باغات گسترده کرج در حال حاضر نشانه‌ زیادی پیدا نمی‌شود و تنها محدوده‌هایی چون باغ سیب باقی مانده است.

دادگو گفت: به همین دلیل مدیریت شهری در دوره چهار تلاش بسیاری برای حفظ باغ سیب کرد و در حال حاضر با هر گونه تغییر کاربری به شدت مخالفت می‌شود.

وی بیان داشت: در گذشته نهادهای متولی امور باغ سیب کرج به دنبال تغییر کاربری این فضا بودند که با ایستادگی مدیریت شهری، شورای شهر، شهرداری و مردم و مسؤولان استان البرز، این تفکر به طور کامل برطرف شده و دیگر کسی به دنبال تغییر کاربری باغ سیب و خشک کردن درختان این باغ نیست.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: این مهم با همدلی و تعامل مدیران و مردم استان محقق شده، اما کار به پایان نرسیده و همه باید برای احیای باغ سیب تلاش کنیم.

دادگو گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است و مسؤولان ارشد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ملی نیز باید وارد موضوع شده و به تکالیف و مسؤولیت‌هایی که در این زمینه دارند، عمل کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر باغ سیب نیازمند اجرای طرح‌هایی برای احیای درختان با عمر چند دهه‌ای است و طرح‌های فوق بدون حمایت و عزم ملی و تامین اعتبارات لازم به مرحله اجرا نخواهد رسید.

رئیس شورای شهر کرج در پایان تصریح کرد: اگر در این موضوع نگاه ملی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به وظیفه‌ای که در قبال نسل آینده داریم، به درستی عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار