شاید یکی از دلایل عمده استقبال مردم از عضویت در چنین شرکتی ،استفاده از پسوند "ایثارگران ومرزنشینان " باشد ،ایثارگران ورزمندگانی که براساس قانون وظیفه حمایت ازآنان برعهده نهاد رسمی بنام بنیاد شهید وامور ایثارگران قرار داده شده است !یا بنوعی بیشتر مردم استان ،هویت این شرکت را باشرکتهای تعاونی مرزنشینان اشتباه گرفته اند!
کد خبر: ۲۸۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 20 August 2016
در استان ایلام ،شرکتی تحت عنوان حامی ایثارگران ومرزنشینان در حال فعالیت است که با یدک کشیدن نام ایثارگران ومرزنشینان، توانسته است  بیش از دهها هزار نفر از بسیجیان ورزمندگان وخانواده ایثارگران استان را با دریافت مبلغی تحت عنوان حق عضویت، ثبت نام نماید این درحالیست تاکنون کسی حمایتی را از این شرکت شاهد نبوده است.

به گزارش تابناک ایلام،شهریور ماه سال گذشته بود که مدیرعامل  شرکت حامی ایثارگران ومرزنشینان استان ایلام،در فراخوانی رسانه ای از آغاز مرحله جدید ثبت نام از متقاضیان عضویت در این شرکت خبرداد وبا انعقاد تفاهمنامه ای با شرکت پست استان ایلام، توانست ظرف مدت کوتاهی با دریافت مبلغی تحت عنوان حق عضویت،بیش از 10هزار نفر از جامعه ایثارگران وبسیجیان استان  را به عضویت خود درآورد ،این درحالیست در مراحل قبلی ثبت نام نیز دهها هزار نفر به عضویت این شرکت درآمده بودند.

در حالیکه مدیر این شرکت مهم ترین اهداف سازمان مرزنشینان جذب، سازماندهی و تشکیل مراحل خدمات رسانی به اعضای این نهاد اعلام نموده است ،اما این خدمت رسانی تنها در  صدور یک قطعه کارت شناسایی خلاصه شده وعملا احدی از اعضای این شرکت ،هیچگونه حمایت حقوقی ،خدماتی ،فرهنگی یا رفاهی از آن شاهد نبوده است .

شاید یکی از دلایل عمده استقبال مردم از عضویت در چنین شرکتی ،استفاده از پسوند "ایثارگران ومرزنشینان " باشد ،ایثارگران ورزمندگانی که براساس قانون وظیفه حمایت ازآنان برعهده نهاد رسمی بنام بنیاد شهید وامور ایثارگران قرار داده شده است !یا بنوعی بیشتر مردم استان ،هویت این شرکت را باشرکتهای تعاونی مرزنشینان اشتباه گرفته اند!

یکی از موضوعات مهمی  که برابهامات وعدم شفافیت فعالیت این شرکت دراستان ایلام افزوده است، تناقض آشکار گفته های مدیرعامل آن با اظهارات مدیران بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ایلام است.

در حالیکه مدیرعامل این شرکت در گفتگو با رسانه ها ادعا نموده است ،که دفتر حامی ایثارگران و مرزنشینان وابسته به مرکز دانش پژوهان و بنیاد شهید کل کشور بوده که به منظور خدمت به احاد مردم، ایثارگران ،مرزنشینان و قشر ضعیف جامعه در استان ایلام راه اندازی شده است ،اما مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ایلام با رد این ادعا، هرگونه وابستگی سازمانی این شرکت به بنیاد شهید را تکذیب نموده است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ایلام در گفتگو با تابناک ایلام اظهار کرد: شرکت حامی ایثارگران ومرزنشینان که در استان ایلام فعالیت می کند ،هیچگونه وابستگی تشکیلاتی با بنیاد شهید ندارد .

سلیمان رستمیان گفت: مدیر عامل این شرکت با جعل عنوان واخذ مبالغ کلانی از مردم ،مبادرت به راه اندازی شرکتی نموده است که مرجع صدور مجوز آن نیز درهاله ای از ابهام قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان افزود: بنیاد شهید وامور ایثارگران تنها مرجع رسمی حمایت از ایثارگران استان است واصولا چنین شرکتهایی با سوء استفاده از عنوان ایثارگران ومرزنشینان بدنبال منفعت های شخصی تشکیل شده اند وغیر قانونی بودن فعالیت آن دراستان به دستگاههای نظارتی گزارش شده است.

وی ادامه داد :متاسفانه علیرغم تذکرات متعدد ،این شرکت کماکان با اخذ وجوهاتی از مردم در حال عضوگیری است ،از دستگاههای نظارتی انتظار داریم بمنظور پیشگیری از سوء استفاده های بعدی از ادامه فعالیت چنین شرکتی ممانعت به عمل آورند.

حال با این اوصاف ،که تنها مرجع رسمی حمایت از خانوده ایثارگران ورزمندگان ،عدم وابستگی چنین شرکتی را به نهادهای رسمی ودولتی اعلام نموده ،واز سویی این شرکت در سطح استان فعالیتهای اقتصادی خود در زمینه های مختلف راتنها با تکیه بر حق عضویتهای دهها هزار نفری مردم محروم استان ایلام بسط داده است ،آیا زمان آن نرسیده که دستگاههای نظارتی استان حرکتی از خود نشان داده و از وضعیت مجوز فعالیت این شرکت ومیزان دارایی هایی که از پول مردم به دست آورده اند سوالی بنمایند؟

بی شک رها نمودن چنین شرکتهایی به حال خود ،زمینه سوء استفاده های مالی کلان وپولشوییهایی را فراهم خواهد آورد که زیان آن تنها متوجه مردم محروم استان واقتصاد کشور خواهد بود،می طلبد دستگاههای نظارتی با حساسیت دوچندان ،برفعالیت چنین شرکتهایی نظارت نموده واز میزان دارایی ها وفعالیتهای اقتصادی آنان که سرمایه آن با پول مردم تامین شده است حسایرسی به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
تشکر از خبرگزاری تابناک که شجاعت به خرج داده و این موضوع را درج کرده است.
بنده و چندنفر از دوستان در شهر ایوان از پارسال بصورت خانوادکی در این مجموعه عضو شدیم که اوایل مدیر این شرکت ادعا میکردند که 70 مجموعه در استان به این اعضا خدمت رسانی میکنند که طرف قرارداد ایثارگران مرزنشینان هستند که از پارسال تاکنون ما هیچگونه خدماتی ندیدیم.به نظر میرسد این شرکت با این شیوه مبالغ میلیونی از ایثارگران و خانواده های آنان پول گرفته است.
از مسئولان نظارتی خواهشمند است به این موضوع مهم رسیدگی کنند.
محمدی از دره شهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
بنده اهل دره شهر هستم
خودم و خانواده برادرم و پدرزنم مبلغ 195 هزارتومان در بانک تجارت دره شهر پول به حساب این شرکت واریز کردیم،بعد از گذشت یکسال هنوز هیچگونه تماس یا همکاری از این شرکت ندیدیم در صورتیکه در دره شهر مبالغ میلیونی به حساب این شرکت واریز شده است و مردم میلیون ها تومن پول به این شرکت پرداخت کرده اند تا خدمات دریافت کنند.
به بنیاد شهید دره شهر مراجعهدکردیم جوابگو نیستند به بنیاد شهید ایلام مراجعه کردیم که میگن به ما مربوط نیست،به استانداری مراجعه کردیم میگن این شرکت شکایات متعددی در پرونده دارد و پیگیر هستیم.ولی ما هنوز نتیجه ای نگرفتیم
این شرکت قبلا در 24 متری ولیعصر جنب بانک توسعه صادرات ایلام فعالیت میکرد که به آنجا مراجعه کردیم که همسایه ها اعلام کردند که این شرکت به مکان نامعلومی نقل مکان کرده است از مسئولین تقاضای رسیدگی داریم.
محمدی از دره شهر
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
این مجموعه توسط شخصی اداره میشود که حتی دیپلم هم ندارد و با رانت و ارتباط مجوز دریافت کرده است این مجموعه تاکنون بیش از 20 هزار نفر عضو گرفته است و چند صد میلیون از همین راه از ایثارگران و خانواده جانبازان پول گرفته است آیا کسی پیدا میشود به این موضوع رسیدگی کند؟
متاسفانه نهادهای نظارتی خبر دارند ولی مماشات میکنند و این باعث تعجب است.
وندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
کاش غیر از مسائل اقتصادی مشکلات دیگه ای که داخل این مجموعه وجود داره اوناروهم بررسی کنید.....
HIIISSSS
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
بععععععله آخرش .....
حتما باید پول یه عده بالا کشیده بشه بعدش مسولین متوجه بشن؟
چرا پیشگیری نمیشه...
من یه مدت اونجا کار میکردم سخت بود کارکردن،بدون بیمه با حقوق 200 تومن
اونم بم ندادن!
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
این شرکت باسو استفاده از اسم ایثارگران اقدام به کارهای مختلف میکند در شهر ایلام افراد زیادی از این شرکت طلب دارند .افرادی را در شرکت به اسم استخدام می آورد بعد حقوق به آنها نمیدهد و به بهانه های زیاد آنها رامیترساند تا حق خودرا طلب نکنند. هیچ خدماتی هم به ثبت نام کنندگان نمی دهد از هرنفر ۱۳۶۰۰تومان اخذ میکنند کارتی که میدهند میگویند ار تهران می آید درصورتی که در همان شرکت صادر میشوند و خانمی بنام .............آن را امضا میکند. خلاصه این شرکت مردم زیادی را متضرر میکند . استان هم بی صاحب است و کسی رسیدگی و نظارت نمیکند . بنیادشهید از آن شکایت کرد فعلا کاری نکرده.مگر خدا بداد مردم برسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
با سلام، ببخشید آیا کسی از دوستان آدرسی از این شرکت داره و میدونه کجا باید پیگیر بشیم؟ ممنون میشم کامنت بگذارید...
حیدر حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
ما در خدماتی شهید کرمی ثبت نام کردیم و پول زیادی از ما گرفتن اگه میدونستن شرکت الکیه چرا گول مردم میزنن و ثبت نام میکنن پس خود اقای کرمی هم شریک جرم هستش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار