نماینده ولی فقیه در البرز:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده شهر کرج دارای کمبود مسجد است، گفت: کرج در حال حاضر با جمعیت کنونی نیاز به ساخت 100 مسجد دارد که در نقاط مختلف شهر باید ساخته شود.
کد خبر: ۲۸۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 21 August 2016

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان هر از چندگاهی پروژه‌های مختلفی در راستای براندازی نظام اجرا می‌کنند گفت: سخنرانی که در راستای تضعیف صنعت دفاعی کشور بیان شود صدای دوست نیست.
آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج‌، اظهار داشت: بعد از رسول خدا(ص) حضرت علی (ع) اولین نماز را به جای آوردند.
وی افزود: علی(ع) با نماز انس ویژه‌ای داشتند و علاقه حضرت در مورد نماز بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در طول شبانه‌روز هزار رکعت نماز می‌خواندند و حتی در زمان جنگ نیز نماز را ترک نمی‌کردند.
وی با بیان اینکه برخی افراد نسبت به اوقات نماز بی‌تفاوت هستند، افزود: وقت نماز در نگاه امیرالمومنین(ع) مورد تاکید قرار گرفته و در دیدگاه دیگر امامان(ع) نیز این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 امام‌جمعه کرج با بیان اینکه حضرت علی(ع) نماز را کفاره گناهان می‌دانند، گفت: نماز انسان را از گناه و معصیت باز می‌دارد.
امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نمازجمعه کرج با تبریک سی و یکم مرداد روز جهانی مسجد اظهار داشت: مسجد از نظر اسلام مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی فرد مسلمان و علاوه بر آموزش دین، عامل وحدت و انسجام در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه در بین مسلمانان مسجد واژه غریبه و ناشناخته‌ای نیست، افزود: عامل وحدت‌بخش بین مسلمان مورد تهاجم و بغض دشمنان اسلام و قرآن است و بعد از انقلاب نیز با توجه به نقش مساجد در انقلاب این دشمنی‌ها و حساسیت بیشتر شده تا این دستگاه مردمی کارآمد از کار بیفتد.
امام‌جمعه کرج با اشاره به انفجارهای مساجد توسط گروه‌های تکفیری گفت: آل سعود پلید  و آل خلیفه در بحرین تعداد زیادی از مساجد را خراب کرده و اگر قدرت داشته باشند این اماکن توحیدی را از بین می‌برند و با اساس این مساجد انسان ساز مخالفت می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان با مساجدی که خاصیت ندارد و فعالیت‌های آنها چشمگیر نیست کاری ندارند، عنوان کرد:  با اسلام و دینی که خاصیت ندارد کاری ندارند و با اسلام انقلابی که زیر بار زور نمی‌رود کار دارند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه هر چه مسجد نمازگزار بیشتری داشته باشد مورد طمع قرار می‌گیرد، گفت:  بعد از انقلاب یک جریان مرموز شروع به تخریب و از کار انداختن مساجد کرد و  در دوران اصلاحات و کارگزاران با بیان سخنان زیبا و پرطمطراق و با فاصله نزدیک  در کنار مساجد، فرهنگ‌سرا ساختند که به نوعی از کار انداختن مساجد بود.
وی  گفت: در کنار بسیج در مساجد کانون ساختند و به بهانه‌های مختلف  و برخلاف دستورات قرآن مطالبی را تعریف و نشانی غلط دادند که این اقدامات سبب جدا شدن جوانان از مساجد شد.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه متولیان و ارکان مساجد نقش تاثیرگذاری در رونق فعالیت فرهنگی موثر دارند، گفت: نقش هیئت امنا و امام در مساجد مهم است و یکی از اقدامات این است که مساجد با این همه هزینه‌کرد برای ساخت بنا نباید ساعات زیادی تعطیل بوده و باید مرکز تحولات در منطقه باشند.
وی با بیان اینکه مسجد نباید در طول شبانه روز دو ساعت باز باشد، افزود: جایگاه مساجد باید احیا شود و امام جماعت مسجد باید مستمر در محل خدمت خود بوده و مسجد نیز باید در اولویت همه کارهای امام جماعت قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز عنوان کرد: امام جماعت مسجد باید با حضور خود و سعه صدر و حوصله کافی برای پاسخگویی به شبهات نمازگزاران در مسجد حضور  داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه پاکیزگی، آراستگی و صوت مساجد باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هیئات امنا بازوان امام جماعت مسجد هستند و باید کمک امام باشند و برای مساجد برنامه‌ریزی کنند.
آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: لازم است شورای فرهنگی در مساجد تشکیل شود و مردم نیز برای رونق مساجد کمک کنند و فرزندان خود را به رفتن به مسجد ترغیب کنند.
وی با بیان اینکه مسجد نقش زیادی در خوشبختی و سعادت انسان دارد، گفت: امامان جماعت در مساجد خود را به علم روز مجهز کرده و ارتباط خود با جوانان را تقویت کنند و جوابگوی شبهات دینی باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده شهر کرج دارای کمبود مسجد است، گفت: کرج در حال حاضر با جمعیت کنونی نیاز به ساخت 100 مسجد دارد که در نقاط مختلف شهر باید ساخته شود.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اقدامات انجام شده در امور مساجد البرز برای نخستین بار در کشور انجام شده است، گفت: ساختاری که در استان طراحی شده به جز تهران در هیچ نقطه کشور انجام نشده و در کشور کم‌نظیر است.
وی با تبریک روز ملی صنعت دفاعی اظهار داشت: اقتدار دفاعی امروز ایران اسلامی به برکت 38 سال مجاهدت و تحمل سختی‌ها و‌ پشت سر گذاشتن موانع است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: صنعت دفاعی کشور یکی از مصادیق واقعی اتکا به خود و استفاده از داشته‌های درونی و درون‌گرا بودن است.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه این صنعت برخلاف همه تحریم‌های ظالمانه به پیشرفت خود ادامه داد، گفت: صنعت دفاعی الگوی بخش‌های دیگر کشور بوده و رهبر معظم انقلاب با نگاه کارشناسانه دائما راهبردهای لازم را بیان فرمودند تا فرآیند خودکفایی تحقق یابد.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه یکی از ارکان تامین امنیت ملی صنعت دفاعی است، بیان کرد: حفظ تمامیت، استقلال و اقتدار کشور منوط به صنایع دفاعی است.
وی با بیان اینکه در فضایی که دشمن برای ما رجز می‌خواند و خواستار ضربه زدن به ایران است برخی از عدم احتیاج به موشک و استفاده از زبان گفت‌وگو برای حل مشکلات سخت به میان می‌آورند، گفت: این گفتمان که ما به موشک احتیاج نداریم قابل قبول نیست و حتی رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی این نکته را متذکر شدند که مباحث مربوط به موشک مخالفت با توانمندی دفاعی است.
امام‌جمعه کرج متذکر شد: سخنرانی که در راستای تضعیف صنعت دفاعی کشور بیان شود صدای دوست نیست و صدای دشمن است و دشمنان درصدد هستند که ما را وادار به تسلیم کنند و برخی نیز سخنرانی می‌کنند که دشمن شادکن است.
وی با بیان اینکه دشمنان نیز می‌دانند که ایران اسلامی مقتدرانه از خود دفاع می‌کند، متذکر شد:  ایران اسلامی با جوانان غیور و نیروهای مسلح مقتدر هرگز تسلیم افزون‌طلبی آنان نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ حریم صنایع دفاعی نصایحی دارند، گفت: فرمایش معظم له این است که باید مراقب بود که دشمنان به بهانه نظارت و موارد این‌چنینی وارد حریم و حصار دفاعی و امنیتی نشوند و یا به دلایل دیگری توسعه دفاعی کشور متوقف نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دشمنان هر از چند گاهی پروژه‌های مختلفی در راستای براندازی نظام اجرا می‌کنند، گفت: انگلیس با کمک منافقین به دنبال تخریب حضرت امام(ره) و مرحوم حاج احمد خمینی است.
وی با اشاره به انتشار فایل صوتی یک جلسه خصوصی توسط بیت یک روحانی و جنجال آفرینی در این زمینه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: بیانات گوینده آن کلمات نشان‌دهنده ساده‌لوحی و وجود تناقضات فراوان آن پیام است و سخنان آن باید با مبانی دینی سنجش شود.
امام‌جمعه کرج با اشاره به جنایات فراوان و شکنجه‌های منافقین علیه ملت بی‌گناه ایران و انداختن بمب در منازل مردم، اظهار داشت: 17 هزار نفر از مردم بیگناه و غیر نظامی به خاک و خون کشیده شدند و آیا این افراد که این جنایات را مرتکب شدند استحقاق مجازات نداشتند؟
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه احکام اسلامی بر حقوق مردم تاکید زیادی دارد تصریح کرد: در مقابل حرف‌هایی که برای تشویش اذهان عمومی بیان می‌شود باید مراقبت لازم صورت گیرد.
امام‌جمعه کرج با تبریک فرارسیدن هفته دولت و با بیان اینکه برخی مشکلات موجود از جمله تدوین برنامه ششم توسعه‌ و معضل بیکاری، مسائل مربوط به بانکها قابل بحث و تبادل نظر است، گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به دولت مورد توجه قرار گیرد و عملکرد دولت به صورت منصفانه بررسی شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سخنان سخیف برخی از نمایندگان و وزرا گفت: کشور شیعه کشور اهل‌بیت(ع) بوده و جای این حرف‌های بی‌ربط نیست که برخی در مورد حریم و حرمت و احترام می‌زنند.
امام‌جمعه کرج گفت:  این افراد  حداقل احترام خون‌های ریخته شده شهدا را حفظ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار