کد خبر: ۲۸۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 23 August 2016


مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری 89 پروانه کاربرد علامت استاندارد در بخش های مختلف این استان اعم از تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری صادر شده است.

فتانه شکرالهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پروانه های صادر شده در نشست کمیته علایم صدور ،تمدید و ابطال کاربرد استاندارد واحد های تولیدی علایم مکانیک و خودرو استان به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه ها برای این واحدها پس از بررسی مستندات توسط بازرسان و کارشناسان صورت گرفت.

شکرالهی، صنایع غذایی، شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی ، صنایع سلولزی و بسته بندی ،صنایع برق و الکترونیک از جمله زمینه فعالیت پروانه های صادر شده در این نشست برشمرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد است ،افزود: بر همین اساس گشت های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

شکرالهی افزود: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی گفت: طبق قانون تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار