کد خبر: ۲۸۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 23 August 2016


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ، شناسایی اراضی حساس به فرسایش ، زمین لغزش و رانش را برای پیشگیری از هدر رفت سرمایه ها در این استان ضروری دانست.

حامد فرضی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه و اجرای طرح کنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی، مقابله با بیابان زایی و ریزگرد و اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه های آبخیز از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی بر انجام اقدامات آبخیزداری، پیشگیری از ورود رسوبات به مخازن سدها

و آلودگی منابع آب، جلوگیری از آسیب ها و خطرات احتمالی بلایای طبیعی از جمله سیل، زمین لغزش، گرد وغبار، خشکسالی، اجرای عملیات آبخیزداری در تولید آب و ذخیره در سفره های آب زیر زمینی البرز را ضروری دانست.

وی، اقدامات اجرایی بیابانزدایی درکنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی و مدیریت ریسک برای شناخت، کنترل و مدیریت علل پدیده بیابان زایی در مناطق بیابانی کشور را، استفاده از جاذبه های بیابانی برای جذب توریسم، توانمند سازی جوامع محلی در قالب آموزش بهره برداران، جوامع محلی و دستگاه های مرتبط در جهت کنترل پدیده بیابان زایی دانست.

فرضی گفت: این اقدامات با هدف مشارکت همه جانبه آنها در اجرای طرح های بیابانزدایی و توانمندسازی جوامع محلی در قالب توسعه صندوق های خرد اعتبار در راستای اجرای پروژه هایی نظر ترسیب کربن و جلوگیری از مهاجرت بی رویه از روستاها به سمت شهرها و شغل های کاذب اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار