کد خبر: ۲۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 23 August 2016


معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز بر ضرورت توجه به کشاورزان این استان تأکید کرد و گفت: استان البرز می‌تواند قطب کشاورزی در منطقه محسوب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبادالله کامکار ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان اشتهارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیار بالایی را در حوزه کشاورزی دارد و می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی حرف اول را بزند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در مسیر توسعه صنعت کشاورزی پیش برویم و تحولات لازم را دراین مهم ایجاد کنیم.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان و رفع مشکلات آنان یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به صورت دقیق و اساسی به آن پرداخته شود افزود: لازم است تا مشکلات کشاورزان را مرتفع کنیم تا آنان ترغیب و تشویق به فعالیت‌های بیشتر در حوزه کشاورزی شوند و تولید محصولات باکیفیت شوند.

کامکار بیان داشت: البته امسال با تمهیدات اندیشیده شده در بخش باغبانی توانسته‌ایم به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

به گفته وی تولید یک‌هزار تن هلو و شلیل، یک هزار تن انواع آلو و یک میلیون شاخه گل زمینه برتری استان البرز را در کشور ایجاد کرده است.

معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: استان البرز در تولید قارچ خوراکی، گلابی و گیلاس نیز توانسته به رتبه دوم کشور دست پیدا کند.

کامکار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه برجام توانسته زمینه‌های رشد و توسعه را برای ما هموار سازد افزود: هم اکنون 16 شرکت مذاکره کننده از کشورهای مختلف مانند آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، هلند، کره، چین و روسیه برای عقد قراردادها به این استان سفر کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار