کد خبر: ۲۸۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 23 August 2016


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس در این استان خبر داد.

ابوالفضل اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم ولایی و انقلابی استان البرز در طول سال‌های مبارزاتی پیش از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در پیروی از ولایت انجام دادند.

وی تصریح کرد: این مردم با آغاز نهضت امام خمینی (ره) در صف مبارزه قرار گرفتند و تا به امروز نیز به عهد و میثاقی که با امام شهدا (ره) و پس از ایشان مقام عظمای ولایت بسته‌اند، پایبند هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: مردم استان البرز در طول دوران مبارزات پیش از انقلاب و همچنین دفاع مقدس شهدا و سرداران شهید بزرگواری را تقدیم راه اسلام و انقلاب کردند که از جمله آنها می‌توان به شهیدان سرافرازی چون شهید حسین فهمیده اشاره کرد.

اسلامی گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب در تلاش برای طراحی توطئه‌های جدید علیه ما به ویژه تهاجم فرهنگی هستند، همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در میان نسل جوان نهادینه کرده و از این طریق می‌توانیم از دستاوردهای بزرگ اسلام و انقلاب حراست کنیم.

این مسؤول بیان داشت: به همین دلیل است که مقام عظمای ولایت تاکید می‌فرمایند که در شرایط امروز ارزش حفظ و حراست و انتقال یاد و خاطره و پیام شهدا به نسل جوان، کمتر از شهادت نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: در استان البرز لشگر حضرت سیدالشهدا (ع) نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در دوران دفاع مقدس داشت و شهدای سرافرازی چون شهید کلهر و سردار شهید شرع‌پسند را تقدیم راه ولایت کرد.

اسلامی ادامه داد: تنها این لشگر بیش از 4 هزار و 300 شهید را تقدیم راه انقلاب کرده و اگر نتوانیم پیام و آرمان‌ها و اهداف این شهیدان را به نسل جوان به درستی منتقل کنیم، به طور قطع آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شویم.

وی اظهار داشت: در این راستا طرح تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان البرز با همکاری و تعامل خوبی که با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز و سربلند و همچنین محققان و پژوهشگران دفاع مقدس داریم، در دستور کار قرار دارد.

اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این تلاش‌ها در آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار