مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: 4 هزار و 100 خانوار بی‌سرپرست در این استان از بیمه اجتماعی برخوردار شدند.
کد خبر: ۲۸۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 24 August 2016
علی سالارکیا گفت: استفاده از خدمات بازنشستگی از مزیت‌های این بیمه است.
وی اظهار داشت: طرح بیمه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی زنان سرپرست خانوار در اداره زندگی و کاهش دغدغه‌ها، می‌تواند به عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آنها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود.
این مسؤول با بیان اینکه حدود 70 درصد خانواده‌های تحت حمایت استان البرز دارای سرپرست زن هستند، ادامه داد: زنان سرپرست خانوار شامل زنان فوت همسر، زنان مطلقه، دارای همسران زندانی، زنان خود سرپرست به عبارتی زنان سالمند تنها و دختران خودسرپرست می‌شود.
سالارکیا با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی هستند، گفت: رسیدگی به وضعیت این افراد و توجه به مشکلات آنها وظیفه سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد است.
وی خاطرنشان کرد: بررسی آمار جمعیتی جامعه هدف ما نشان می‌دهد از مجموع کسانی که تحت حمایت این نهاد در البرز هستند، 50 درصد به علت فوت سرپرست خانوار، 20 درصد مطلقه بودن زن سرپرست خانوار، 25 درصد بیماری و از کارافتادگی سرپرست و 5 درصد نیز به علت زندانی بودن سرپرست خانواده از کمیته امداد خدمت دریافت می‌کنند.
این مسئول گفت: همواره مشکل فقر در خانوارهای زن سرپرست، بیشتر از خانوارهای با سرپرست مرد است و عامل فقر اقتصادی، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم خود را بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانواده برجای می‌گذارد.
وی ادامه داد: کمیته امداد برای کمک به زنان سرپرست خانوار، علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه، خدمات مختلفی بنا بر نیاز خانوارها و در سرفصل‌های مختلف به آنها ارائه می‌کند.
سالارکیا با اشاره به اجرای طرح جداسازی پرونده‌های زنان سرپرست خانوار این نهاد حمایتی افزود: برای اجرای این طرح مشاوره‌های علمی، تخصصی، خانوادگی زنان سرپرست خانوار از این پس به امدادگران زن کمیته امداد محول شده است.
وی گفت: این طرح با هدف توجه به سلامت، رفاه، نشاط، عزت و کرامت زنان سرپرست خانوار و ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی به صورت هدفمند و زمان‌دار اجرا می‌شود.
این مسؤول با اشاره به ارائه تسهیلات خودکفایی و توانمندسازی به زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در حمایت از زنان سرپرست خانوار، ارائه تسهیلات خودکفایی به این قشر از جامعه است.
وی ادامه داد: کمیته امداد با اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به زنان سرپرست خانوار نیازمند، در گام اول آنها را از فهرست دریافت کنندگان مستمری خارج می‌کند، اما در سایر بخش‌ها حمایت‌ها، تا حصول خودکفایی کامل ادامه خواهد داشت.
سالارکیا همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره به خانوارهای تحت حمایت این نهاد خبر داد و تاکید کرد: به منظور اعتلای فرهنگ و نظام خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های روانی و اجتماعی اعضای خانواده و پیامدهای آن از جمله طلاق و اعتیاد که از اهداف طرح تحکیم بنیان خانواده است، جلسات تخصصی با رویکرد آموزش پیرامون تبیین شاخص‌های ازدواج پایدار و آسیب‌شناسی آنها برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار