کد خبر: ۲۸۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 24 August 2016


رئیس نظام پزشکی استان البرز گفت: برخی از تحول‌هایی که در حال حاضر در طرح تحول سلامت ارائه می‌شود، نه تنها نگاهی به اقتصاد مقاومتی ندارد بلکه شاید در تقابل با آن باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدحسن شاپوری در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز پزشک که صبح امروز در نظام پزشکی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام پزشکی 2 وظیفه اصلی دارد، اظهار داشت: دفاع از حقوق بیماران و رسیدگی به درخواست‌های به حق پزشکان جزو وظایف نظام پزشکی است.

رئیس نظام پزشکی استان البرز با بیان اینکه در سال 94، به صورت کلی 8 میلیون خدمت درمانی به مردم در ایران ارائه شده است، افزود: میزان خطاهای غیرعمد پزشکی در کل کشور زیر 0.01 درصد میزان استاندارد جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده کشور نقص بانک اطلاعاتی است، گفت: در حال حاضر بانک اطلاعاتی در کشور در حال به‌روز شدن است.

شاپوری با بیان اینکه تا قبل از سال 94، پروانه کار اطباء هر استانی توسط رئیس نظام پزشکی استان امضا و صادر می‌شد،‌ افزود: از سال گذشته با وارد کردن اطلاعات روی سیستم‌ها و ارسال به مرکز، اطلاعات راستی‌آزمایی شده و در نهایت پروانه برای پزشک با 2 امضاء رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان مربوطه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز 3 نظام پزشکی وجود دارد، گفت: این 3 نظام پزشکی واقع در کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ و طالقان است و باید نظام پزشکی در شهرستان فردیس تاسیس شود.

رئیس نظام پزشکی استان البرز با بیان اینکه یکی از موارد مورد غفلت در ساختار طرح تحول سلامت نگاه ویژه از نظر اقتصاد مقاومتی به سلامت است، افزود: برخی از تحول‌هایی که در حال حاضر در طرح تحول سلامت ارائه می‌شود، نه تنها نگاهی به اقتصاد مقاومتی ندارد بلکه شاید در تقابل با آن باشد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که خدمت درمان از خط آخر به اول تغییر کند، این خدمت بار مالی را افزایش می‌دهد، گفت: این پدیده با طرح اقتصاد مقاومتی تقابل داشته و از مشکلات بحث طرح تحول سلامت است.

شاپوری با بیان اینکه باید در برای حل این مشکل به طب پایه توجه شود، افزود: بیمار ابتدا باید به پزشک عمومی یا خانواده مراجعه کرده و در صورت نیاز به پزشک‌های متخصص دیگر مراجعه کند.

وی با اشاره به تجمع مطب‌های پزشکان در یک نقطه از شهر، گفت: در این زمینه قانونی برای جلوگیری از این تجمع در یک نقطه و ارجاع این افراد به نقاط دیگر استان وجود ندارد.

شاپوری با بیان اینکه تدبیری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در مورد پراکندگی خدمت‌دهنده‌های سیستم سلامت اندیشیده شده است، افزود: در این زمینه نقص قانونی وجود دارد اما در استان البرز سعی در حل این معضل در مورد مراکز پاراکلینیک، موسسات تصویربرداری و مشابهات آن‌ها برای رعایت سطح دسترسی مردم داریم.

وی با بیان اینکه 7600 نفر عضو نظام پزشکی در استان البرز هستند، افزود: از خرداد ماه سال جاری پروانه‌های 1642 پزشک به صورت آنلاین صادر شده است.

شاپوری با اشاره به اینکه 940 پزشک عمومی در استان البرز وجود دارد، گفت: 498 کارشناس و 204 متخصص در استان البرز وجود دارد که کمبودی در زمینه پزشک عمومی در استان وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار