کد خبر: ۲۸۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 24 August 2016


رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۴۰ پروانه پزشکی در کرج تمدید شد، گفت: ۶۰ درصد پزشکان در کرج دارای تخصص عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن شاپوری در کنفرانس مطبوعاتی که پیرامون روز پزشک صبح چهارشنبه در سالن جلسات نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: روز پزشک به منظور قدردانی از عملکرد و فعالیت قشر خدوم پزشک تحت این عنوان نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت جایگاه پزشکی و اخلاق مداری در این قشر نکته بسیار مهم و قابل تاملی است، افزود: جامعه ای که بزرگان خود را مورد احترام قرار ندهد بدون شک محکوم به سقوط خواهد بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: اعتماد و امنیت اخلاقی بین پزشک و بیمار مهم ترین پدیده ای است که تحت هیچ عنوانی نباید لکه دار شود.

سازمان نظام پزشکی کرج ۷ هزار عضو دارد

وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه در جوامع امروز بسیار حائز اهمیت است که این مهم در راستای ایجاد آرامش، امنیت و ارتقاء آگاهی جامعه از جایگاه ویژه تری برخوردار است، تصریح کرد: در سال گذشته هشت میلیون خدمت درمانی به مردم در کشور ارائه شده که از این مقدار میزان خطای استاندارد پزشکی بسیار ناچیز و زیر یک صدم درصد بوده است.

شاپوری با اعلام اینکه خطاهای غیر عمد رخ داده زیر حد استاندارد جهانی است که خوشبختانه این مهم در استان البرز نیز شامل می شود، گفت: در گروه سلامت بازآموزی علمی را مد نظر و در دستور کار داریم که بر این اساس پروانه های پزشکی تعویض می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد پروانه های پزشکی در سال جاری به موجب بازآموزی علمی یاد شده تعویض خواهد شد، گفت: کارگروه های ویژه ای پیرو برگزاری جشن روز پزشک تشکیل شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج بیان کرد: سالن هایی در شان مراکز و نهاد ها در کرج وجود ندارد، سازمان نظام پزشکی کرج با ۷ هزار عضو نتوانست برنامه روز پزشک خود را در سالن های کرج برپا کند.

تشکیل نظام پزشکی شهرستان فردیس

وی با بیان اینکه تقدیر از خانواده شهدا از جمله شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های در دستور کار نظام پزشکی کرج در جشن روز پزشک محسوب می شود، گفت:۶۰ درصد گروه پزشکان کرج را پزشکان عمومی و مابقی را متخصصان و دندانپزشکان تشکیل می دهند.

شاپوری با اشاره به اینکه هزار و ۶۴۲ پروانه پزشکی در کرج تمدید شده است، اظهار کرد: این مهم همچنان در کرج ادامه دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان کرج بیان کرد: سال گذشته در تمامی استان ها پروانه اطبا تنها توسط نظام پزشکی امضا می شد اما این امر اکنون به صورت الکترونیکی و توسط رئیس سازمان و نظام پزشکی استان امضا و راستی آزمایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در البرز سه نظام پزشکی در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و کرج وجود دارد، گفت:در انتخابات آتی ۴ نظام پزشکی در سطح استان خواهیم داشت که چهارمین نظام پزشکی در شهرستان فردیس تشکیل می شود.

اقتصاد مقاومتی درمان حلقه مفقوده زنجیر اقتصاد سلامت در کشور

شاپوری با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی درمان؛ حلقه مفقوده زنجیر اقتصاد سلامت در کشور است، افزود: نگاه ویژه از نظر اقتصاد مقاومتی به سلامت ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به طب پایه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت مهم ترین راهکار رفع مشکلات محسوب می شود، بیان کرد: دوره های آموزشی تخصصی برای جامعه پزشکی برگزار می شود که در این راستا اقدامات خوبی توسط نظام پزشکی کرج صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۶۰۰ پزشک تعداد اعضای سازمان نظام پزشکی البرز را تشکیل می دهند، گفت: تا کنون در این راستا پروانه ۹۴۰ پزشک عمومی، ۴۹۸ کارشناس و ۲۰۴ پروانه برای کارشناسان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار