کد خبر: ۲۸۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 24 August 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز به پیگیری های لازم در خصوص ایجاد بندر خشک در استان اشاره کرد و گفت: ۱۳۰ واحد معدنی در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج موفق در نشست خبری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با خبرنگاران که عصر سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان البرز وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان البرز در بخش صدور پروانه بهره برداری در مدت سه ساله فعالیت دولت رتبه ۳ کشوری را از آن خود کرده است، افزود: البرز رتبه دوم کشوری را در بخش سرمایه گذاری بخش صنعت کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خاطرنشان کرد: در بخش معدن استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال وجود دارد که در این رابطه از بهترین کیفیت شن و ماسه کشور برخوردار هستیم.

موفق با اعلام اینکه کانی های غیر فلزی در البرز کشف و اخیرا به مواد معدنی فلزی دست پیدا کرده ایم، تصریح کرد: معادن از طریق مزایده و سامانه کاداستر برای ثبت درخواست ها به منظور محدوده های معدنی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون نظارت بر مجامع صنفی در چهار شهرستان تشکیل شده است، افزود: همزمان با هفته دولت در استان البرز ۲۴ واحد صنعتی افتتاح می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: این واحدها با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۷۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۵۰ نفر راه اندازی می شود.

وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات به خارج از کشور در استان البرز، خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان صادرات از فرودگاه پیام ۷۹ میلیون دلار بوده است که در این رابطه برای ساماندهی با اداره کل گمرک استان در حال برنامه ریزی هستیم تا در بخش زیر ساخت های تجاری و ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی اقدامات لازم لحاظ شود.

موفق با اشاره ایجاد سایت نمایشگاه دائمی در استان البرز بیان کرد: پیگیری های لازم در خصوص ایجاد بندر خشک نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار