کد خبر: ۲۸۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 24 August 2016


رئیس سازمان هماهنگی نظام پزشکی استان البرزگفت: استمرار طرح تحول نظام سلامت با رویکرد مناطق محروم و فاقد امکانات ارزشمند و اثر گذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد حسن شاپوری رئیس روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای طرح تحول سلامت مبلغ کمی از بیماران اخذ و خدمات فوق تخصصی به آنان ارائه شود که البته باید در این بخش تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت در مناطق محروم بسیار خوب است ، اظهار کرد:اگر این طرح در کنار بیمارستان های مجهز اجرا شود، نه تنها به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک نکرده بلکه هرز رفتن سیستم اقتصاد سلامت را در پی دارد.

شاپوری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درمان، حلقه مفقوده زنجیر اقتصاد سلامت در کشور است که ما هنوز در این بخش حرف های بسیار زیادی برای گفتن داریم.

وی بیان داشت: یکی از مواردی که مورد غفلت واقع شده در طرح ساختار سلامت نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی وسلامت است.

شاپوری خاطرنشان کرد: توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش درمان ضروری است.

وی گفت: باید بیماران قبل از ارجاع به مراکز تخصصی در مراکز پزشکی عمومی معاینه شود تا از هد رفت هزینه ها جلوگیری شود چراکه برخی بیماران نیاز به مراکز تخصصی درمانی ندارند .

وی مراجعه به پزشک عمومی و خانواده را در مراحل نخست برای بیماران ضروری دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال فردی براثر کم خوابی یا استرس دچار مشکلات روحی و جسمی می شود که بلافاصله به مراکز تخصصی مراجعه

می کند که این شیوه هدر رفت سرمایه درمانی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در کشور 8 میلیون خدمت درمانی به مردم ارائه شد، بیان داشت: در این مدت میزان خطاهای بهداشتی درمانی در کشور به کمتر از یک صدم درصد رسید.

وی افزود: در استان البرز نیز به همین صورت است و خطاهای پزشکی بسیار پایین تر از میانگین استاندارد های جهانی است .

دکتر فرهاد کاوه معاون برنامه ریزی و آموزش سازمان نظام پزشکی البرز نیز در این نشست گفت: هفت هزارو 600 پزشک در البرز فعالیت می کنند که 60 درصد پزشکان عمومی و مابقی دندانپزشکان و متخصصان هستند .

وی بیان داشت: برای یک هزارو 642 پزشک به صورت آنلاین پروانه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر به ازای هر 10 هزار نفرجمعیت یک پزشک عمومی در نظر بگیریم در البرز کمبود پزشک نداریم ، گفت: البرز در این بخش مشکل ندارد.

دکتر نادر ایزد بین معاون سازمان نظام پزشکی استان البرز نیز در این نشست با انتقاد از نبود مکانی برای برگزاری مراسم روز پزشک در البرز، گفت: برای برگزاری این آیین به خاطر محدودیت های مکانی به ناچار مجبور شدیم تا مراسم روز پزشک را خارج از استان برگزار کنیم .

وی ادامه داد: قرار است این مراسم در روز جمعه هفته جاری و در کیلومتر 24آزادراه کرج-قزوین برگزار شود.

وی بیان داشت: در این مراسم از 54 نفر از پزشکان در رشته های مختلف پزشکی که دو نفر نمونه استانی و 4 نفر شاخص استانی و خانواده سه شهید تقدیر به عمل می آید.

به گفته وی ، رونمایی از تمبر با نام یکی از شهدای پزشک استان البرز از دیگر برنامه های روز پزشک است که انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار