کد خبر: ۲۸۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 24 August 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری دو شکارچی در زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش در ارتفاعات شمالی شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساوجبلاغ، محمدجواد نیک‌کار افزود: در پی تشدید گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش شهرستان دو شکارچی متخلف دستگیر شدند.

نیک‌کار بیان اشت: علی‌رغم گذشت پاسی از شب و عدم دید کافی در منطقه موفق شدیم این دو متخلف را شناسایی و پس از تفتیش و بازرسی خودروی آنها یک قبضه اسلحه شکاری دوربین‌دار و یک لاشه شکار و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تحقق عناصر تشکیل دهنده جرم محیط زیستی متاثر از عمل مجرمانه متخلفان، نامبردگان علاوه بر بازداشت موقت، در اجرای دستور دادستان راهی دادسرا شدند تا در اجرای ماده 8 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مواد 10 ،11 و 12 قانون شکار و صید و ماده 31 آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید و مواد 679 و 680 قانون مجازات اسلامی و با توجه به ماده 18 قانون شکار و صید جهت صدور حکم محکومیت به پرداخت ضرر و زیان وارده به سازمان حفاظت محیط زیست، ابطال مجوز حمل سلاح، اشد مجازات و پیگرد قانونی متخلفان از طریق مراجع قضایی پیگیری گردد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار