با توجه به اینکه ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد احیای مناطق آسیب دیده و بازسازی واحدهای مسکونی و نیز ساخت مسکن برای محرومان از ضروریات است.
کد خبر: ۲۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 27 April 2015
به گزارش تابناک یزد:از این رو بنیاد مسکن به عنوان دستگاهی مهم برای مقاوم سازی مناطق آسیب دیده از سوانح طبیعی، با بهره گیری از توانایی های ملی و منطقه ‍ ای در یک برنامه فشرده به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده اقدام می کند.

فعالیت های عمران روستایی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاهای کشور است.

این فعالیت ها با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسد.

** اجرای طرح هادی در 13500 روستای کشور

درخصوص اجرای طرحهای عمرانی و طرح هادی در روستاهای کشور چندی پیش معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از طرح های هادی روستاهای بخش مرکزی بافق گفت: بیش از ۲۷ هزار طرح هادی روستایی در کشور تهیه شده است که تاکنون در ۱۳ هزار و ۵۰۰ روستای کشور انجام شده است.

محمدرضا شاملو با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در طرح هادی افزود: در زمینه طرح هادی روستایی بیش از ۸۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

وی با اشاره به سهم گردشگری در ایجاد اشتغال و توسعه روستاها اظهار کرد: اعتقاد داریم گردشگری روستایی از فعالیتهای مناسب در حوزه اشتغال موثر و کارآمد است.

شاملو از اختصاص مبلغ هفت میلیارد ریالی برای توسعه و بهسازی روستاهای بخش مرکزی شهرستان بافق خبر داد و خاطرنشان کرد: در نشستی که با فرماندار بافق برگزار شد مقرر شد تا از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و توسعه روستاهای شهرستان بافق یک سوم از سوی فرماندار و شهرستان ، یک سوم از سوی استان و مابقی آن از اعتبارات ملی اختصاص یابد.

وی در سفر به روستای برکوئیه در آیین اهدای ۱۹۱ سند مالکیت اراضی روستایی نیز اظهار داشت: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه دو میلیون مسکن روستایی باید بهسازی شود که تاکنون یک میلیون و۶۰۰ هزار پرونده تشکیل شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد هم پایان کار گرفته اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: تاکنون بیش از دو میلیون و۷۷۰ هزار واحد روستایی سند مالکیت دریافت کرده اند.

** فعالیت های گسترده عمرانی بنیاد مسکن در استان یزد

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد در باره فعالیت های عمرانی این مجموعه در سال 93 گفت: در سال گذشته هزار و 104 قطعه طرح واگذاری زمین برای مسکن روستایی ، 2هزار و 177 جلد طرح سنددار کردن خانه های روستایی ، 495 جلد طرح سنددار کردن در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت ، 18.8 هکتار تملک زمین، اجرای طرح هادی در 105 روستا و تهیه 27 طرح هادی را اجرا کردیم.

علیرضا قربانیان یکی از وظایف بنیاد مسکن را تملک اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده و حریم روستاها بر اساس موازین قانونی عنوان کرد و گفت: تامین زمین های لازم برای عمران و نوسازی روستاها ، هدایت توسعه کالبدی و نظم دهی به گسترش فیزیکی روستاها ، تفکیک اصولی زمین و رعایت استانداردها و ضوابط فنی و شهرسازی، ایجاد انگیزه سکونت و فعالیت برای روستاییان و حمایت از خانوارهای روستایی بدون زمین برای ساخت مسکن از اهداف این طرح است.

** هزینه 105میلیارد ریال اعتبار در 105 روستای استان

درباره فعالیت های عمرانی بنیاد مسکن معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان یزد نیز در با بیان اینکه 105 میلیارد ریال پارسال در طرحهای روستایی استان هزینه شده است، گفت: این میزان اعتبار در پروژه های عمرانی 105 روستای استان یزد هزینه شده است.

سید ضیاء طباطبایی خاطرنشان کرد: با زیباسازی روستاها بنا داریم محیط را زیبا و دلپذیر کرده تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان فضا را برای جذب گردشگر و توسعه و رونق اقتصادی فراهم کنیم.

وی جایگاه روستاها را در توسعه اقتصادی یادآور شد و گفت: از آنجایی که روستاها نقش ویژه ای در اقتصاد کشور به عنوان یک واحد تولیدی دارند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. طباطبایی از بررسی طرح هادی 355 روستای بالای 20 نفر جمعیت در سطح استان یزد خبر داد و گفت: از این تعداد 312 روستا طرح هادی آنها مطالعه شده که در اولین فرصت عملیات اجرایی این طرح در این تعداد از روستا شروع می شود.

این مسوول اعتبار مورد نیاز مطالعه طرح هادی باقی مانده روستاها را معادل پنج میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: پس از تامین اعتبار لازم، طرح مطالعه این 43 روستا نیز انجام خواهد شد.

وی از اجرای طرح هادی در 256 روستای استان یزد از زمان اجرای این طرح تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این طرح به صورت فاز بندی در چند مرحله اجرایی شده است.

طباطبایی ، هزینه اجرای طرح هادی این روستاها را 530 میلیار ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و پرداخت شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، اعتبارات استانی را شامل تملک دارایی ها، دو درصد فروش نفت و گاز، ماده 180 مناطق روستایی و مواد 10 و 12 حوادث و ... برشمرد.

** آغاز عملیات اجرایی طرح هادی در 14 هزار و 100 روستای کشور

یک دیگر از حوزه های مهم فعالیت بنیاد مسکن اجرای طرح هادی در روستاهاست این طرح به عنوان سند توسعه و راهبردی هر روستا از جمله پروژه هایی محسوب می شود که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود.

این برنامه یکی از برنامه های پایه توسعه و عمران روستاها و مبنایی برای اجرای اصولی سایر برنامه ها بویژه در زمینه کالبدی بشمار می رود.

درباره اجرای این طرح مدیرکل برنامه ریزی و امور تهیه طرح های بنیاد مسکن کشور چندی قبلدر سفر به استان یزد در تفت گفت : 38 هزار و 110 روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که برای 35 هزار و 200 روستا طرح هادی تهیه و یا در دست تهیه است که از این تعداد 14 هزار و 100 روستا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

غلامرضا مجیدی افزود: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را تعیین می نماید.

وی یکی دیگر از فعالیت های مهم بنیاد مسکن را صدور سند املاک روستایی و شهری دانست و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری ثبت احوال کشور اقدام به ثبت و صدور سند املاک برای روستاها و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر می کند.

مجیدی افزود: تاکنون 27میلیون و 900 هزار سند روستایی و 59 هزار و 600 سند شهری در راستای این طرح صادر شده است.

** مقاوم سازی 23 هزار واحد مسکن روستایی استان یزد

ایران در زمره حادثه خیزترین کشورهای جهان است که حوادثی مانند سیل، طوفان، رانش زمین و از همه مهمتر زلزله که هر ساله بسیاری از سکونتگاهای ایران را بویژه در مناطق روستایی تهدید می کند.

در این میان بخش عمده ای از روستاها و شهرهای ایران در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله قرار دارند به همین دلیل طرح بهسازی مسکن روستایی مطرح شد .

براساس این طرح نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام در روستاهای کل کشور اقدام و سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی ساخته می شود و در دو برنامه پنج ساله ،دولت دو میلیون واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی خواهد کرد.

از جمعیت یک میلیون و 60 هزار نفری استان یزد حدود 17درصد را جمعیت روستایی تشکیل می دهد که اغلب مناطق ییلاقی بوده و خانه های مسکونی از دوام و استقامت کمتری برخوردار است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در اهمیت اقدامات پیشگیرانه در برابر زلزله و حوادث اظهار کرد: بیش از 90 درصد واحدهای روستایی کشور از واحدهای کم مقاوم و بی‎‎دوام هستند.

علیرضا نادریا‎‎ن‎‎زاده افزود: از ابتدای شروع طرح‏‏های بهسازی و طرح ویژه مسکن روستایی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر تاکنون 23 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است .

در این خصوص مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در این استان هزار و 387 روستا داریم که در آنها 46هزار و 642 واحد مسکن وجود دارد که از این تعداد 27هزار و 46 واحد مقاوم بوده یا مقاوم سازی شده و 19هزار و 596 واحد غیرمقاوم است .

قربانیان افزود: امیدواریم با اجرای طرح مقاوم سازی در روستاهای استان مابقی خانه ها نیز از مزایای این طرح بهره مند شده و در برابر حوادث و زلزله مقاوم شوند.

** ساخت 581 واحد در قالب 14 پروژه در شهرها

یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت خانه های ارزان قیمت برای محرومان و تولید انبوه مسکن شهری و مسکن حمایتی است.

معاونت امور مسکن شهری و زیر مجموعه های استانی در این راستا مسوولیت برنامه ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات و تهیه طرحهای لازم برای پروژه های احداث مسکن کم درآمد ، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک هایی که از طرف دولت و حساب 100 امام (ره) در بودجه های سالانه پیش بینی می شود را بر عهده دارد و در زمینه های مسکن شهری ، مسکن حمایتی ، مجری ساخت فعالیت می کند.

قربانیان در این زمینه گفت: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد به منظور پاسخ به نیاز مسکن در سطح استان اقدام به ساخت مسکن در تمامی شهرستانها در سال 1393 را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در سال گذشته 581 واحد در قالب 14 پروژه در شهرها اجرا شده که از این تعداد کار 227 واحد مسکونی پایان یافته و 354 واحد نیز در دست اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از سال 84 با هدف ساخت 2 هزار واحد مسکونی در سال آغاز شده است، عنوان کرد: در سال گذشته اعتبار مقاوم‎‎سازی برای 1100 واحد در نظر گرفته شده که 570 واحد آن ابلاغ و 330 واحد نیز به بانک‎‎های عامل معرفی شده است.

به گفته وی، هر چند متقاضیان مقاوم‎‎سازی مسکن روستایی در استان افزایش یافته اند ولی تسهیلات به اندازه کافی در استان وجود ندارد.

قربانیان گفت: در مجموع 40 واحد مسکن روستایی در روستای مبارکه شهرستان بافق مقاوم سازی شده و 42 واحد مسکونی روستای مبارکه، 20 واحد روستای نصرآباد و 42 واحد روستای مور علی آباد در شهرستان تفت، 30 واحد روستای هامانه اردکان و 20 واحد روستای فراغه ابرکوه نیز در دست اجراست.

وی گفت: در سال جدید نیز 503 مورد تسهیلات بنیاد مسکن به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی روستایی پرداخت شده است.

این فعالیت ها در شهرستان ها نیز بخوبی در حال پیگیری است به گونه ای که عمده مقاوم سازی ها همانطور که گفته شد در روستاهای شهرستان ها انجام شده و یا در حال انجام است .

یکی از این شهرستانها بهاباد است که چندسالی از تاسیس آن بیشتر نمی گذرد و جزو مناطق محروم استان یزد محسوب می شود.

رییس بنیاد مسکن شهرستان بهاباد نیز پیرامون فعالیت دستگاه متبوعش گفت: طرح مسکن بهار در این شهرستان در حال اجراست که ۱۲میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان آن در قالب 181 فقره تسهیلات ساخت و ساز پرداخت شد.

مسلم فتاحی اظهار کرد: از مجموع این 181 فقره تسهیلات، 17 مورد برای بهسازی، 20 مورد برای پروژه بهار، 75 مورد خرید لوازم خانگی، 14 مورد تعمیر شهری و روستایی، 11 مورد احداثی، 16 مورد تعمیرات شهری و روستایی و 28 مورد احداثی تعمیری پرداخت شده است.

وی افزود: در این شهرستان ، فعالیت های ساخت وساز خوبی انجام گرفته و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم در شهرهای زیر 25 هزار نفر از طریق راه و شهرسازی، برای رفع مشکل مسکن شهروندان نسبت به تملک زمین اقدام کنیم.

فتاحی در ادامه به ساخت 20 واحد مسکونی طرح بهار در شهرستان بهاباد اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح به 20 نفر وام به مبلغ 150 میلیون ریال پرداخت شده است.

این مسوول در ادامه از اجرای طرح هادی در روستاهای بهاباد با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرحها در روستاهای احمدآباد، سنجدک، آسفیچ، حسین آباد ده عسکر و بنیز اجرا شده و در قالب جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت، محوطه سازی و جداره سازی هزینه می شود.

فتاحی تملک و واگذاری اراضی در روستا ها برای ساخت مسکن، پرداخت وام های به سازی و مقاوم سازی، وام تعمیرات مسکن، وام حوادث، تهیه و اجرای طرح هادی و سنددار کردن مساکن روستایی را عمده فعالیت های بنیادمسکن شهرستان بهاباد عنوان کرد.

وی پیگیری و صدور ۹۸ جلد سند شهری و روستایی ، راه اندازی کارگاه ماسه شویی برای تامین ماسه شسته اهالی شهرستان، واگذاری ۶۰ قطعه زمین روستایی در روستاها، ارائه ۱۵۰ فقره خدمات فنی به روستاییان به منظور صدور پروانه، تملک زمین در روستا های کریم آباد و همیجان به متراژ ۳۵ هکتار را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهاباد در سال گذشته دانست.

** نوسازی 290واحد مسکونی در ابرکوه

رییس بنیاد مسکن ابرکوه در این خصوص گفت: در دولت تدبیر و امید 290 واحد مسکونی متقاضیان شهری و روستایی در این شهرستان نوسازی و بهسازی شده است.

حمیدرضا چاکرالحسینی افزود: برای اجرای این طرح ها به هر متقاضی مسکن مه ر200 و متقاضیان روستایی 125 میلیون ریال که در مجموع 50 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 6 هکتار زمین برای جوانان بدون مسکن در روستاهای این شهرستان تملک شده است، افزود: 60قطعه زمین هم در روستاهای فراغه، ده عرب، صفی آباد، صادق آباد ، هروک، کلپه، هارونی، اسفندآباد ، رحیم آباد و مریم آباد برای ساخت مسکن به متقاضیان واگذارشده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابرکوه ادامه داد: در یک سال گذشته یکهزار و77 جلد اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان گرفته و به متقاضیان تحویل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با هدف توسعه روستاها و خدمت رسانی و رفاه بهتر مردم و پایداری بیشتر جمعیتی در روستاها ، طرح هادی در روستاهای صادق آباد، صفی آباد، فراغه، تیزک، بداف و اسفندآباد در دست اجرا است.

این مسوول اضافه کرد: این طرح شامل 10 هزارمتر سنگ جدول ، 35هزارمترمربع زیر سازی، یکهزار متر پیاده روسازی و 28هزارمتر مربع آسفالت دردست اجرا است.

چاکرالحسینی ادامه داد: هم اکنون مطالعه و تهیه طرح هادی در روستاهای خسروآباد ، جلال آباد از توابع بخش مرکزی دردست اقدام است. وی، از پرداخت تسهیلات 20میلیونی ریالی خبرداد و تصریح کرد: 120فقره تسهیلات برای تعمیر مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن ابرکوه افزود: با هدف خانه دار شدن جوانان 40 واحد مسکن در شهر مهر دشت در مجموع با پنج هزار متر و 600مترمربع زیربنا و 20 واحد مسکونی هم در روستای فراغه بخش مرکزی ابرکوه در مجموع با دو هزار و 500 مترمربع زیربنا در دست ساخت است.

** 164 میلیارد ریال برای مقاوم سازی مسکن روستایی بافق

شهرستان بافق نیز که یکی از شهرستانهای با ظرفیت بالا در حوزه معدن و اشتغال است بی نصیب نمانده و طرحهای خوبی از جمله ساخت مسکن برای محرومان ، مقاوم سازی خانه ها و طرحهای هادی در آن از سوی بنیاد مسکن انجام شده است.

در این خصوص رییس بنیاد مسکن اسلامی بافق گفت: از سال 92 تا پایان سال قبل، 94 واحد مسکونی شهری و روستایی برای مردم این شهرستان ساخته شده است.

علیرضا طالعی خاطرنشان کرد: 22 واحد مسکونی دیگر نیز برای اقشار کم درآمد پیش بینی کرده ایم که در صورت تامین اعتبار، ساخته و به واجدان شرایط تحویل خواهد شد.

وی اجرای طرح هادی روستایی، بهسازی روستاها، تهیه و اجرای طرح هادی در چندین روستای شهرستان بافق را از دیگر اقدامات این بنیاد برشمرد و گفت: طرح هادی 6 روستا در دهستان های مبارکه و سبزدشت تهیه شده و عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق درباره مقاوم سازی مسکن در این شهرستان نیز گفت: تاکنون بالغ بر 164 میلیارد ریال بابت مقاوم سازی مسکن روستاییان هزینه و پرداخت شده است.

طالعی افزود: این رقم در 10 سال گذشته در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم سازی تعداد یک هزار و 295 واحد مسکونی در سطح روستاهای شهرستان بافق به متقاضیان پرداخت و در این راستا هزینه شده است.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته نیز بیش از شش میلیارد و 125 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان روستایی پرداخت شد گفت: این میزان اعتبار برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاییان اختصاص یافته است.

وی به پرداخت تسهیلات حوادثی تعمیرات مسکن افراد کم بضاعت شهری اشاره و اظهار کرد: در سال 93 افزون بر یک میلیارد و 360 میلیون ریال به 34 خانوار شهری که منزل آنها در اثر بارندگی دچار خسارت شده بود به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شد .

طالعی به پرداخت تسهیلات بلاعوض سالهای قبل هم اشاره کرد و افزود : در سال 91 ، 220 میلیون ریال به صورت بلاعوض برای بهبود ساختمان های ساخته شده و همچنین واحد های مسکونی آسیب دیده ناشی از سوانح طبیعی پرداخت کرده ایم .

این مسوول از پرداخت 91 فقره تسهیلات بانکی به متقاضیان شهری و روستایی خبر داد و گفت: 16 فقره تسهیلات تعمیر مسکن شهری و روستایی و 75 مورد تسهیلات خرید لوازم در قالب وام حوادث جمعا به مبلغ سه میلیارد و 710 میلیون ریال پرداخت کرده ایم.

طالعی با بیان اینکه این نهاد با همکاری بانک های عامل اقدام به تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز روستاییان کرده است افزود: سال گذشته بیش 340 میلیون ریال به متقاضیان تعمیر مسکن روستایی پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق از واگذاری زمین ارزان قیمت در روستاها خبر داد و گفت : 60 قطعه زمین مسکونی در سال 93 به روستائیان واگذار شده است و از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 150 هزار مترمربع زمین به 567 متقاضی واگذار کرده ایم.

وی از اجرای طرح هادی در هشت روستای این شهرستان خبر داد و گفت: سال 93 در این راستا، افزون بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه و پرداخت شده است.

طالعی افزود: در راستای انجام وظایف و فعالیتهای این نهاد در سال 93 نسبت به عملیات اجرایی طرح هادی روستایی در روستاهای باجگان ،کرمانی ، علی آباد بساب ، قطرم ، شادکام، سید آ باد و روستای گزستان اقدام شده است.

وی گفت: این پروژه در قالب اجرای زیر سازی ،آسفالت،جدول گذاری و محوطه سازی هزینه شده و در برخی از این روستاها مراحل تکمیلی آن در دست اجرا است.

این مسوول از تهیه طرح هادی شش روستای شهرستان بافق نیز خبر داد و یادآور شد: طرح هادی روستاهای صدر آباد،حکیم آباد ، صادق آباد ، فاضلیه ، حاجی آباد ، رضاییه با اعتبارای بیش از 700 میلیون ریال در حال تهیه است و عملیات اجرایی طرح هادی این روستا ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق همچنین اجرای عملیات پروژه ساخت 24 واحدی مسکن شهری برای افراد کم بضاعت را یاد آورشد و افزود: ساخت این واحدهای مسکونی در دو بلوک به صورت آپارتمانی به اتمام رسیده و آماده واگذاری به افراد واجد شرایط است.

وی هزینه ساخت این 24 واحد مسکونی را 12 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد و همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و پرداخت شده است.

این مسوول ادامه داد: همچنین مراحل اجرایی ساخت پروژه هشت واحدی مسکن شهری ولیعصر نیز آغاز شده که انشاالله تا پایان سال 94 واگذار خواهد شد.

طالعی از اتمام عملیات اجرایی ساخت 22 واحدی مسکونی روستای مبارکه واقع در شهرک فسفات این روستا خبر داد و افزود: این واحد های مسکونی با هزینه پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ساخته و به متقاضیان تحویل شده است.

رییس بنیاد مسکن بافق با بیان اینکه از سال92 ساخت تعداد 40 واحد مسکونی دیگر در روستای مبارکه آغاز شده خاطر نشان کرد: تکمیل این واحد ها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به صورت ویلایی در دست اجرا است و هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طالعی اضافه کرد: امسال نیز ساخت تعداد 22 واحد مسکونی دیگر نیز برای اقشار کم در آمد و بدون مسکن پیش بینی شده که پس از تامین اعتبار و مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی از صدور یکهزار و 850 سند مالکیت زمین و واحدهای مسکونی روستاییان شهرستان بافق خبر داد و گفت : در سال گذشته حدود 270 فقره سند مالکیت روستاییان صادر شده که با 9 درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن با همکاری ثبت اسناد این شهرستان مواجه شده است.

این مسوول با اشاره به تملک 30 هکتار زمین روستایی در سال گذشته گفت: این مقدار زمین در روستاهای باقرآباد، سیدآباد، حسین آباد، صادق آباد، حکیم آباد و کوشک از توابع شهرستان بافق به تملک درآمده تا به افراد جوان واگذار شود.

طالعی، همچنین با اشاره به زیباسازی بافت با ارزش روستاهای باجگان، قطرم و شادکام یادآور شد: این اقدام در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و به تدریج همه روستاهای دارای این بافت بهسازی و زیباسازی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار