کد خبر: ۲۸۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 25 August 2016


رئیس سازمان هماهنگی نظام پزشکی استان البرز گفت: اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت در مناطق محروم مهمترین اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسن شاپوری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باید در تمام مناطق عملیاتی شود، لذا اجرایی شدن این طرح در مناطق محروم و فاقد امکانات می‌تواند تأثیرات بسیار بزرگتری را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های کمتری از بیماران اخذ می‌شود، افزود: ارائه خدمات فوق تخصصی به این بیماران نیز ارائه می‌شود.

این مسؤول با اشاره با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت اگر در کنار بیمارستا‌‌ن‌های مجهز به مرحله اجرا درآید تأثیرات بسیار بهتری را خواهد داشت، بیان داشت: این اقدام به اقتصاد مقاومتی نیز کمک می‌کند.

شاپوری در ادامه سخنان خود یکی از راهکارهای عدم هدررفت هزینه‌ها را معاینه بیماران قبل از مراجعه به متخصص، توسط مراکز پزشکی عمومی عنوان کرد و گفت: اگر بیماران قبل از ارجاع به مراکز تخصصی در مراکز پزشکی عمومی معاینه شوند، از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری می‌شود، چرا که به تجربه ثابت شده است که برخی از بیماران نیازی به مراکز تخصصی درمانی ندارند.

در ادامه این نشست فرهاد کاوه معاون برنامه‌ریزی و آموزش سازمان نظام پزشکی البرز نیز طی سخنانی با بیام اینکه در استان البرز هفت هزار و 600 پزشک در البرز فعالیت می‌کنند، ‌افزود: هم اکنون برای یک‌هزار و 642 پزشک به صورت آنلاین پروانه صادر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار