کد خبر: ۲۸۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 25 August 2016


مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به استقرار تیم‌های بازرسی در گمرک پیام، گفت: اجازه ورود هیچ کالای غیراستاندارد به این استان را نخواهیم داد.

فتانه شکرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طبق قانون عرضه برخی از کالاها نیازمند دریافت علامت استاندارد اجباری است و نمی‌توان این نوع از محصولات را بدون علامت فوق در بازار توزیع کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تفاوتی میان کالاهای تولید داخل و یا وارداتی وجود ندارد و محصولاتی که نیازمند دریافت علامت استاندارد اجباری هستند، باید توسط بازرسان و آزمایشگاه‌های استاندارد مورد بررسی قرار گیرند و پس از اخذ مجوزهای لازم اجازه عرضه در بازار را دارند.

مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به فعالیت گمرک پیام در استان البرز گفت: فرودگاه باربری پیام و گمرک پیام نقش مهمی در واردات کالا به کشور و این استان دارند و به همین دلیل بازرسان استاندارد در این کمرگ مستقر هستند.

شکرالهی بیان داشت: به طور قطع اجازه ورود و عرضه هیچ کالای غیر استانداری را نخواهیم داد و در صورت مشاهده اجناس بی کیفیت و فاقد استاندارد لازم به ویژه محصولاتی که نیازمند دریافت استاندارد اجباری هستند، این محصولات اجازه ورود به بازار را نخواهند یافت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه طی سال جاری چه تعداد مجوز استاندارد به کالاهای وارداتی در البرز ارائه شده است،‌ گفت: در این مدت حدود 500 گواهینامه انطباق استاندارد برای کالاهای وارداتی در استان البرز صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان البرز افزود: بیشترین محصولاتی که این گواهینامه را دریافت کرده‌اند مربوط به کالاهایی از جمله لوازم برقی، لوازم خانگی، لوازم‌التحریر، پوشاک، قطعات خودرو، قطعات کامپیوتری، دوربین‌های مدار بسته و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

شکرالهی در پایان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به وظائف قانونی خود در حفظ سلامت و امنیت جامعه و شهروندان عمل کنیم، نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و مردم هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار