کد خبر: ۲۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 25 August 2016


معاون امور اقتصادی استانداری البرز گفت: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون 504 کارخانه و واحد تولیدی و کشاورزی تعطیل و نیمه تعطیل در این استان احیا شده‌ است.

عبادالله کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین تحریم‌ها و سوءمدیریت‌ها شاهد رکود در اقتصاد ایران و به ویژه در حوزه صنعتی و کشاورزی بوده‌ایم.

وی افزود: این شرایط موجب شده که برخی از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش‌های مختلف و حتی کشاورزی و دامداری تعطیل شده و یا به صورت نیمه تعطیل و با ظرفیت اندک کار کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با توجه به وعده‌هایی که برای اصلاح شرایط اقتصادی کشور به مردم داده بود، تمرکز اصلی خود را در ایجاد رونق اقتصادی قرار داد.

کامکار گفت: از سوی دیگر رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی نیز فرمان اجرای اقتصاد مقاومتی را صادر فرمودند و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی موظف به پیگیری این سیاست‌ها شده‌اند.

وی بیان داشت: در استان البرز نیز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شد که خوشبختانه ثمره بسیار خوبی برای استان داشته است.

معاون امور اقتصادی استانداری البرز افزود: اولویت اصلی در استان البرز احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بوده و با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده، گام‌های بسیار بزرگی در این حوزه برداشته شده است.

کامکار ادامه داد: استاندار البرز به طور مرتب و هفتگی از بخش‌های مرتبط با این کار گزارش عملکرد می‌خواهد و حتی تاکید می‌کند که با آمار و ارقام کاری نداریم و بگویید که فعالیت‌های انجام شده چه نتیجه‌ای را در پی داشته است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه باید اعلام کنیم که ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون 504 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی و دامداری تعطیل و نیمه تعطیل در استان البرز با اجرای سیاست‌های دولت و پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی فعال و احیا شده‌اند.

معاون امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه احیای کارخانه سیپورکس پس از 16 سال تعطیلی بود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی برای جوانان شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد دارد.

کامکار گفت: احیای این کارخانه‌ها و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به غیر از کارخانه سپورکس حدود ده هزار اشتغال‌زایی جدید در استان البرز ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: اولویت اصلی ما احیای تمام کارخانه‌های نیمه تعطیل تا پایان سال و پیش از اتمام دولت تدبیر و امید است که برای رسیدن به این هدف باید همه دست به دست هم دهیم و تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار