کد خبر: ۲۸۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 26 August 2016


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: توسعه اشتغالزایی و توجه جویندگان کار به کسب مهارت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل خلیلی ظهر امروز مراسم واگذاری 735 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مسیر توسعه اشتغالزایی را طی کنیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در این زمینه به نیازهای جامعه توجه کرده و در رفع معضل بیکاری اقدامات اساسی را انجام دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرزخاطرنشان کرد: البته پس از مذاکرات تا حدودی وضعیت اشتغال نیز در کشور با رونق بیشتری همراه شد.

خلیلی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان البرز گفت: براساس گزارش‌ها یکی از مهمترین معضلات امروز فارغ‌التحصیلان برای ورود به فضاهای کسب و کار عدم داشتن مهارت است.

وی تأکید کرد: در این راستا لازم است تا فارغ‌التحصیلان برای ورود آسان‌تر به محیط کار مهارت‌های خود را ارتقا داده تا بتوانند با سهولت وارد بازار کار شوند.

این مسؤول در ادامه به اجرای طرح تکاپور اشاره کرد و بیان داشت: طرح تکاپو فرصتی مغتنمی برای شناسایی وضعیت‌های شغلی همراه با نیاز بازار است.

خلیلی افزود: با اجرایی شدن این طرح با برنامه‌ریزی‌ها می‌توانیم مشکلات اشتغال را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت اشتغال در البرز خیلی وخیم هم نیست، خاطرنشان کرد: 665 هزار و 534 شاغل داریم که 87 درصد آنها مرد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، تعداد افراد بیکار را نیز133 هزار و 793 نفر عنوان کرد و بیان داشت: 72 درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند .

خلیلی با اشاره به شاخص‌های کلی بازار کار استان البرز در پنج ماه سال‌جاری نیز ادامه داد: 14 هزار و446 نفر جوینده کار بوده که از این تعداد 2100 نفر به کار گمارده شده و 6هزار و 601 نفر به فرصت‌های شغلی معرفی و یک نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار