کد خبر: ۲۸۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 31 August 2016




هنرمند البرزی عرصه تئاتر معتقد است بی‌توجهی مسئولان، هنرمندان تئاتر البرزی را به پایتخت می‌کشاند.
چندین ماه از فراخوان ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز گذشته و حدود ۷۰ اثر به دبیر خانه جشنواره رسیده که به گفته ابراهیم شریفی معاونت هنری سینمائی اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان البرز این جشنواره با استقبال خوب هنرمندان فعال در این عرصه روبرو شده است.

۲۹ متن توسط هیئت بازخوان متون متشکل از چیترا نادری، صمد چینی فروشان، دکتر ناصربخت در مرحله بازخوانی متون انتخاب شدند که در این میان ۲۷ اثر در مرحله بازبینی توسط هیئت داوران اردلان شجاع کاوه، خیرالله تقیانی پور و صمد چینی فروشان بازبینی شد و در نهایت ۱۲ نمایش به ششمین جشنواره تئاتر استانی البرز راه یافتند.

چند روزی به آغاز جشنواره استانی باقی نمانده، در حالی که تمام گروه های منتخب در جنب و جوش اجراهای عموم قبل از جشنواره هستند تا بار دیگر خود را محک بزنند، هنرمندانی پر تلاش که با وجود نبودن امکانات کافی دغدغه هایشان را قاب صحنه می کنند.

دغدغه های هنرمندان عرصه تئاتر هر چند دست خالی باشند شهریور که از راه می رسد سکوت های شیشه ای شکسته و قوی تر از همیشه به صحنه می آیند.

چند روز گذشته در حاشیه اجراهای عموم قبل از جشنواره گفت و گویی با یکی از بازیگران زن استان البرز ترتیب دادیم که بد نیست با توجه به نزدیک شدن جشنواره به این بهانه درد و دل های او را بشنویم.

آقاجانی بازیگر توانمند و فعال استان البرز از تمام مسئولان استانی می خواهد شان و منزلت هنرمندان به خصوص بانوان فعال در این عرصه حفظ شود.

این هنرمند البرزی به خبرنگار مهر گفت: بی توجهی ها هنرمندان تئاتر البرزی را به سمت پایتخت ترغیب می کند.

جدول اجراهای ششمین جشنواره تئاتر استانی

اما در ادامه باید سری به جدول اجراهای ششمین جشنواره تئاتر البرز بزنیم جدولی که داغ است و تازه از تنور بیرون آمده، این جشنواره قرار است یازدهم شهریور آغاز شود، آیین اختتامیه اش نیز پانزدهم شهریور ماه در سالن سیروس صابر برگزار می شود.

پنجشنبه یازدهم شهریور در روز نخست جشنواره نمایش (تاول سکوت) به کارگردانی زینب قمری در دو سانس ساعت ۱۴ الی ۱۵ اجرای عموم و ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ پلاتو رودکی اجرای داوری، نمایش (ما هم مردمی بودیم) به کارگردانی محمد رضا مرتضوی در دو سانس ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرای داوری، نمایش (صدا فریاد می زند از سر درد) به کارگردانی محمد حسین شکرگزار در دو سانس ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در پلاتو اداره کل اجرای داوری می شوند.

جمعه دوازدهم شهریور نمایش (زهیر) به کارگردانی عباس هادیان در دو سانس ساعت ۱۴ الی ۱۵ اجرای عموم و ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرای داوری، نمایش (موازی) به کارگردانی سپهر احمد زاده در دو سانس ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در پلاتو اداره کل اجرای داوری، نمایش (مخزن) به کارگردانی هادی ملکیان در دو سانس ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ اجرای عموم ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۳۰ سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرای داوری می شوند.

شنبه سیزدهم شهریور نمایش (جزیره) به کارگردانی سعید دشتی در دو سانس ساعت ۱۴ الی ۱۵ اجرای عموم و ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ پلاتو اداره کل اجرای داوری، نمایش (ما سه تا بودیم) به کارگردانی علیرضا معروفی در دو سانس ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرای داوری، نمایش (پس لرزه) به کارگردانی محمد اسماعیل زاده ها در دو سانس ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۳۰ پلاتو اداره کل اجرای داوری می شوند.

یکشنبه چهاردهم شهریور نمایش (مادر) به کارگردانی لطفعلی توده فلاح در دو سانس ساعت ۱۴ الی ۱۵ اجرای عموم و ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرای داوری، نمایش (معرکه در معرکه) به کارگردانی جمال مرتضوی در دو سانس ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ پلاتو اداره کل اجرای داوری،   نمایش (چرا نازی پرواز کرد) به کارگردانی ندا قربانیان در دو سانس ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸:۳۰ اجرای عموم و ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در سالن استاد داوود فتحعلی بیگی اجرای داوری می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار