کد خبر: ۲۸۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 31 August 2016


شهردار کرج با اشاره به اختلاف ها با شرکت پیمانکاری سابیر مجری خط 2 قطار شهری کرج گفت: تاخیر درتحویل کارگاه های این خط ریلی برای اجرای دیگر پروژه ها مشکل ساز شده است.

علی ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون تعدادی تقاطع بزرگ غیر همسطح با خط 2 قطار شهری کرج تلاقی دارد که توقف در اجرای این خط ریلی، ساخت تقاطع ها را هم با مشکل مواجه کرده است.

وی به موضوع اختلاف ها با شرکت سابیر مجری خط 2 قطار شهری کرج اشاره کرد وگفت: مدیریت شهری هیچ منعی برای پرداخت حق و حقوق قانونی سابیر ندارد.

شهردار کرج اظهارداشت: اکنون بحث این است که ادامه همکاری با این شرکت میسر نیست و به استناد قوانین عدم همکاری زدیم.

ترکاشوند با تاکید براین نکته که باید موضوع فعالیت اجرایی خط 2 قطار شهری کرج هر چه زودتر مشخص شود، افزود: در هیات مدیره سازمان قطار شهری کرج که ریاست آن برعهده معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری البرزاست، بحث های متعددی شد و به استناد قانون، لغو قرارداد همکاری با شرکت سابیر در این هیات مدیره تصویب شد.

شهردار کرج در عین حال گفت: البته شرکت سابیر به مراجع قضایی شکایت برده که این مراجع هم رای عدم صلاحیت درانجام پروژه برای آن صادر کرده است.

ترکاشوند بیان داشت: به تازگی با حضوردو نماینده مردم کرج در مجلس ، استاندار البرز و مدیر عامل شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی نشستی برگزار شد که اتفاق نظر بر این شد که امکان همکاری با شرکت سابیر نیست.

وی ادامه داد: ماهم در این نشست اعلام آمادگی کردیم که اگر شرکت سابیر مطالبات قانونی دارد آن را می پردازیم.

شهردار کرج افزود: ما دراین نشست به دنبال تعامل بودیم و قرار براین بود که با تعامل کارگاه ها را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد:اکنون برخی از پروژه های شهری کرج درگیر با قطار شهری است که از جمله آنها تقاطع غیرهمسطح شهید آجرلو در میدان سپاه و تقاطع شهید کیانپور در سه راه میانجاده کرج است.

ترکاشوند گفت: تاخیر درتحویل کارگاه های قطار شهری در اجرای پروژه های عمرانی نیز مشکل به وجود آورده است .

وی ادامه داد: مکاتبات و مراجعاتی شده است که کارگاه ها را از سابیر با حفظ حقوق قانونی تحویل بگیریم.

شهردار کرج بیان داشت: در این زمینه برخی مواقع مسئولان شرکت سابیر به قانون تمکین نمی کنند و ما مجبوریم که از دستگاه قضایی اجازه بگیریم زیرا برخی از کارگاه ها رها شده است و امکان اینکه خسارت جانی و مالی به شهروندان برساند، وجود دارد.

ترکاشوند گفت: از نگاه دیگرهم سازمان قطار شهری اکنون اقدامات قانونی را پیگیری می کند که از طریق مراجع قانونی کارگاه ها را تحویل بگیرد.

وی بیان داشت: اوراق مشارکت یکی از منابع تامین اعتبار پروژه قطار شهری است که هر پیمانکاری که کارکرد داشته باشد یکی از منابع تامین اعتبار مورد نیاز آن اوراق مشارکت است.

شهردار کرج ادامه داد: تصویب مجلس و مجوز دولت، شهرداری کرج می تواند برای تکمیل خط 2 قطار شهری 4 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت انتشار دهد تا بتواند بخشی از اعتبارمورد نیاز قطار شهری را تامین کند.

وی اظهار داشت: براین اساس هر شرکت پیمانکاری که عهده دار ساخت خط 2 قطار شهری کرج شود می تواند از مزایای این اوراق بهره مند شود.

خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر عملیات احداث آن از سال 85 آغاز شد و قرار بود پنج ساله تکمیل و به بهره برداری برسد.

مشکلات اعتباری، تحریم ها و اختلاف کارفرما و شرکت پیمانکاری سابیر سبب شد تا این پروژه بزرگ که کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند ساخت آن با کندی پیش برود.

تاکنون 15 کیلومتر از تونل خط 2 قطار شهری کرج بین میدان دانشگاه خوارزمی درغرب کرج و میدان امام حسین (ع) در شرق این کلانشهر حفاری شده و ساخت 13 ایستگاه بین 30 تا 70 درصد انجام شده است.

در مجموع 27 ایستگاه برای خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر پیش بینی شده است.

ساکنان کلانشهر کرج انتظار دارند با اقدام به موقع مسئولان قضایی و اجرایی هرچه زودتر این پروژه بزرگ که نقش اساسی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد به سرانجام برسد.

اکنون خط ریلی صادقیه به گلشهر در کرج به عنوان خط یک قطار شهری در این کلانشهر فعال است که روزانه حدود 200 هزار نفر مسافر جابجا می شود.

برای کلانشهر کرج در اوایل دهه 80 تعداد 6 خط قطار شهری تصویب شد که چهار خط آنها در حد مطالعه باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
کارفرما ساز خودش رو میزنه
پیمانکار هم ساز خودش رو میزنه
این وسط کارگران و مردم کرج سرگردان و حیران و متضرر میشوند یکی هم نیست تکلیف این پروژه را روشن کنه .
بالاخره بعد از ده سال کرج مترو میخواهد یا نه ؟
پول احداث مترو را داریم یا نه ؟
سرمایه گذار میاد یا نه ؟
تاکی باید بلاتکلیف باشیم ؟
نکنه زبانم لال از این وضعیت کسی منتفع است ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار