کد خبر: ۲۸۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 31 August 2016


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: احداث و بهره‌برداری از تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران بر خلاف فرمان و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: وزارت نیرو طرح احداث و بهره‌برداری این تونل را در دستور کار داشته و متاسفانه بر اجرای آن اصرار می‌ورزد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اجرای این طرح در مدت زمان محدودی منجر به خشک شدن رودخانه کرج و از بین رفتن درختان، باغات و اراضی کشاورزی و فضای سبز حاشیه جاده چالوس می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه این طرح بدون مطالعات زیست محیطی و بدون توجه به معضلات و مشکلات شدید در این حوزه مطرح و پیگیری می‌شود، گفت: با اجرای طرح احداث و بهره‌برداری از تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران بیش از دو میلیون اصله درخت در حاشیه جاده چالوس و باغات و اراضی کشاورزی این محدوده خشک می‌شود.

دادگو افزود: ضمن اینکه طرح فوق منجر به بیابان‌زایی در این محدوده سرسبز شده و منجر به از بین رفتن رطوبت خاک می‌شود.

وی بیان داشت: این طرح در حالی اجرا می‌شود که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاکید فرموده‌اند که هرگونه بهره‌برداری مخرب از منابع طبیعی که منجر به آسیب‌های زیست محیطی می‌شود، ممنوع است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: معظم‌له فرامین متعددی در این حوزه صادر فرموده‌اند و معلوم نیست که وزارت نیرو با چه توجیهی طرح فوق را در دستور کار قرار داده و بر اجرای آن اصرار می‌ورزد.

دادگو افزود: دستگاه قضایی باید از وزارت نیرو مطالبه کرده و بپرسد که این طرح با چه توجیهی اجرا می‌شود و اگر تخلفی در اجرای فرامین مقام عظمای ولایت مشاهده شد، با متخلف برخورد کند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم که وزارت نیرو به مردم کشور و به ویژه مردم استان البرز پاسخ دهد که اجرای این طرح چه آثاری به همراه دارد تا مردم بدانند که احداث این تونل چه سرنوشتی را برای آنها، رودخانه کرج، سد امیرکبیر و جاده چالوس رقم خواهد زد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
رودخانه ای که برای مردم عادی دسترسی نداره بهتره خشک باشه مگر قبل از احداث سد امیرکبیر زیست بوم نبود . خواب بودین تونل رو ساختند تمام شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار