رئیس اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز خبر داد
رئیس اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز گفت: 300 قلاده سگ بدون صاحب در کمپ نگهداری حیوانات بدون صاحب علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
کد خبر: ۲۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 03 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، علی آقاجان‌نیا‌معلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به مصوبه کمیته ساماندهی حیوانات ناقل در شهرستان البرز، واکسیناسیون و قلاده‌گذاری بیش از 300 قلاده سگ علیه بیماری هاری در کمپ نگهداری سگ‌های بدون صاحب در شهر محمدیه از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود: مشاوره، معاینات و بررسی بالینی بیماری در محل نگهداری سگ‌های بدون صاحب در شهر محمدیه از جمله اقدامات اداره دامپزشکی بود، به طوریکه در همین راستا بازدید مشترکی نیز همراه با شهرداری و معاونت فرمانداری از محل نگهداری سگ‌های ولگرد صورت گرفت و طی آن مشکلات موجود بررسی شد.

رئیس اداره‌ دامپزشکی شهرستان البرز در پایان به نقش و جایگاه دامپزشکی در کنترل بیماری مشترک بین انسان و حیوان پرداخت و اشاره کرد: بالغ بر 800 بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که این بیماری‌ها از طریق تماس انسان با حیوانات بیمار و یا مصرف فرآورده‌های آلوده آن‌ها نظیر گوشت، شیر و غیره به انسان منتقل می‌شود.

آقاجان‌نیا‌معلم عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اداره دامپزشکی شهرستان البرز در راستای سیاست‌های اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین تمام تلاش خود را در پیشبرد اهداف و وظایف سازمانی از طریق نظارت، پایش و واکسیناسیون به کار بسته تا از بروز بیماری جلوگیری به عمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار