بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:حمله تگرامی رامین به هاشمی/نظر یک اصلاح طلب درباره پایگاه اجتماعی رئیس جمهور و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۹۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 05 September 2016
اصولگرایان هر چه داشته باشند از احمدی نژاد است


روح الله حسینیان گفت: «اگر اصولگرایان چیزی هم داشته باشند به خاطر خدمات آقای احمدی‌نژاد است و الا خودشان خیلی سابقه‌ای از خدمت ندارند. اگر اصولگرایان بخواهند نگاهی به عملکرد خودشان داشته باشند حتما باید به دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد استناد کنند. به نظر من، رویکرد مردم به سوی احمدی‌نژاد به حدی است که او بالاخره تسلیم مردم خواهد شد و درنهایت وارد کارزار انتخابات می‌شود». حسینیان با اعتقاد به اینکه پایگاه رأی احمدی‌نژاد اصولگرایی نیست بلکه بخشی از بدنه جامعه است گفته: «اصولگرایان مهم نیستند که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند یا نه. رئیس‌جمهور سابق بخشی از جامعه را با خود همراه دارد که حتما از او حمایت می‌کنند و همان متن جامعه است که در انتخابات تعیین‌کننده است». مرتضوی کیست و چه گناهی را مرتکب شده است؟ آقای مرتضوی یکی از قضات انقلابی است که در مدت هشت سال حاکمیت اصلاح‌طلبان، مردانه در مقابل توطئه‌گران و روزنامه‌های زنجیره‌ای ایستاد. معتقدم احمدی‌نژاد در رابطه با حضرت آقا یک بچه تخس بود و هیچ غرض واقعی وجود نداشت.


حمله تگرامی محمدعلی رامین به هاشمی

در شرايطي كه افكار عمومي در انتظار پاسخ محمدعلي رامين درباره فرزندش هستند، در كانال تلگرامي خود تصويري از آيت‌ا... هاشمي در كنار مادر مرحومشان در زماني كه در قيد حيات بودند را منتشر کرده و در زير آن مي‌نويسد:«رابطه افزايش سرسام آور ثروت هاشمي و فقر مردم ايران در چهل سال اخير چيست؟ آيا همان رابطه حقوق‌هاي نجومي ۳۰۰ميليوني دولتيان و فقر ماهيانه ۳۰۰ هزارتوماني كارگران امروز است؟!» آرمان این خبر را منتشر کرد.

اختلاف‌نظر با دادگاه در مورد پرداخت‌های مرتضوی به محمدرضا رحیمی


وکیل شکات در پرونده تامین اجتماعی گفت: ما با ریاست دادگاه در جلسه رسیدگی به پرونده مرتضوی مشکلی نداشتیم؛ فقط یک اختلاف‌نظر با ریاست دادگاه وجود داشت که درباره تفهیم اتهام اعمال مجرمانه‌ای است که در وصف اتهامی تصرف غیرقانونی مدنظر ریاست دادگاه بود؛ نظر ما این بود که می‌توان آن را به عنوان مجرمانه اختلاس تلقی کرد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

احمدی نژاد از عدم تایید صلاحیت خود مطلع شده است

با وجود افزایش فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد، منابع نزدیک به شورای نگهبان می گویند تایید صلاحیت وی برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری تقریبا غیرممکن است. یک منبع مطلع به خبرنگار پایش گفت که احمدی نژاد شانسی برای تایید صلاحیت در شورای نگهبان ندارد و دستکم 10 عضو از 12 عضو شورای نگهبان به او رای منفی خواهند داد. گفته می شود احمدی نژاد بتازگی مجددا از نظر شورای نگهبان نسبت به خود مطلع شده است. بر اساس رویه شورای نگهبان، در صورت اجماع بر رد صلاحیت یک نامزد انتخابات، پیش از ثبت نام و یا حتی بعد از ثبت نام در انتخابات، بصورت غیررسمی به وی اطلاع داده می شود تا از اعلام کاندیداتوری خودداری کند. پایش این خبر را منتشر کرد.

هادی خامنه‌ای خواستار تعطیلی شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان شد

شنیده شده طیفی از احزاب ناشناخته عضو در شورای هماهنگی اصلاح طلبان به ریاست سید هادی خامنه ای در تلاشند تا تحت عنوان احیا کمیته انتخابات این شورا، زمینه تعطیلی شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان را فراهم کنند. این طیف که عمدتا از احزاب دو سه نفره منتسب به اصلاح طلبان هستند، معتقدند در فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان، سهم درخوری نصیب ایشان نشده و تلاش دارند با زمینه سازی تعطیلی شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان و واگذاری نقش ان به یک کمیته از شورای هماهنگی، در انتخابات آتی شوراها سهم بیشتری از لیست اصلاح طلبان را از ان خود کنند. گفته می شود اخیرا سید هادی خامنه ای با ارائه مکتوب این موضوع به شورای عالی سیاستگزاری، این پروژه را استارت زده است. وی در این نوشته صراحتا مدعی شده که " اعلام فعالیت کمیته انتخابات، در واقع تأکید بر وظیفه ذاتی شورای هماهنگی احزاب است که عده‌ای از انجام آن طفره می‌روند و چنانچه آن عده به مسامحه عمدی خود ادامه دهند ما به ‌عنوان اعضای شورای هماهنگی، ناچاریم آن کمیته را احیاء و فعال کنیم و آن عده باید برای ماندن یا رفتن از شورای هماهنگی تصمیم بگیرند." کانال تلگرامی ایران تایمز این خبر را منتشر کرد.

واکنش کامران نجف‌زاده به خبر دریافت مسکن از شهرداری

کامران نجف‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «ماه پشت ابر نمی ماند بعد از بیست سال خبرنگاری مستاجرم.نه اینکه وضعم بد باشد نه الحمدلله... فقط ادعای پاکدستی هم ندارم که ما خاطرات خوبی از بسیاری از اینهایی که ادعا و شعار پاکدستی داشتند نداریم. اما کسی به ما خانه‌ای تحویل نداده و زمینی را هم از مردم نخورده ایم گرچه زمین خورده همین مردمیم..من خانه ای ندارم و نداشته ام چه برسد به اینکه نجومی باشد! اصلا هر کجا هر خانه ای به نام من یا برای من بود عکسش را بزنید و منتشر کنید و من کلیدش را تقدیم کنم . البته سه چهار سال پیش ما هم به شرط فاقد مسکن بودن رسما به تعاونی ای به امید رسیدن به آپارتمانی پنجاه یا نهایتا شصت متری معرفی شدیم .با شرایط تمام تعاونی ها و همه ما کلی پول دادیم و کلی قسط مانده و هنوز احتمالا کلنگش را هم نزده باشند. بگذریم ...حالا دعوای سیاسی دارید دم انتخاباتی بزنید هیچ مشکلی نیست ولی یک کمی تحقیق کنید و ماجرا را کامل و همانطور که هست توضیح دهید .تیزی کشیدن هم اصولی دارد.چون ناخواسته اینجوری در حق من محبت می کنید اما صرفا جهت اطلاع عرض کنم:ماه پشت ابرنمی ماند. پی نوشت:شرمنده شما مردمم ؛که صبورانه و با محبتی بی نظیر این چند روز را صبوری کردید.»

مرتضوی می‌گفت از بالاترین مراجع، دستور کتبی دارم

پالیزدار در پایان آخرین جلسه رسیدگی به پرونده تخلف در سازمان تامین اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مرتضوی در جلسات ابتدایی دادسرا به مدت زیادی عنوان می‌کرد که از بالاترین مراجع نظام دستور کتبی دارم و در مورد هر اقدامی که کردم ابایی از برخورد هیچ کس ندارم ولی امروز در جلسه دادگاه مثل اسفند بالا و پایین می‌پرید. احساس کردم که مرتضوی دروغ می‌گفت و ایشان اگر آن پشتوانه را داشت آنقدر بالا و پایین نمی‌پرید و به هر ترتیب پشتوانه‌هایی که فکر می‌کرد مورد حمایتش قرار می‌دهند قطعا از پشت سرش برداشته شده است. ایشان در جلسه به قاضی می‌گفت با این موضع‌گیری که از شما دیدم رأی صادر شده است و دیگر من محکومم و متهم نیستم و خود این را از برخوردی که قاضی با وی داشت اذعان کرد و خیلی خوشحالم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

مخالفان دولت استانداردهای دوگانه دارند

حمیدرضا جلایی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت : مخالفان دولت در مواجهه با پدیده ها، استانداردهای دوگانه ای را به کار می برند و با یک معیار کار نمی کنند. یکی از مصادیق تایید کننده استانداردهای دوگانه نیروهای مخالف دولت، مواجه آنان با مساله فیش های حقوقی و خانه‌های شهرداری است. در قضیه فیش ها، دولت زمانی که از طریق گروه های تلگرامی متوجه شد که برخی حقوق ها نامتعارف است، در نخستین اقدام، گروه های تلگرامی و سایت ها را نبست و تعطیل نکرد، بلکه از آنان به خاطر شفاف كردن مساله تشکر کرد و در گام بعدی، به مردم قول داد که پیگیری خواهد کرد. در این رابطه، دریافت کنندگان این حقوق ها، پول ها را برگرداندند و بعضی از آنان نیز تعويض شدند و این اقدامات درحالی رخ داد که مجموع حقوق های دریافت شده بیش از ۴ یا ۵ میلیارد تومان نبود. به عبارت دیگر، هرچند حجم حقوق های نامتعارف قابل ملاحظه نبود، اما دیدید که مخالفان دولت چه سر و صدايي کردند و تا سه یا چهارماه تمام دستگاه های تبلیغی آنان، بوق خود را علیه دولت گرفتند. چه زمانی این بوق ناگهان خاموش شد؟ زمانی که دولت اعلام کرد اصل شفافیت را در همه ارکان حکومت پیگیری می کند. برای من بسیار جالب بود که وقتی روحانی این موضوع را اعلام کرد، فیتلیه حمله تبلیغاتی مخالفان دولت در موضوع فیش های حقوقی پایین کشیده شد.

درخواست مشاور سابق کروبی از روحانی

وبگاه شبکه خبری «دوچه وله» آلمان در گزارشی با عنوان حکومت اصلاح طلب ایران با اتهام‌ فساد مالی مواجه شده است، نوشت: «حسن روحانی» رییس جمهور ایران زیر فشارهای فساد مالی قرار گرفته و «حسین فریدون» مشاور ویژه رییس جمهور و برادر وی نیز متهم به تجارت مشکوک است.دویچه وله با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در مورد روابط اقتصادی حسین فریدون، به نقل از «تقی رحمانی» مشاور «مهدی کروبی» نوشته است روحانی باید از برادرش فاصله بگیرد.رحمانی که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد، گفته است: «تصور مردم این است که اگر برادر شما فاسد است، شما هم فاسد هستید.»وی افزود: «روحانی باید دست از حمایت از برادرش بردارد. اگر برادر او محاکمه شود، مردم خواهند دید که قانون برای همگان یکسان است.»به گفته رحمانی اگر در این محاکمه فریدون محکوم هم نشود، منتقدان روحانی مجبور به عقب‌نشینی خواهند بود. در این صورت است که روحانی می‌تواند با قدرت سر برآورده و به کار خود ادامه دهد.

نظر یک اصلاح طلب درباره پایگاه اجتماعی رئیس جمهور

احمد نقیب زاده، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو شورای مشورتی حزب ندای ایرانیان امروز 95/6/14 گفت و گویی با روزنامه آفتاب‌یزد گفت، اما در مورد انتقادی که اصلاح‌طلبان به تیم اطلاع‌رسانی دولت وارد می‌سازند، باید گفت که آقای روحانی برخلاف دولت‌های دیگر اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار نیست. در زمان حاکمیت دولت اصلاحات، اصلاح‌طلبان تمام قد از این دولت حمایت می‌کردند و طیف وسیعی از کارگزاران یعنی کسانی که می‌توانستند به سران اصلاحات در کشورداری کمک کنند هم حامی‌این دولت بودند.

تفاوت سفرهای استانی دولت یازدهم با دولت قبل

شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در گفت و گویی بیان داشت، تغییر اصلی سبک سفرهای استانی دولت یازدهم به نسبت دولت‎های پیشین، پروژه و مصوبه‎محور نبودن این سفرها و پشتوانه عمیق کارشناسی تصمیمات سفر است. اکنون نیازها با شرایط واقعی مطابقت ندارد و زمانی که هیأت دولت در استانی حضور پیدا می‎کند، با انبوهی از مطالبات مردم در مورد پروژه‎های سال‎های پیش مواجه می‎شود. مردم در این شهرها با هزاران پروژه نیمه‎تمام روزگار می‎گذرانند که عزم این دولت نیز به اتمام رساندن بخشی از این پروژه‎ها است. دولت در ادوار پیشین  به صورت قطره‎چکانی مشغول تزریق منابع به این پروژه‎ها بوده است . کاری که منطبق مصالح ملی نبوده، در گذشته کلنگ زنی بدون پیش بینی موجب شده گاهی یک اسکلت فلزی در طول 25 سال  از دوران نوجوانی تا پیری یک فرد در یک استان، بر تارک تاریخ استان بدرخشد؟!! و مردم رنج زیادی از آن ‎ببرند.پایگاه اطلاع رسانی دولت این گفت و گو را منتشر کرده است.

دوشغله‌ها ترک کار می‌شوند

ناصر سراج ظهر رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان بوشهر اظهار داشت: دوشغله‌های دستگاه‌های اجرایی شناسایی، ساماندهی و تبدیل به یک شغله می‌شوند.مهر این اظهارات را منتشر کرده است.

در انتخابات، بین خوب و خوب تر، خوب تر را انتخاب می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در گفت و گو یی در واکنش به سخنان مصباحی مقدم مبنی بر تصمیم جامعه روحانیت برای عدم مشورت با آیت الله مصباح یزدی در مورد انتخابات آینده، گفت: از خود ایشان باید بپرسید، اگر ایشان به طور رسمی گفتند حتما نظر جامعه روحانیت مبارز را اعلام کردند، ولی اگر فردی گفتند باید از خودشان بپرسید. وی در پاسح به سئوال دیگر «انتخاب» در مورد موضع جبهه پایداری در قبال سعید جلیلی و محمود احمدی نژاد گفت: الان زود است که بخواهم به صورت رسمی نظر بدهیم. تلاشمان بر این است بین اعضای سالم و اصلح، اصلح را انتخاب کنیم. بین خوب و خوب تر، خوب تر را انتخاب کنیم. بنابراین برای خودمان این حق انتخاب را قائل می شویم تا بتوانیم انتخابی بهتر کنیم. الان هم نمی دانیم چه کسی می آید، چه کسی نمی آید که بخواهیم اظهار نظر نهایی کنیم .

هشدار عارف درباره خطر بازگشت به قبل

محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای فعالان ادوار انتخابات تهران، با قدردانی از تلاش‌های اعضای این شورا بر ضرورت حفظ انسجام این مجموعه تاکید کرد و گفت: یادمان نرود در چهار-پنج سال گذشته تشکیل برخی جلسات محدود سیاسی با چه موانعی رو به رو بود و چه فضای امنیتی در کشور حاکم بود شرایط فعلی با گذشته قابل قیاس نیست اما شرایط حال حاضر را باید پایدار نگه داریم چرا که اگر غفلت کنیم خطر بازگشت به گذشته وجود دارد.ایلنا این اظهارات را منتشر کرده است.

شاگرد اول کابینه، رحمانی‌فضلی اصولگرا‌ست

صادق زیباکلام به نشریه مثلث گفت: من سال 92 و 93 برای سخنرانی به شهرستان‌های مختلف می‌رفتم، کسانی که مدعو بودند، اصلاح‌طلبان یا اعضای ستادهای انتخاباتی آقای روحانی خیلی شاکی بودند از اینکه تغییری در مسئولیت‌های استانی به وجود نیامده است. می‌گفتند مدیران استانی احمدی‌نژاد همچنان در استان مدیر هستند و آقای رحمانی‌فضلی و سایر وزرا مدیران استانی خود را تغییر ندادند. من فکر می‌کردم آقای رحمانی‌فضلی اگر واقعا نمی‌خواهد با دولت آقای روحانی همراه شود، ‌چرا اصرار داشت که او وزیر کشور باشد اما به تدریج متوجه شدم درست است که آقای رحمانی‌فضلی خیلی دست به تغییر نزد و خیلی از مدیران استانی دولت احمدی‌نژاد‌ همچنان بر سر کار بودند و حتی یکسری از منصوبانش اصلاح‌طلب یا در طیف سیاسی آقای روحانی تعریف نمی‌شوند اما باز صد‌رحمت به آقای رحمانی‌فضلی. یعنی وقتی عملکرد آقایان نوبخت، نهاوندیان، نعمت‌زاده و سیف را دیدم، متوجه شدم من اشتباه می‌کردم و اتفاقا شاگرد اول کابینه همان رحمانی‌فضلی اصولگرا‌ست که من می‌گفتم چرا او باید وزیر کشور شود، بنابراین درست است من در یک مقطعی حد انتظارات و توقعاتم خیلی بالا بود ولی به تدریج متوجه شدم، اشتباه می‌کنم و ارزیابی‌ام از شهامت و جسارت دولتمردان آقای روحانی زیاد است و باید انتظاراتم را پایین بیاورم. در این صورت آقای رحمانی‌فضلی نه تنها مشمول کنار رفتن نمی‌شود بلکه او یک سر و گردن از نوبخت، نهاوندیان، نعمت‌زاده و سیف از نظر ایستادگی روی اصول بالاتر است.

تجلیل از حدادعادل به پاس صداقت سیاسی

در دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، از «غلامعلی حدادعادل» به پاس صداقت در دنیای سیاست و تلاش برای حفظ زبان فارسی تجلیل شد.حدادعادل بیتی از یک غزل حافظ را خواند:«چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست که خدمتی به سزا برنیامد از دستم».وی خطاب به دانش آموزان گفت: ما را به سبب کوتاهی های مان ببخشید.

 ادعای "خزانه خالی" از اساس کذب بود

سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت نهم و دهم در پاسخ به برخی نقدهای دولتمردان یازدهم با بیان اینکه این دولت سر سفره دولت قبل نشسته، ادعای "خزانه خالی" را از اساس کذب دانسته گفت: تناقض زیادی در حوزه حرف و عمل مقامهای دولت یازدهم وجود دارد.

با درآمد ۷۵۰ میلیارد دلاری نه فقر مهار شد و نه حاشیه‌نشینی

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می‌گوید با وجود درآمد ۷۵۰ میلیلارد دلاری، در طول هشت سال دولت محمود احمدی‌نژاد، حاشیه‌نشینی ادامه یافت و فقر هم در ایران مهار نشد.به گزارش ایرنا، علی ربیعی از اینکه کسب درآمد بالای نفت در دو دولت گذشته نتوانست دهک‌های پایین جامعه ایران را از فقر نجات دهد، ابراز تأسف کرد.

دولت روحانی دچار مازوخیسم سیاسی شده است

احمد رهدار گفته دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی گرفتار نوعی «مازوخیسم سیاسی» شده است.آقای رهدار افزوده «در حالی که طرف فرادست فشار‌ها و تحریم‌های بیشتری پیاده می‌کند، میل به اعتدال، گفتگو و مذاکره در طرف فرودست یعنی دولت ما بیشتر و شدیدتر» شده است.وی این رفتار دولت را ««مازوخیسم سیاسی» دانسته و گفته «در یک رابطه جنسی، شخص فرودست در حالی که همواره و به صورت روز افزون مورد تجاوز خشن‌تر شخص فرادست قرار می گیرد، به همین میزان میل به عمل جنسی در او بیشتر می‌شود.»رهدار با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم نیز گفته که «اعتدال یک طرفه» در عرصه‌های بین‌المللی «محکوم به شکست است.»وی افزوده «دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی عملکرد ضعیفی دارد و استفاده دولت از واژه اعتدال در حوزه سیاست خارجی رویکرد صحیحی نیست.»رهدار اضافه کرده «اعتدال در سیاست خارجی زمانی جواب می‌دهد که طرف شما هم اراده‌ای برای اعتدال داشته باشد.»
 
واکنش داوری به خبر ردصلاحیت احمدی نژاد

عبدالرضا داوری گفته خبر منتشر شده در مورد ماجرای رد صلاحیت احمدی نژاد کذب است.عبدالرضا داوری با تکذیب خبر یک سایت مبنی بر اینکه احمدی نژاد از عدم تایید صلاحیت خود در انتخابات مطلع شده است گفت: این خبر از اساس کذب است شورای نگهبان هیچ گاه این طور عمل نمی کند که برای کسانی که هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکرده اند پیغام و پسغام بفرستد. وی افزود: اینکه مدعی شدند شورای نگهبان برای احمدی نژاد پیغام فرستاده که نیاید چون ردصلاحیت می شود بزرگترین توهین به جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی است و به هیچ وجه صحت ندارد.

برجام مثل صلح حدیبیه بود

مرتضى جوادى آملی، فرزند آیت‌الله جوادی آملی در نامه‌ای به محمد جواد ظریف برجام را صلح حدیبه دانست و پیشنهاد داد برجام در دانشگاه‌ها تدریس شود. در بخشی از این نامه می‌خوانیم: سخنان تحلیلى و بیانات همه جانبه نگرانه آن وزیر صبور و رییس شکور را به مناسبت سالگرد برقرارى پیمانی که موسوم به برجام است در روزنامه اطلاعات مورّخ بیست و نهم تیر ماه مطالعه نمودم، از سر صدق و إخلاص در مقابل آن سخنان که توأم با اندیشه حکیمانه و انگیزه مشفقانه بود به این تدبیر وسیع و درایت شایسته درود و سلام فرستادم، بدون تردید قرار داد برجام با همه گفت و شنودها در شمار یکى از بهترین صورت هاى ممکن انعقاد پیمان صلح با توجّه به شرایط سخت داخلى و دشوار خارجى قلمداد مى شود که از جمله آثار مثبت آن تضمین منافع ملّى و تأمین مصالح اجتماعى است. از همان زمان در این اندیشه بودم که آیا در مقابل این اقدام گرانقدر، مفید و مؤثّر، غیر از سپاس عقلى و تقدیر لسانى و دعاى قلبى چه تحفهء شایسته اى مى توان تقدیم داشت، این مطلب بر خاطر عاجزم خطور کرد که چون صلح حدیبیّه برترین و مبنایى ترین سندى است که در طول حیات  نبىّ  گرامى اسلام (صلی الله علیهوآلهوسلم) به املاء سیّد انبیاء حضرت محمد مصطفى(صلی الله علیهوآلهوسلم) و به قلم سیّد اولیاء علىّ مرتضى(علیهالسلام) نگارش و نهایتاً به امضاء مبارک آن حضرت(صلی الله علیهوآلهوسلم) رسیده است و از سوى  دیگر این  قضیّه مبناى همه معاهدات در جهان اسلام حتّى پیمان هایى که حضرات معصومین (علیهمالسلام) مبادرت به انعقاد آن نموده اند قرار گرفته، خوانشى عمیق تر و تحلیلى وسیعتر بدون هیچگونه قصد انطباق یا داعیه سنجش و قیاس ارائه نمایم تا اهمّیت اصل اصیل مذاکره و نقش اثر گذار صلح در فرهنگ غنىّ قرآن و سنّت حضرت محمّد(صلی الله علیهوآلهوسلم)براى جامعه و نظام دینى بیش از پیش روشن و مورد توجّه قرار گیرد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

بابت حضورم در پرس تی وی ایران 20 هزار پوند گرفتم

دیلی میل نوشت: جرمی کوربین در واکنش به برخی اخبار در مورد حضورش در شبکه ایرانی پرس تی وی گفت: بیست هزار پوند دریافتی در ازای حضور در این شبکه مبلغ ناچیزی بوده است. جرمی کوربین چهار بار در شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی حضور پیدا کرده است و برای این حضور هزاران پوند دریافت کرده است. اما جرمی کوبرین مدعی شده که این مبلغ ناچیز بوده است. به نوشته دیلی میل، این سیاست‌مدار اهل کشور بریتانیا و رهبر حزب کارگر مدعی شده که از این شبکه برای انتقال پیام های حقوق بشری و به چالش کشیدن سیاست های ایران استفاده کرده است، اما هیچ مدرکی دال بر تایید چنین ادعاهایی وجود ندارد.

مازیار ناظمی فردوسی‌پور را به هزینه تراشی برای ظریف متهم کرد

مازیار ناظمی علیه جوسازی صورت گرفته توسط عادل فردوسی پور علیه تیم ملی فوتبال قطر متنی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و عواقب این اقدام را متذکر شد. وی نوشت: «سال ١٣٨٠ برد تاریخی دو بر صفر ایران مقابل عربستان، گزارشگر اون روز جواد خیابانی بود و گفت: "عربستان در حد یک تیم روستایی است"، مدیر وقت شبکه سه (جعفر صافی) جواد را یکی دو جلسه محروم کرد با این استدلال که اگر مردم تهییج می شدند و می ریختن سفارت عربستان را آتش می زدند چه کسی پاسخگو بود .... نود دوشنبه و عادل عزیز، تیم فوتبال قطر را بی هویت و به نوعی مزدور برای مردم ترسیم می کند و هزاران هوادار را برای دیدار با این تیم به هیجان می آورد و با خشم روانه استادیوم می کند، درون زمین هم که آتش درگیری و معرکه جدال بازیکنان و مربیان بالاست، نکته مهم این بود آیا مجری و گزارشگر و رسانه، باید مطابق منافع ملی تصمیم بگیرد یا احساسی و لحظه ای. اگر برای بازیکنان و همراهان قطری در تهران حادثه ای رخ می داد هزینه آن برای کشور و دستگاه دیپلماسی و آقای ظریف تا کجا بود؟»

تفاوت سفرهای استانی دولت روحانی با دولت قبل/روایت زیباکلام از شاگرد اول کابینه/اتهام مازوخیسم سیاسی به دولت/واکنش داوری به خبر ردصلاحیت احمدی نژاد

اجرای موسیقی زنده مقابل امام

سیدمحمود دعایی همچنین با اشاره به لغو کنسرت‌ها در مشهد گفت: نباید وقتی یک روحانی نظری می‌دهد آن را به همه روحانیت تعمیم عام بدهیم. وی ادامه داد: قبل از انقلاب افرادی بودند که از حضرت امام با هدف محدود کردن هنرمندان و اهالی موسیقی استفتائات جهت‌دار می‌کردند اما امام هوشمندانه پاسخ آنها را می‌داد. دعایی ادامه داد: امام خمینی برای آنکه منش و روش خود را درباره موسیقی نشان دهد؛ بعد از انقلاب در حسینیه جماران که مکان مقدسی است؛ دستور دادند تا برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.جماران این خبر را منتشر کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نکته گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
صحیح است صحیح است صحیح است اما هرچه سرشکستگی وخفت هم دارند ازشخص ایشان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار