کد خبر: ۲۹۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 06 September 2016


نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی باعث تحقیر ملت است، از جمله نخستین افرادی است که به قراردادهای جدید نفتی اعتراض و انتقاد کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ نهم مهر ماه سال 1392 طی حکمی آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج منصوب فرمودند.

در حکم خطیب جمعه شهرستان کرج از سوی مقام عظمای ولایت آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّدمحمّدمهدی حسینی‌همدانی دامت افاضاته

با تقدیر و تشکر از جناب حجت‌الاسلام آقای کازرونی که خدمات با ارزشی که در سال‌های تصدّی امامت جمعه در کرج انجام داده‌اند و با توجه به انصراف ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه آن شهر و نمایندگی خود در استان البرز منصوب می‌کنم.

صلاحیت‌های علمی و دینی شما به توفیق و هدایت الهی باید بتواند کانون گرم و پر شوری از علم و معرفت دینی و سلوک و تلاش انقلابی، در مخاطبان به ویژه نسل جوان و آگاه در آن شهر و استان مهم، پدید آورد، انشاء‌الله.

سلام و دعای صمیمی خود را به آن مردم مؤمن و وفادار تقدیم می‌کنم و برکات الهی از خداوند برای همه‌ شما مسألت مین‌مایم.

سیّد علی خامنه‌ای

9/ مهرماه/ 1392

شجاعت یکی از ویژگی‌های مهم امام جمعه کرج

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی از زمان تصدی مسؤولیت خطیر نمایندگی ولی فقیه در استان البرز تاکنون تلاش‌های ارزشمندی در راستای بصیرت‌افزایی و همدلی و اتحاد مردم این استان انجام داده است.

وی از نخستین روز انتصاب به این سمت خطیر تاکنون تمام خطبه‌های نماز جمعه را شخصا اقامه کرده و هرگز از خطیب موقت برای برگزاری نماز جمعه شهرستان کرج استفاده نشده است.

در کنار تمام تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز برای اینکه پایگاه نماز سیاسی و عبادی جمعه و دفتر نمایندگی ولی فقیه بتواند " کانون گرم و پر شوری از علم و معرفت دینی و سلوک و تلاش انقلابی، در مخاطبان به ویژه نسل جوان و آگاه در آن شهر و استان مهم، پدید آورد" می‌توان به ویژگی‌های مهم آیت‌الله حسینی‌همدانی نیز اشاره کرد.

امروزه تمام مردم استان البرز و مدیران ارشد و میانی این استان تاکید دارند که صراحت بیان و شجاعت از جمله مهمترین ویژگی اخلاقی خطیب جمعه کرج است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی نخستین امام جمعه‌ای در کشور بود که به موضوع قراردادهای جدید نفتی اعتراض و انتقاد کرد و به صراحت اشکالات این قراردادها را با مردم در میان گذاشت.

در این زمان خاص که انتقادها به نحوه تدوین قرادادهای جدید نفتی در کشور اوج گرفته و بسیاری از مردم و دلسوزان واقعی انقلاب را نگران کرده، لازم است که به بازخوانی دیدگاه‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز پیرامون این موضوع بپردازیم.

برخی در داخل نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند توانایی مردم را ببینند

آیت‌الله حسینی‌همدانی نخستین‌بار در تاریخ بیست و پنجم دی ماه سال گذشته به موضوع قرادادهای نفتی اشاره کرد و در خطبه‌های نماز جمعه کرج گفت: دشمن اکنون به قدرت ما پی برده است، ولی هنوز در داخل بعضی‌ها نمی‌خواهند یا نمی‌توانند این توانایی را ببینند.

وی تاکید کرد: انعقاد قراردادهای نفتی با شرکت‌های خارجی، یک منکر است و با روح اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و توجه مسؤولان باید به ظرفیت‌های داخلی باشد و در غیر این صورت باید منتظر نابودی صنعت نفت کشور بود.

امام جمعه کرج افزود: تأسیس شرکتی که اعضای آن وزرای دولت و معاونین رییس‌جمهوری هستند، مغایر تدبیر و امید است و دولت باید راجع به قراردادهای IPC به مردم شفاف توضیح بدهد، در این زمینه مجلس باید به ‌طور دقیق به وظیفه‌ نظارتی خود عمل کند و دولت توضیح دهد که حذف نظارت مجلس از قراردادهای جدید بر چه اساس و مبنایی بوده است؟

چرا جلوی نظارت مجلس را می‌گیرد؟

حسینی‌همدانی دو روز بعد و در تاریخ بیست و هفتم دی ماه سال گذشته در نخستین جلسه ستاد برگزاری ایام‌الله دهه فجر استان البرز بار دیگر به این موضوع اشاره کرد و با گلایه از انعقاد قراردادهای نفتی جدید دولت با کشورهای خارجی به‌عنوان یکی از نمونه‌های تضعیف انقلاب، گفت: بعضی کارها ضربه زدن به اصل انقلاب است.

وی ادامه داد: به چه عنوانی شرکتی تأسیس می‌کنند که اعضایش مسؤولان دولتی هستند و با این شرکت، نفت کشور را تا ده‌ها سال پیش‌فروش می‌کنند. این یعنی مدیریت سرمایه‌ ملی مملکت تا سالیان سال در دست عده‌ خاصی قرار بگیرد و درواقع این اقدام، برگشت به دوران مصدق و قبل از اوست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مسئله‌ دیگر این است که چرا با القائاتی جلوی نظارت مجلس بر این قراردادها نیز بسته‌ شده است و آقایان باید در این زمینه پاسخگو بوده و شفاف‌سازی کنند.

پیمان‌های استعماری به نام قرارداد نفتی

امام جمعه کرج همچنین در بیست و هشتم دی ماه سال 94 و در دیدار با سرمربیان حلقه‌های صالحین استان البرز با اشاره به دشمنی غرب و استکبار با این انقلاب، اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این جریان انجام می‌دهد و از هر طریقی به دنبال نفوذ و ضربه از درون به بدنه انقلاب است که نمونه روشن آن را نیز می‌توان در قراردادهای نفتی اخیر ایران با کشورهای خارجی مشاهده کرد.

حسینی‌همدانی افزود: این قراردادها کشور را به بلایایی مبتلا می‌کنند که آثار منفی آن گریبان نسل‌های بعدی را هم خواهد گرفت و نتیجه‌ آن از بین رفتن صنعت نفت کشور است؛ لغو خودسرانه نظارت مجلس شورای اسلامی بر این قراردادها نیز مبین وجود ایرادات اساسی در این پیمان‌های استعماری است.

وی همچنین در تاریخ بیست و ششم بهمن سال گذشته و در دیدار با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان البرز بار دیگر به قرادادهای نفتی اعتراض و تاکید کرد که این قراردادها و نحوه اجرایی کردن و انعقاد آن‌ها خلاف روشنی است که اثرات زیان‌بار آن، در سال‌های بعد آشکار خواهد شد.

چرا دولت پاسخ مردم را نمی‌دهد؟

فرارسیدن بیست و نهم اسفندماه و سالروز ملی شدن صنعت نفت، فرصت دیگری برای نماینده ولی فقیه در استان البرز بود تا انتقادها و نگرانی‌های مردم در رابطه با قرادادهای نفتی را به صراحت در نماز جمعه بیان کند.

حسینی‌همدانی در بیست و هشتم اسفندماه 94 و در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به 29 اسفند 1329 و نام‌گذاری آن به ‌عنوان روز ملی شدن صنعت نفت اظهار داشت: می‌بینید بعد از حدود هفتاد سال از این واقعه ملی هنوز دست از تلاش برای وابستگی ایران برنداشته‌اند و از فشارهای آن‌ها چیزی کم نشده است.

وی افزود: البته تلاش‌های دشمن برایش تاکنون ثمر نداشته است و بسیاری از پیروزی‌های انقلاب اسلامی و ایران طی این سال‌ها که یکی از آن‌ها تولید داخلی بیش از نود درصد نیازهای ما در این زمینه است، گواه روشنی بر این مدعاست.

امام جمعه کرج یادآور شد: البته آنها دست از کارهای خود برنمی‌دارند؛ چراکه سلطه نفتی بر کشور ما برای آنها یک اصل است تا از آن به‌عنوان اهرم فشاری برای دخالت در مسائل سیاسی ما استفاده کنند.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: در این فضا بیانات رهبری مبنی بر تلاش مردم و مسؤولان کشور برای عدم اتکای اقتصاد بر مسائل نفتی، جایگاه خودش را نشان می‌دهد که برای این منظور تنها راه نجات ما اتکا به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی است تا دیگر نوسانات قیمت نفت و بازی‌های سیاسی جهانی نتواند به اقتصاد ما ضربه بزند.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های قبلی خود در رابطه با قراردادهای نفتی دولت گفت: این مسئله و آسیب‌های این قراردادها بر آینده‌ اقتصاد و صنعت نفت کشور سؤالی است که هر چند بارها مطرح کرده‌ایم، ولی هنوز پاسخ شایسته و روشنی از طرف دولت‌مردان به آن داده نشده است.

قراردادهای جدید نفتی باعث تحقیر ملت است

با فرارسیدن سال 95 نماینده ولی فقیه در استان البرز انتقادها و اعتراض‌های خود را به قرادادهای نفتی ادامه داد، به صورتی که در بیست و دوم مردادماه امسال و در خطبه‌های نماز جمعه کرج گفت: چند ماه قبل بنده اینجا راجع به قراردادهای نفتی نکاتی را عرض کردم که نکته حساسی بود، هنوز کشور وارد این عرصه نشده بود، ولی به ذهنم رسید که نکته مهمی است و اینجا تذکر دادم.

حسینی‌همدانی ادامه داد: امروز می‌بینید که هنوز ایراد وجود دارد. متأسفانه نمی‌دانم ریشه‌اش کجاست. البته می‌دانیم، اما کار کار درستی نیست. واگذاری بهره‌برداری از میادین نفت و گاز به بیگانگان مخالف ماده دو قانون اجرای سیاست‌های اجرایی اصل 44 است.

وی ادامه داد: آنجا می‌گوید شرکت‌های استخراج و تولید نفت خام و گاز را تنها در بخش دولتی قرار داده و امکان واگذاری آن به بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی ممنوع است. آن وقت اعضای دولت اصرار دارند که بهره‌برداری از میادین به شرکت‌های خارجی داده شود. این را نمی‌فهمیم چرا!

خطیب جمعه کرج در این خطبه‌ها گفته بود:‌ در حالی که سالیان سال است که خودمان بهره‌برداری می‌کنیم، این کار با استقلال کشور نمی‌سازد. باعث تحقیر ملت است که بعد از این که 100 سال که ما خودمان داریم روی گاز و نفت کار می‌کنیم، یک شرکتی از کشور خارجی بیاید برای ما نفت در بیاورد و کارهای این چنینی انجام دهد. یک مقداری مسئله حساس است.

نکته قابل توجه این است که تمام انتقادهای نماینده ولی فقیه در استان البرز در مورد قراردادهای نفتی در خطبه‌های نماز جمعه با تکبیرهای پی‌درپی نمازگزاران همراه بوده و به این شیوه مردم اعتراض خود را بارها اعلام کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا دستگاه‌های نظارتی مانند مجلس به وظیفه قانونی و تکلیف شرعی خود در این موضوع چگونه عمل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خدا حفظشون کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار