کد خبر: ۲۹۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 15 September 2016


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: حوزه های علمیه مبلغان اصلی فرهنگ دفاع مقدس و بلندگوهای رسانه های جمعی در جامعه هستند.

به گزارش ایرنا، سردار ابوالفضل اسلامی روز پنجشنبه در دوازدهمین نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: از سال 1387 اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان البرز راه اندازی شد که از آن زمان تا کنون 127 استاد تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس جذب شده اند.

وی با اشاره به اینکه 20 استاد دیگر در حال جذب هستند، اظهار داشت: درس دفاع مقدس در سال های 94 و 95 در 26 دانشگاه اعم از دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور استان البرز تدریس شد.

وی گفت: دفاع مقدس در 208 کلاس درس برای 11 هزار دانشجو تدریس شد و در مجموع از ابتدای تدریس این درس در دانشگاه ها تا کنون حدود 60 هزار دانشجو بر سر کلاس های درس دفاع مقدس نشسته اند.

اسلامی افزود: تدریس این درس در دانشگاه های دولتی دو واحد درسی اختیاری است و می خواهیم در مجلس تصویب شود به صورت 100 درصدی اجباری شود حتی رایزنی های لازم برای تدریس این درس از مقاطع ابتدایی آغاز شود.

وی یکی از مشکلات اصلی در تدریس این درس در مدارج دانشگاهی را در سطح حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: تنها دانشگاهی که تاکنون موفق به ورود به آن نشده ایم حوزه های علمیه هستند که بلندگوهای اصلی ما برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند.

اسلامی تاکید کرد: طلاب حوزه های علمیه و مبلغان راویان اصلی ما هستند و باید این موضوع را در مجالس و محافل داشته باشند ولی هنوز نتوانسته ایم به آن چه در سطح استان و چه کشور ورود کنیم که می طلبد این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

این نشست هم اندیشی با حضور 50 نفر از اساتید درس دفاع مقدس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار