شهردار کرج
شهردار کرج در بازدید از مراحل اجرایی پروژه بزرگراه شمالی شهر کرج تاکید کرد: حتی یک متر مکعب از مصالح سنگی که در این پروژه استخراج می شود، از طرح خارج نمی شود بلکه در محل دیگری از عملیات اجرایی پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۹۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 18 September 2016
روند احداث بزرگراه شمالی شهر از سوی مسئولان ارشد شهری و استانی از جمله معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و ترابری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج و شهردار این کلانشهر مورد بازدید قرار گرفت و ضمن آن توضیحاتی مبنی بر سابقه اجرا، کیفیت طرح و روند پیشرفت آن ارائه شد.

علی ترکاشوند در این خصوص اظهار داشت: برخی افراد مدعی این نکته شده اند که با احداث طرح بخش اعظمی از مصالح از جمله سنگ های جدا شده از کوه و خاک ناشی از خاکبرداری، از منطقه و شهر خارج می شود و محل دپوی آنها را مورد سوال قرار می دهند؛ این در حالی است که طبق برنامه ریزی که برای اجرای پروژه انجام گرفته، تمامی این مصالح در محل دیگری از پروژه مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه احداث بزرگراه شمالی یک هدف بسیار مهم و بزرگ برای شهر کرج، استان البرز و حتی تعداد زیادی از استان های کشور که البرز در مسیر آنها قرار دارد به شمار می آید، اذعان داشت: مسئولان و مردم به خاطر دارند که در سال های اخیر طرح ها و گزینه های مختلفی برای رفع یا کاهش حجم ترافیک اتوبان تهران – کرج – قزوین مطرح شده که هیچ یک نتوانسته بودند به نتیجه برسند.

وی از جمله این طرح ها و گزینه ها را زیرگذر کردن یا دوطبقه کردن اتوبان عنوان کرد و ادامه داد: در نهایت یکی از بهترین گزینه های کاهش ترافیک، احداث رینگ های شمالی و جنوبی شهر کرج بود که این طرح در دوره سوم شورا پیگیری و مصوب شده بود اما در حد مصوبه باقی ماند.

ترکاشوند ادامه داد: اجرای این طرح شجاعت مدیریت شهری و همراهی و همکاری بسیاری از دستگاه ها را می طلبید که این امر در دوره چهارم شورای اسلامی شهر با تصویب اعتبارات مورد نیاز برای آن و حمایت استاندار، مدیر کل راه و ترابری، با اقدام شجاعانه شهرداری کلید خورد.

به گفته شهردار کرج، تدبیر مجموعه استانداری برای تغییر مسیر ادامه اتوبان همت از میدان امام حسین(ع) به خط 4 حصار اقدامی بود که توانست دست ما را برای ایجاد یک بزرگراه بسیار موثر و کاهنده ترافیک در شهر باز کند. بر این اساس مقرر شد محل احداث کمربندی شمالی شهر با محل اتمام اتوبان شهید خرازی تدقیق داده شده و طرح از این نقطه آغاز شود.

مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، با اشاره به اینکه بازدید ماهانه و مرتب استاندار از ابَر پروژه ای که نوعی پروژه ملی محسوب می شود، نقش بسیار زیادی در پیشبرد هر چه بهتر طرح دارد، اذعان داشت: مسیر احداث این طرح که دارای 17 و نیم کیلومتر طول می باشد در زمین های دولتی و خصوصی واقع شده و همراهی این دستگاه ها در تملک اراضی و توافق با مالکان بسیار موثر خواهد بود.

ترکاشوند بیان داشت: پروژه بزرگراه شمالی شهر کرج دارای 11 تقاطع و 17 دستگاه پل می باشد که یکی از بزرگترین پل های آن روی رودخانه کرج واقع شده و در واقع مهمترین بخش کار است.
به گفته شهردار، احداث و تکمیل این پل که مجموعه دهانه اش بالغ بر 500 متر می باشد به منزله اجرای بیش از 60 درصد کار می باشد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی با اذعان بر اینکه یکی از مدیران باسابقه و کیفی در حوزه تملکات را عهده دار رفع تعارضات ملکی پروژه کرده ایم، یادآور شد: این اقدامات را با همراهی ادارات راه و ثبت اسناد و املاک صورت داده و موفقیت های ارزشمندی به دست آورده ایم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار