کد خبر: ۲۹۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 18 September 2016


فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: آمار و اطلاعات غیر صحیح یکی از ضعف‌های مدیریتی کشور به شمار می‌آید.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برای تدوین یک برنامه کارشناسی شده و به ویژه برنامه‌های کلان و بلند مدت، کارشناسان، مدیران و قانون‌گذاران نیازمند دسترسی به اطلاعات جامع و کامل هستند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه وقتی می‌خواهیم برای مشکلاتی چون مسکن و بیکاری برنامه‌ریزی کرده و امید داشته باشیم که این برنامه‌ها به رفع و یا حداقل کاهش مشکلات کمک کنند، باید آمار دقیقی از تعداد بیکاران، افرادی جویای کار و افرادی که در یک دهه آینده وارد بازار کار می‌شوند داشته باشیم.

معاون استاندار البرز افزود: از سوی دیگر اگر ندانیم که چه تعداد مستأجر در کشور وجود داشته و ندانیم چه تعداد دختر و پسر جوان و در معرض ازدواج داریم هرگز نمی‌توانیم برای مشکل مسکن یک برنامه جامع و بلند مدت و با ضریب خطای پایین تدوین کنیم.

ایرانی گفت: بنابراین لازمه مدیریت علمی و صحیح در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و آمار است و متاسفانه این موضوع یکی از ضعف‌های مدیریتی کشور در سال‌های گذشته بوده است.

وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید در ابتدای قبول این مسؤولیت خطیر و سنگین که با رای اکثریت مردم همراه بود، یکی از اولویت‌های خود را برطرف کردن ضعف‌های موجود کرد و چندین طرح مهم در کشور برای جمع‌آوری اطلاعات و آمار صحیح اجرا شد.

فرماندار شهرستان کرج با اشاره به در پیش بودن سرشماری رسمی نفوس و مسکن سال 95 افزود: در گذشته هر 10 سال یک بار این سرشماری انجام می‌شد، اما به دلیل اهمیت موضوع و ضرورت دسترسی به آمارهای به روز، طرح فوق اگر چه یک کار بسیار سنگین و بزرگ است، هر پنج سال یک بار انجام می‌شود.

ایرانی ادامه داد: این طرح به طور رسمی از سوم مهر ماه در کشور آغاز می‌شود و برای اجرای صحیح آن نیازمند همکاری و مشارکت مردم استان البرز و به ویژه شهرستان کرج هستیم.

وی اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی جدید و همچنین شیوه‌های مدرن انجام می‌شود و در فاز نخست مردم اطلاعات خود را از طریق اینترنتی ثبت می‌کنند.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: در فاز دوم ماموران و آمارگیران به صورت حضوری به درب منازل مراجعه کرده و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی نوین، اقدام به ثبت اطلاعات شهروندان می‌کنند.

ایرانی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات و امکانات لازم برای اجرای صحیح سرشماری امسال در کرج و به طور کلی استان البرز با تلاش مدیریت ارشد استان فراهم شده است، گفت: انتظار داریم که شهروندان همکاری لازم را با آمارگیران و مسؤولان مربوطه داشته باشند.

وی در پایان از رسانه‌های استان البرز و شهرستان کرج نیز خواست تا مردم را نسبت به ارائه اطلاعات صحیح و دقیق و همکاری با مجریان طرح سرشماری و نفوس مسکن سال 95 آگاه سازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار