کد خبر: ۲۹۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 18 September 2016


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست و برخورد با قانون‌شکنان در این حوزه اولویت دستگاه قضایی است، گفت: در این راه حتی اجازه قطع غیرقانونی یک درخت را هم نمی‌دهیم.

حاجی‌رضا شاکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: امروز مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی‌های آب و هوایی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی از غفلت‌ها در سال‌های گذشته، شاهد آسیب جدی به محیط زیست بوده‌ایم به صورتی که امروز کمتر از باغات گسترده در استان البرز و به ویژه شهرستان کرج می‌توان نشانی پیدا کرد.

این مقام ارشد قضایی افزود: از سوی دیگر در سال‌های اخیر شاهد خشکسالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی‌ بودیم و همین امر موجب شده برخی از افراد سودجو و بی‌توجه به منافع عمومی و مردم اقدام به حفر چا‌ه‌های غیرمجاز و برداشت غیراصولی از ذخایر آبی داشته باشند.

شاکرمی با اشاره به افزایش قیمت زمین در سال‌های گذشته گفت: همچنین افرادی دست به تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی و باغی استان البرز در گذشته زده‌اند و همین امر موجب شد که بخش مهمی از خاک حاصل‌خیز استان که می‌توانست برای کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار گیرد، تبدیل به ساختمان‌ها و ویلاها شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضای همواره حامی منافع انقلاب و کشور و مردم بوده است، گفت: در حوزه حفظ محیط زیست و مقابله با کسانی که به هر نوعی به محیط زیست و فضای سبز آسیب می‌رسانند، قوانین خوبی در کشور داریم و دستگاه قضایی با جدیت این قوانین را اجرا می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان داشت: طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این حوزه از سوی دستگاه قضایی صورت گرفته که رفع تصرف از چندین هکتار اراضی ملی که در اختیار افراد سودجو بود، نمونه‌ای از این اقدامات است.

شاکرمی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و قضات اجازه قطع حتی یک درخت به صورت غیرقانونی را نمی‌دهند، گفت: در موضوع حفظ باغ سیب و همچنین دیگر باغات مشهور استان البرز شاهد بودیم که دستگاه قضایی و قضات شجاعانه عمل کرده و تنها به فکر حفظ منافع مردم و کشور بودند.

وی اظهار داشت: امروز مردم ثمره این کار را با حفظ باغات و برخورد قاطع قانونی با متخلفان در حوزه زیست محیطی شاهد هستند و به طور قطع همین شیوه با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار