با آغاز فصل تحصیلی 95 – 96 و توزیع کتب درسی، ابهامات بیشتر شده، چرا که در کتاب‌های درسی ویژه استان البرز نیز هیچ نام و نشانی از شهرستان فردیس وجود خارجی ندارد!
کد خبر: ۳۰۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 22 September 2016
به گزارش تابناک – البرز: فردیس در سال 92 از نظر ساختار اداری به سطح شهرستان ارتقا یافت.
در تاریخ چهارم تیر ماه سال 1392 اصغر عربیان استاندار وقت در جمع خبرنگاران حضور یافت و خبر شهرستان شدن فردیس را اعلام کرد.
وی اظهار داشت: مصوبه شهرستان شدن منطقه فردیس کرج روز یکشنبه هفته جاری (دوم تیر ماه 92) توسط هیئت دولت به تصویب رسید.
حدود یک ماه بعد و در تاریخ هفتم مرداد ماه همین سال در جلسه‌ای با حضور ناصر رجبی معاون وقت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز مراسم معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان فردیس در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم «سید ابراهیم کسائیان» به عنوان سرپرست فرمانداری فردیس معارفه شد و حکم خود را از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز دریافت کرد و در رأس هرم فرمانداری ششمین شهرستان استان البرز قرار گرفت.
جالب آن بود که در زمان انتصاب سید ابراهیم کسائیان به عنوان سرپرست فرمانداری فردیس، وی فرماندار شهرستان نظرآباد هم بود و با حفظ سمت به این مسئولیت خطیر منصوب گردید.
بنابراین می‌توان فهمید که از همان ابتدا پایه شهرستان فردیس را کج بنا کردند.
شهرستان فردیس واقع در استان البرز و در بخش جنوبی آن قرار گرفته و هم اکنون جزو مناطق ۳ و ۱۰ شهرداری کرج است.
فردیس خود از شهرک‌های بسیاری تشکیل شده و از جمله آنها می‌توان به شهرک ناز، شهرک طالقانی در شمال و شهرک دهکده (خانه) در غرب آن اشاره کرد.
مهمترین قسمت فردیس خیابان اصلی آن است که مرکز تجاری بزرگی محسوب می‌شود.
با ساخت و سازهای دو دهه اخیر خانه‌های بزرگ ویلایی جای خود را به آپارتمانهای متعدد داده با باعث تغییر در ساختارهای فرهنگی این منطقه از شهر گشته است.
اراضی کنونی فردیس پیش از این متعلق به بخشی از کرج به نام سرحدآباد بود که در گذر زمان به عنوان محله‌ای مجزا مطرح شد.
این شهرستان هم اکنون حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد، اما از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد.
به عنوان نمونه فردیس هنوز شورای شهر و شهرداری مستقل ندارد و اکثر ادارات دولتی در این استان نمایندگی رسمی خود را دایر نکرده‌اند.
از سوی دیگر این شهرستان 600 هزار نفری از داشتن حتی یک بیمارستان محروم بوده و سال‌ها است که مسئولان وعده احداث بیمارستان را به مردم می‌دهند.
تابناک چندی پیش طی گزارشی اعلام کرد که فرماندار، معاونان فرمانداری، بخشداران و اکثر روسای ادارات در فردیس ساکن نیستند و به نوعی مدیران پروازی هستند.
شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده باشد که چرا تا این حد به فردیس بی‌توجهی می‌شود.
اما با آغاز فصل تحصیلی 95 – 96 و توزیع کتب درسی، ابهامات بیشتر شده، چرا که در کتاب‌های درسی ویژه استان البرز نیز هیچ نام و نشانی از شهرستان فردیس وجود خارجی ندارد!
در کتاب استان شناسی البرز که برای پایه دهم طراحی و امسال در بین دانش‌آموزان توزیع شده، استان البرز با پنج شهرستان معرفی می‌شود که عبارت است از شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد.
عکس زیر سندی این مدعا است:


جالب‌تر آنکه این کتاب به استناد مطالب مطرح شده در داخل آن با همکاری استانداری البرز و فرمانداری‌ها، اداره کل آمار و اطلاعات استانداری البرز و برخی از دستگاه‌ها و نهادها از جمله قطار شهری کرج! تدوین و تایید و منتشر شده و سال چاپ آن نیز 1395 عنوان گریده، به عبارتی سه سال پس از تاسیس رسمی شهرستان فردیس!
سند مربوطه:

 
به طور قطع تا نگاه مسئولان ارشد به فردیس تغییر نکرده و این شهرستان از زیر سایه کرج خارج نشود، نمی‌توان امیدوار به رفع مشکلات مردم در این منطقه بود.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار