صفارهرندی در کرج تشریح کرد
سومین یادواره شهدای پایگاه بسیج شهید سبحانی چهارشنبه‌شب در کرج برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 22 September 2016
در بخشی از این مراسم که با حضور گسترده مردم ولایی استان البرز و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، محمدحسین صفارهرندی طی سخنانی اظهار داشت: امروز که پس از حدود سه دهه به سرنوشت افراد درگیر در جنگ تحمیلی نگاه می‌کنیم، درس‌های بزرگی می‌گیریم.
وی افزود: سرنوشت صدام و حامیانش از جمله حسنی مبارک‌ با خفت و ذلت همراه بود، چرا که منفور مردم کشور خود و منفور مردم منطقه بودند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز مردم عراق به واقعیت‌های بزرگی رسیده‌اند و به خوبی می‌دانند که صدام عامل اصلی ایجاد جنگ تحمیلی و خسارت به هر دو کشور بود.
صفارهرندی افزود: این سرنوشت تنها برای صدام جنایتکار نبود و حامیانش در کشورهای عربی نیز سرنوشتی بهتر از وی نداشتند و تعداد معدودی از حکام کشورهای عربی که هنوز بر سر کار باقی مانده‌اند نیز هر لحظه با ترس زندگی می‌کنند.
وی بیان داشت: علت اصلی دشمنی غربی‌ها و حکام دست‌نشانده عربی با ملت ایران و انقلاب اسلامی به این دلیل بود که می‌دانستند حرکت و نهضت انقلاب ما به زودی اثرگذاری در جهان اسلام خواهد داشت و ملت‌های مسلمان را علیه زورگویی استکبار بسیج خواهد بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز دفاع مقدس نه تنها در ایران و در میان مردم ما اثرگذاری مثبت داشته، بلکه برای جوانان مسلمان سراسر جهان الگویی بزرگ و عظیم است.
صفارهرندی اظهار داشت: از سوی دیگر دفاع مقدس موجب شد که ملت ایران به قدرت و توان خود ایمان بیاورند و به همین دلیل شاهد هستیم که دستاوردهای بزرگی پس از انقلاب و تنها با اتکا به قدرت داخلی برای ما حاصل شده است.
وی تصریح کرد: کشوری که روزی تمام تجهیزات خود را از خارج کشور وارد می‌کرد، امروز از نظر توانمندی دفاعی به ویژه در حوزه موشکی به جایی رسیده که قدرت بازدارندگی فراوانی دارد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: دوران ابرقدرت‌های ظالم به پایان رسیده و امروزه اکثر کارشناسان معتقدند که حوزه نفوذ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به مراتب فراتر از منطقه رفته است.
صفارهرندی با بیان اینکه امروز توان ما از یک قدرت منطقه‌ای فراتر رفته و بسیاری از معادلات بین‌المللی بدون حضور ایران به نتیجه نمی‌رسد، بیان داشت: قدرت دفاعی و توان بازدارندگی ما به اندازه‌ای است که دیگر هیچ قدرتی توان مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروزه جبهه مقاومت با الگوبرداری از ایران بسیار گسترده بوده و محیطی از مدیترانه تا اقیانوس اطلس را در بر می‌گیرد و همین امر قدرت‌های زورگوی استکباری را به هراس انداخته است.
صفارهرندی با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی محدود به شیعه نیست، گفت: کسانی که می‌خواستند با هلال شیعه مقابله کنند، امروز دریافته‌اند که مقاومت اسلامی در سراسر ممالک اسلامی علیه آنها ایستادگی می‌کند.
وی تاکید کرد: همین قدرت نفوذ جمهوری اسلامی موجب شده که دیگر هیچ کس فکر حمله به ایران را در سر نمی‌پروراند و به خوبی می‌دانند که تعرض به ایران خسارات جبران‌ناپذیری برای غرب و کشورهای حامی غرب خواهد داشت.
صفارهرندی با اشاره به برخی از آمارهای ارائه شده از سوی کارشناسان غربی گفت: آمریکایی که روزی مدعی بود تمام گزینه‌ها در برابر ایران را روی میز گذاشته، خودش به خوبی می‌داند که توان مقابله با ما را ندارند و امروز کارشناسان و صاحب‌نظران و افراد مطلع در غرب تاکید دارند که بیش از 95 درصد حمله آمریکا به ایران منتفی است و آمریکا توان چنین جسارتی را ندارد.
وی با اشاره به گروهک‌ها تروریستی چون داعش نیز گفت: امروز روزهای پایانی عمر منفور داعش در عراق را شاهد هستیم و به زودی عراق از وجود این تروریست‌ها پاک می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در سوریه نیز نوید پیروزی بسیار نزدیک است و حال می‌مانند کشورهایی مانند حکام عربستان که داعش را ساختند و امروز با مشکلی به نام داعش خودساخته روبه‌رو هستند.
صفارهرندی در پایان رمز موفقیت ایران اسلامی را بهره‌مندی از جوانان انقلابی، ولایت‌مدار و شهادت‌طلب توصیف کرد و گفت: روحیه جهادی در میان جوانان ما یکی از عوامل اصلی قدرت دفاعی ما به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار