از ما محرمانه بگیرید اما ساختمانی که مشاهده می کنید، در یکی از محرومترین مناطق کرج، یعنی در اسلام آباد در حال ساخت است.
کد خبر: ۳۰۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 24 September 2016

این که ساختن این ساختمان‌ها در منطقه‌ای محروم در کرج رونق بگیرید صد البته قابل تقدیر است، اما آیا ساختن این ساختمان در کوچه نیم متری می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات مردم محروم منطقه را حل کند و یا اینکه خود معضلی می‌شود بر معضلات.

به گفته ساکنان محلی، این ساختمان در انتهای یک کوچه نیم متری واقع شده که از سمت دیگر به کوچه‌های تو در تو و صد البته پلکانی منطقه یک اسلام آباد محدود شده است.
مالک ساختمان برای این که بتواند مسیری را برای ورود خودروها و ساکنان آینده این ساختمان ایجاد نماید، انتهای کوچه را بیش از 2 متر ارتفاع پر کرده و با ایجاد سکو به طبقه اول ساختمان ، پارکینگ ساختمان را در زیر زمین قرار داده که در آینده اهالی کوچه‌های مشرف بر این ساختمان که عرض آنها از 2 متر تجاوز نمی‌کند، با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
از سوی دیگر یکی از مهمترین دلایل تخلیه تپه اسلام آباد از سکنه، نفوذ فاضلاب به لایه‌های آهکی این تپه بوده که باعث شد تا دولت و شهرداری کرج با تحمل هزینه‌های سنگین مجبور به جابجایی و انتقال بخش اعظمی از تپه شده‌اند.

ملکی که به گفته اهالی محل، وقفی بوده و به گفته یکی از ساکنان منطقه، این ملک سابقا حسینیه بوده و سال‌های نه چندان دور در دهه محرم در این محل عزاداری برپا می شده است.

به گزارش البرز فردا، به هر روی شهرداری منطقه 1 کرج، ظاهرا چشمش از این ساختمان دور ماده و این ساختمان که در کمتر از دو ماه مراحل سفت کاری آن تقریبا به پایان رسیده است، همچنان در حال رشد است.
آیا فردایی که این ساختمان ساخته شد، مالکان و ساکنان آن می توانند از کوچه نیم متری که ابتدا و انتهایش پله وجود دارد و کوچه های مشرف به آن ساختمان ، با ناهمواری ها و شیب های 60 تا 80 درجه روبرو هستند و از همه مهمتر بر روی تپه های آهکی پر از انباشت آب فاضلاب که هر آن احتمال لرزش و ریزش آن وجود دارد زندگی کنند؟

 


گزارش از علیرضا کوچکی

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار