وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و افتتاح دبیرستان مهدیه (رجائی شهر کرج)گفت: پرورش نیروی انسانی تفکر بنیان ملاک عمل آموزش و پرورش باشد.
کد خبر: ۳۰۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 24 September 2016

محمود واعظی با بیان این مطلب در مراسم بازگشایی متمرکز مدارس استان البرز که صبح امروز با حضور استاندار البرز، امام جمعه کرج، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی در دبیرستان مهدیه کرج برگزارشد، اظهار کرد: در دنیای امروز برخورداری از تجهیزات و امکانات صنعتی ثروت محسوب نمی شود بلکه داشتن نیروی انسانی تفکر بنیان، ثروتی مهم بشمار می رود.

وی افزود: مسئولان دولت تدبیر و امید همواره در سخنان خود بر ضرورت بهره مندی از توانمندی های جوانان این مرزو بوم تاکید دارند و از جوانان به عنوان سرمایه های بی بدیل کشور یاد می کنند.

جوانان سرمایه های کشور هستند

این مسئول بیان کرد: سرمایه ای بالاتر از نسل جوان وجود ندارد، اگر ایران امروز در دنیا آبرو دارد به دلیل داشتن جوانان و ملت فهیمی است که در همه مقاطع حامی انقلاب اسلامی بوده اند.

واعظی در ادامه از ترفندهای دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی سخن به میان آورد و گفت: طی 38 سال گذشته دشمنان از هر ترفندی استفاده کردند تا بیداری اسلامی که امام خمینی (ره) برای جهان اسلام و ملت ایران به ارث گذاشتند را نابود کنند اما با حمایت ملت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به خوبی این بیداری هدایت شد.

ایران راه حل مشکلات جهان اسلام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: امروز به برکت این بیداری اسلامی دیگر نمی توانند ملت ایران را نادیده بگیرند و برخلاف گذشته که ایران را منشا اسلام هراسی و شیعه هراسی قلمداد می کردند امروز از ایران به عنوان یک راه حل برای رفع مشکلات جهان اسلامی یاد می کنند.

استفاده از فرصت ها راه عزت است

وی یادآور شد: اگر به دنبال پایداری این عزت هستیم باید به دانش آموزان بیاموزیم که از وقت و فرصت های خود به خوبی استفاده کنند، اگر می خواهیم از اقتصادی پویا بر مبنای اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم باید جوانان را برای سازندگی کشور آماده کنیم.

این مسئول گفت: خوشبختانه جوانان این مرزو بوم از استعدادهای ویژه ای برخوردارند که نوآوری ها و پیشرفت های داخلی کشور از این توانمندی ها نشات می گیرد، امروز ایران در بخش های نوآوری پیشتاز است و این یکه تازی حاصل تلاش جوانانی است که خود را باورکرده اند.

واعظی بیان کرد: امیدواریم با تکیه براین استعداد ها بتوانیم بیش از پیش در مسیر رشد و توسعه کشور گام برداریم و آینده کشور را تضمین کنیم چرا که امروز نگاه یک میلیارد مسلمان به این کشور خیره شده است و موفقیت در اقتصاد، صنعت و علم و دانش بهترین پیامی است که می تواند سرمشق مسلمانان جهان باشد.

وی تاکید کرد: امید نظام و رهبری به جوانان این کشور است، اگر امروز دانش آموزان بتوانند مسئولیت دانش آموزی خود را به خوبی انجام دهند یقینا در آینده مسئولیت های کشوری را هم به خوبی می توانند به سرانجام برسانند.

واعظی در ادامه به تحولات دنیای ارتباطات اشاره کرد و گفت: دنیای امروز به واسطه فضای مجازی و ارتباطات گسترده به سرعت در حال تغییر است، از نظر دولت یازدهم این تغییر و تحولات هم می تواند فرصت باشد هم تهدید، دولت تلاش دارد فرصت ها را در این حوزه افزایش دهد و تهدیدها را کم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه کرد: اگر دانش آموزان بتوانند از وقت خود به درستی بهره بگیرند و چگونگی استفاده از فضای مجازی را مدیریت کنند یقینا این امکان می تواند به ابزاری قدرتمند تبدیل شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمندسازی دبیرستان مهدیه کرج اشاره کرد و گفت: این مدرسه با پیشنهاد استاندار البرز به عنوان مدرسه پایلوت هوشمندسازی انتخاب شده است و تا کنون ده کلاس این مدرسه به امکانات هوشمند تجهیز شده و ظرف سه روز آینده 9 کلاس دیگر آن نیز تجهیز می شود.

وی بر ضرورت استفاده از تجهیزات هوشمند در مدارس تاکید کرد و افزود: باید یاد بگیریم که چطور از تجهیزات استفاده کنیم، این مدرسه به عنوان پایلوت هوشمندسازی مدارس البرز انتخاب شده است و اگر دانش آموزان و معلمان از این امکانات به خوبی استفاده کنند در نظرداریم این استان را به عنوان پایلوت هوشمند سازی مدارس کشور قرار دهیم.

واعظی در پایان به پرسش مهر امسال رییس جمهوری از دانش آموزان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: خشونت از کجا نشأت گرفته است؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند، در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می‌توانیم کشور و جامعه‌ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم و چگونه می‌توانیم جوامع منطقه‌مان و جهان را از خشونت برهانیم؟

واعظی درپایان به دانش آموزان توصیه کرد برای رشد و تعالی کشور و همدلی دانش آموزان به سئولات مطرح شده از سوی ریاست جمهوری در قالب پرسش مهر مشارکت کنند زیرا البرز همیشه در عرصه های علمی، پژوهشی ، فرهنگی ، ورزشی و اقتصادی حرف اول را در کشور می زند.

وی گفت: امیدواریم با کمک مسئولان بتوانیم اتفاقات خوبی را برای آموزش و پرورش البرز رقم بزنیم تا شاهد ارتقای علمی مدارس این استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار