آیت‌الله حسینی‌همدانی تاکید کرد
خطیب جمعه کرج تقویت خودباوری و تحت تأثیر امکانات و فرهنگ بیگانگان قرار نگرفتن را اصل مهم دیگری برای استقلال دانش آموزان دانسته و گفت: غیرت نسبت به توان داخلی و باور داشتن نیروهای خودی، در کنار تقویت روحیه‌ انقلابی در دانش آموزان به‌وسیله‌ آشنا کردن آنان با فرهنگ انقلابی، ازجمله دیگر وظایف معلمان در این راستا هستند.
کد خبر: ۳۰۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 24 September 2016
آئین بازگشایی مدارس استان البرز، صبح امروز و هم‌زمان با افتتاح دبیرستان مهدیه منطقه ۳ آموزش‌وپرورش کرج، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار البرز، نماینده‌ وزیر آموزش‌ و پرورش، نماینده‌ مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در جمع دانش آموزان این دبیرستان برگزار شد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در این برنامه ضمن تبریک آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید، بیان داشتند: یکی از وظایف آموزش‌وپرورش و معلمان، شکوفا کردن استعدادها و فطرت اولیه‌ای که خدا در اختیار بشر قرار داده، می‌باشد.
وی افزود: معلمین باید به اصل تربیت در کنار اصل آموزش توجه ویژه داشته باشند و تربیت مهم تر از آموزش است؛ چراکه گاهی شخص، عالم به علمی شود، ولی بدون تربیت، در مسیری حرکت می‌کند که علم او عامل ضرر و فساد خواهد گردید.
امام‌جمعه کرج تصریح کرد: به‌وسیله‌ تربیت، انسان شجاع خواهد شد و عامل به وظایف خود می‌گردد اما در غیر این صورت امکان دارد انسان وابسته‌ی واداده‌ی بی‌خاصیتی از کار دربیاید.
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه انسان‌هایی که به کمال رسیدند و توانستند جامعه را به‌سوی کمال حرکت دهند، تربیت‌شده معلمی کامل بوده‌اند،   تأکید کرد: از مهم‌ترین مسائل در تربیت دانش آموزان، تربیت روحیه‌ی معنوی آن‌هاست؛ معلم نیز باید هم خود را ارتقا دهد و هم در ارتقای معنوی دانش آموزان تلاش کند.
وی افزود: اهتمام به نماز، تقویت روحیه‌ی ایثار و ازخودگذشتگی و اهمیت گذاشتن به ارتباط معنوی با خانواده‌ی شهدا و  ایثارگران از مواردی هستند که باید موردتوجه مربیان و معلمان قرار گیرند.
امام‌جمعه کرج، دشمن‌شناسی و شناخت راه‌های نفوذ دشمن در دانش آموزان را ضرورتی برای معلمان و دانش آموزان دانسته و گفد: در بیان امام (ره) می‌بینیم که مأموریت خدا به انبیا، انسان‌سازی است؛ معلمی شغل انسان‌سازی است و اگر آدم ساخته شد کشور آباد می‌شود؛ دانش آموزان امانت‌های الهی در دست ما هستند و نباید از این مسئله غافل بود.
ایشان اظهار داشت: باید کاری کرد که دانش آموزان مستقل بار بیایند؛ خود دانش آموزان هم پیگیر این هدف باشند؛ بزرگان کشور و رهبر انقلاب نیز بر اصل  "استقلال” تأکیددارند؛ مقدرات کشور باید در آینده در دست جوان‌هایی باشد که با این فرهنگ بار بیایند؛ در این صورت همه‌ی خدمتگزاران مردم امین بیت‌المال خواهند بود و این افراد نقش ویژه‌ای در رشد و تعالی و ارتقای کشور خواهند داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: فرهنگ مستقل و روحیه مستقل در افراد ساختن، تنها از دست اساتید برمی‌آید؛ یکی از لوازم این کار ایمان و توکل به خدای تعالی است؛ تعصب عاقلانه در مسائلی چون آداب و زبان و پیروی از مد و … را باید در جان فرزندان نشاند. افراد به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود تعصب داشته باشند و تابع دیگران نشوند.
حسینی‌همدانی تقویت روحیه کرامت و عزت دانش آموزان را از دیگر زمینه‌های مهم در تقویت روحیه‌ی استقلال آنان دانسته و بیان داشت: طبق روایات اسلامی، کسی که برای خودش کرامت قائل است، خواسته‌های نامشروع و ناحق و شهوات در مقابل  او سبک‌اند و این روحیه باید در جوانان تقویت شود.
آیت‌الله حسینی همدانی تقویت خودباوری و تحت تأثیر امکانات و فرهنگ بیگانگان قرار نگرفتن را اصل مهم دیگری برای استقلال دانش آموزان دانسته و گفت: غیرت نسبت به توان داخلی و باور داشتن نیروهای خودی، در کنار تقویت روحیه‌ انقلابی در دانش آموزان به‌وسیله‌ آشنا کردن آنان با فرهنگ انقلابی، ازجمله دیگر وظایف معلمان در این راستا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار