عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خبر داد
فاطمه اسکندری اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاکید می‌فرمایند که یکی از مهمترین مسائل امروز جامعه ما، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است.
کد خبر: ۳۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 25 September 2016

وی افزود: دشمن می‌خواهد با تاثیر گذاشتن بر ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ما، آنها را از مسیر اصلی انقلاب دور سازد و اگر کوچک‌ترین غفلتی در زمینه آمادگی برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان داشته باشیم، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: به همین دلیل است که مقام عظمای ولایت تاکید می‌فرمایند که همه مردم و مسؤولان در هر جایگاهی که هستند، باید برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن به صورت جهادی وارد میدان شوند.

اسکندری گفت: از سوی دیگر ما مشکلات و معضلاتی داریم که ریشه فرهنگی و آموزشی دارند، به عنوان نمونه یکی از مهمترین مسائل امروز ما معضل ترافیک است که ریشه فرهنگی داشته و برای رفع این مشکلات باید آموزش را از سنین پایه در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز فصل تحصلی 95 – 96 بیان داشت: باید از این فرصت برای آماده‌سازی کودکان، نوجوان و جوانان کشور برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی و همچنین ارائه آموزش‌های شهروندی به شکل اصولی و علمی و کارشناسی شده استفاده کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در این زمینه تاکنون انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه معاونت فرهنگی شهرداری کرج فعال بوده و طرح‌های خوبی نیز در دستور کار دارد، با هماهنگی‌های انجام شده، مقرر گردید که در فصل تحصیلی جدید همکاری و تعامل خوبی میان این معاونت و اداره کل آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

اسکندری افزود: در نخستین گام برای هفته نخست بازگشایی مدارس، بسته‌های فرهنگی از سوی مدیریت شهری آماده و در میان دانش‌آموزان توزیع شده و این طرح تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: محور اصلی محتوای این بسته‌ها، موضوعات فرهنگی و آموزش شهروندی است و خوشبختانه شاهد استقبال خوب دانش‌آموزان نیز از این طرح بودیم.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر اظهار داشت: همچنین با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، مسابقات کتابخوانی نیز با همکاری مدیریت آموزش پرورش و مدیریت شهری در کرج در دست اجرا است.

اسکندری تصریح کرد: از سوی دیگر برای اینکه فضا و محیط مدرسه برای فصل تحصیلی جدید آماده شود، طی هفته‌های اخیر اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری در این حوزه انجام شد و اولیای دانش‌آموزانی در روز نخست بازگشایی مدارس شاهد اقدامات خوب انجام شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار