کد خبر: ۳۰۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 25 September 2016


همایش پلیس، امنیت و اصناف با هدف ایجاد تعامل بین پلیس برای برقراری امنیت روز یکشنبه در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد

به گزارش ایرنا ،فرماندار ساوجبلاغ در این همایش با اشاره به نقش پلیس در پیشگیری از اقدامات دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: در مقابله با اقداماتی که دشمنان برای ایجاد نا امنی در کشور انجام داده اند، پلیس نقش مهمی ایفا کرده است.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: امنیت اجتماعی پایدار در سایه تلاش ها و ایثار پلیس و تعامل این نیرو با اقشار مختلف به ویژه اصناف که به عنوان تاروپود جامعه و بزرگترین بخش اقتصادی جامعه هستند، محقق شده است.

وی تاکید داشت: دشمنان باید بدانند اصناف مکمل انقلاب بوده و از زمان شکل گیری انقلاب تاکنون بازارنقش مهمی در همراهی و مشارکت در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با نظام داشته است.

وی اظهار داشت : بازاریان و کسبه علاوه بر اقتصاد می توانند در فرهنگ و اجتماع تاثیر بگذارندو وجودآنها در همه عرصه های سازندگی کشور ثمر بخش بوده و در جنگ تحمیلی بازاریان نقش بسیار تاثیر گذاری داشتند و حامی بزرگ رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل بوده اند.

فرماندار ساوجبلاغ قاچاق کالا را یکی از مقوله های مهم دربرهم زدن نظم بازار دانست و گفت: قاچاق مقوله ای است که بسیاری از کشورهای جهان با آن درگیر هستند و پیامد های سنگینی در زمینه های اقتصادی، جامعه، سیاست و فرهنگ را به دنبال دارد.

پالیزگیر اظهار داشت : دولت تدبیر و امید برای تولید داخل ارزش بسیاری قائل است چرا که قاچاق کالا و ارز تولید داخل را تحت تأثیر جدی قرار داده است.

وی با اشاره به تلاش دولت تدبیر وامید برای جلوگیری از قاچاق کالا گفت : در سالهای گذشته آمار قاچاق کالا درکشور 25 میلیارد دلار بوده اما با تدبیر و امید این آمار به 15 میلیارد دلار رسیده است.

فرماندار ساوجبلاغ همچنین وجود امنیت در کشور و ایجاد زمینه اشتغال پایدار و انجام فعالیت های اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و افزود : افزایش صادرات و انجام فعالیت های مهم اقتصادی باید در سایه امنیت داخلی و بین المللی انجام شود که خوشبختانه این مهم توسط نیروی های زحمت کش نیروی انتظامی و در سایه دولت یازدهم ایجاد شده است .

وی اظهار داشت : یکی از مولفه های مهم در جذب سرمایه گذار و فعالان اقتصادی ، وجود امنیت و آرامش برای انجام اینگونه فعالیت های بوده که زمینه های لازم آن نیز فراهم می باشد .

احمد جبارپور رئیس پلیس امنیت عمومی شهرستان ساوجبلاغ در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش ایجاد تعامل بین پلیس و اصناف برای برقراری امنیت در سطح شهرستان بوده چرا که رسیدن به امنیت بدون حضور اصناف و پلیس در کنار هم میسر نیست.

وی افزود: پلیس یکی از پایه های امنیت بوده که به عنوان نهادی آگاه و بیدار تلاش دارد تا در عرصه های مختلف، نظم و امنیت عمومی را در جامعه حکم فرما ساخته و میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ساوجبلاغ تصریح کرد: اگرچه برقراری امنیت وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است ولی این مهم با همکاری و تعامل با سایر دستگاه ها به ویژه فعالان اقتصادی انجام می شود و افزایش روابط مثبت بین پلیس و اصناف می تواند عامل بسیار مهمی در ایجاد امنیت بیشتر در سطح جامعه شود.

سرهنگ جبارپور افزود: رعایت ساعات شروع و پایانی کار از سوی اصناف می تواند پلیس را در انجام مأموریت خویش یاری رساند و از سوی دیگر اطلاع رسانی به موقع و مشارکت مردم با نیروی انتظامی می تواند امنیت اجتماعی را افزایش دهد.

وی، افزایش ضریب اقتدار نیروی انتظامی را در گرو همکاری مردم برشمرد و گفت : همه مردم باید در بحث برقراری امنیت در جامعه بازوی کمکی ماموران نیروی انتظامی باشند.

جبارپور با تاکید به توجه اصناف به هشدارهای پلیسی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از جرائم، رعایت اصول حفاظتی متناسب با نوع فعالیت از موارد کاهش وقوع جرائم بوده است.

وی از اصناف خواست به افرادی که سوابق سوء دارند و واجد شرایط آن صنف نیستند اجازه فعالیت نداده و همچنین بانصب دوربین در معابر عمومی و واحدهای صنفی از وقوع بزه در سطح جامعه و شهرستان جلوگیری نمایند.

وی همچنین با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی از اصناف ومردم خواست از محصولات داخلی استفاده نمایند و در جمع آوری کالای خارجی اهتمام بورزند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی باتاکیدبرنظارت بیشتر اصناف بر باغ تالارها گفت :باید اصناف به طور محسوس وغیرمحسوس به باغ تالارها نظارت کرده تا جامعه ای سالم ودرخور وشان امت حزب الله ومردم شهیدپرور داشته باشیم.

وی همچنین از تدابیر امنیتی به مناسبت بازگشایی مدارس تا 15 مهر خبر داد وافزود: ماموران انتظامی با حضور در مقابل مدارس ودانشگاهها وبعضا با لباس شخصی و نامحسوس در برقراری امنیت اهتمام دارند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان ساوجبلاغ با اعلام اجرای طرح ساماندهی صنوف از بازدید 8500 واحد صنفی خبرداد و گفت : در این زمینه 3160 واحد صنفی بدون پروانه شناسایی و به اتحادیه معرفی شده و 4700 ابلاغیه بازرسی برای صنوف متخلف صادر شده است.

مرتضی فلاح زاده تصریح کرد:به واسطه اجرای این طرح 95 واحد صنفی با عناوین تخلفی کم فروشی ، گران فروشی و عدم درج قیمت به ارزش 878 میلیون ریال به تعزیرات معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد:خرید و فروش کالاهایی که به نوعی استفاده و کاربرد آنها در بین جامعه سبب ترویج فرهنگ غرب می باشند ممنوع است و در این راستا همه کسبه و اصناف نسبت به حفظ ارزشهای اسلامی و قانونی اهتمام داشته و تلاش مضاعف نمایند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف ساوجبلاغ درپایان با اعلام اینکه بازرسی و نظارت اصناف آمادگی دریافت ورسیدگی به شکایات مردمی را دارد، گفت : مردم میتوانند به صورت تلفنی ویا کتبا شکایات خود را اعلام و درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را به اطلاع این واحد برسانند.

در پایان این همایش از برترین های اصناف واماکن نیروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار