کد خبر: ۳۰۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 26 September 2016
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از مشکلات امروز ما دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس است و متاسفانه در کارها با روحیه جهادی وارد میدان نمی‌شویم.
مصطفی سعیدی‌سیرایی اظهار داشت: مقام عظمای ولایت در سال‌های اخیر به طور مکرر بر ضرورت حفظ و حراست از فرهنگ دفاع مقدس تأکید فرموده و رهنمودهای ارزشمندی در این حوزه بیان داشته‌اند.
وی افزود: ایشان در یکی از رهنمودهایی که خطاب به همه مردم و مسؤولان داشتند، تأکید فرمودند که امروز حفظ و حراست از یاد و خاطره و آرمان‌های شهدای دوران دفاع مقدس ارزشی کمتر از شهادت ندارد.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: معظم‌له همچنین در مورد دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تأکید می‌فرمایند که جنگ برای ما به مانند گنجی ارزشمند است که باید از دل خاک بیرون آورده شود.
سعیدی‌سیرایی گفت: متأسفانه ما به فرمایشات و رهنمودهای ارزشمند رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به درستی توجه لازم را نداریم، به عنوان نمونه وقتی ایشان می‌فرمایند جنگ یک گنج است، باید این فرمایشات به صورت دقیق و عمیق مورد کنکاش و وارسی قرار گیرد.
وی بیان داشت: اگر به ظاهر این جمله توجه کنیم، تصور خواهیم کرد که ما به دنبال جنگ هستیم و از جنگ و خونریزی خوشحال می‌شویم، این در حالی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید فرموده‌اند که ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز آغازکننده هیچ جنگی نبوده و هیچ‌گاه حامی جنگ نیست.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: حال اگر به درستی به رهنمودهای حضرت آقا توجه داشته باشیم، در می‌یابیم که ایشان به ضرورت فرهنگ حاکم بر جبهه‌های حق علیه باطل در میان رزمندگان سپاه اسلام توجه داشته و این فرهنگ را گنجی ارزشمند می‌دانند.

*‌ در جنگ کسی به دنبال بودجه و میز و صندلی نبود

سعیدی سیرایی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دوران دفاع مقدس این بود که همه در جبهه‌ها فقط برای خدا و رضای خدا و امت اسلام تلاش می‌کردند و هیچ کس به دنبال کار برای غیر خدا نبود.
وی که خود از خانواده معظم شهدا و فرزند شهید سعیدی سیرایی است، اظهار داشت: در دفاع مقدس کسی نمی‌گفت که من حتماً باید فرمانده باشم و دیگران باید بجنگند، بلکه برای رفتن به خط مقدم و مقابله با دشمن و شهادت در راه خدا، با هم مسابقه می‌گذاشتند. بارها فرماندهان ارشد جنگ با لباس‌های خاکی در خط مقدم حضور داشتند و اتفاقاً این فرماندهان میانی و سربازان بودند که از مسؤولان ارشد خود خواهش می‌کردند که به عقب باز گردند.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس هرگز نمی‌بینیم که یک فرمانده بسیجی و یا سپاهی و یا ارتشی بگوید میز و صندلی و اتاق کار من باید این‌گونه تزئین شود و یا به دنبال میز و صندلی باشد، هرگز در دوران دفاع مقدس هیچ کاری به بهانه نبود بودجه و یا نرسیدن اعتبارات از مرکز زمین نمی‌ماند.

* آیا با فرهنگ بسیجی کارها را اداره می‌کنیم؟

سعیدی‌سیرایی با اشاره به برخی نواقص در کارهای اجرایی و مدیریتی استان البرز گفت: سؤال اصلی این است که آیا ما امروز با فرهنگ بسیجی کارها را اداره می‌کنیم و همان روحیاتی که در جنگ تحمیلی میان رزمندگان سپاه اسلام حاکم بود، در میان مدیران ما نیز حاکم است.
وی ادامه داد: آیا حقوق‌های نجومی و استفاده از بیت‌المال که دل‌های مؤمنان و مردم مسلمان ما را به درد آورد و موجب آزردگی خاطر ولی امرمان شد، در روزهای دفاع مقدس نیز اتفاق می‌افتاد.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تأکید کرد: مشکل اصلی ما امروز این است که از فرهنگ جهادی، شهادت‌طلبی و روحیه بسیجی و به طور کلی روحیه و فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس دوره شده‌ایم.

*چه باید کرد؟

سعیدی‌سیرایی در پاسخ به این پرسش که وظیفه نسل امروز برای رفع مشکلات و کاستی‌ها چیست، گفت: وظیفه ما همانی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید و بارها به همه مردم و مسؤولان برای تلاش در جهت بازگشت به آرمان‌های انقلاب تذکر داده‌اند.
وی افزود: باید فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی و ولایتمداری در جامعه حاکم شود و نسل امروز با اصول، ارزش‌ها،‌ آرمان‌های شهدا و امام شهیدان (ره) آشنا شوند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به دستاوردهای مهم کشور در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تنها راه حراست از این دستاوردها و تکمیل موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که همه مردم و مسؤولان در مسیر ولایت حرکت و با روحیه جهادی به جنگ مشکلات و کاستی‌ها و نواقص برویم.
سعیدی‌سیرایی با تأکید بر اینکه در اجرای کارها و مدیریت‌ها روحیه جهادی نداریم، گفت: در دوران دفاع مقدس با کمترین ابزارها و در شرایطی که شرق و غرب جهان ما را تحریم کرده و حتی سیم‌خاردار به ما نمی‌فروختند، کارهای بزرگی انجام شد و فرماندهان جنگ و سربازان در میدان با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

* مدیریت جهادی در کارها نداریم

وی تصریح کرد: علت این بود که روحیه جهادی در دفاع مقدس حاکم بود و زمانی که رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی برای رفع مشکلات معیشتی مردم فرمان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را صادر می‌فرمایند، به این معنی است که باید با همان شیوه به جنگ مشکلات و سختی‌ها برویم.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر افزود: این در حالی است که می‌بینیم به عنوان در همین استان البرز کلنگ احداث یک آزادراه بر زمین زده می‌شود و دو فاز از سه فاز پروژه را نیز اجرا می‌کنیم، اما فاز آخر آن به دلیل نداشتن بودجه و عدم تخصیص منابع رها شده و به نوعی میلیاردها تومان بودجه بیت‌المال از بین می‌رود.
سعیدی‌سیرایی گفت: حال سؤال من این است که آیا در دوران دفاع مقدس نیز منتظر رسیدن بودجه و تخصیص اعتبارات می‌ماندیم، یا با روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی مشکلات را در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن حل می‌کردیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه اکثریت ملت ایران پیرو ولایت بوده و در این مسیر حرکت می‌کنند، گفت: مسؤولان موظف هستند که با اصلاح امور و بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی زمینه رضایت‌مندی مردم، رفع مشکلات و کاستی‌ها و دست‌یابی به توسعه و پیشرفت پایدار را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار