کد خبر: ۳۰۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 26 September 2016


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرج از کاهش ۴۵ درصدی تلفات ناشی از گاز CO۲ در سال ۹۴ به نسبت مدت مشابه سال ۹۳ در کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج، سهراب شهبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی در سالن جلسات سازمان آتش‌نشانی کرج برگزار شد، اظهار داشت: کرج در کانون زلزله قرار دارد و اگر زلزله‌ای در تهران حادث شود تبعات آن شامل حال استان البرز نیز می‌شود. بهترین راه در این مواقع آموزش و خود امدادی است که در حال حاضر در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرج در ارتباط با استانداردهای موجود لوازم آتش نشانی درسازمان آتش نشانی کرج،عنوان کرد: تجهیز آتش‌نشانی به نردبان‌های 55 متری، تانکر تریلرهای حمل آب 32 هزار لیتری و 105 دستگاه خودرو امدادی از مهمترین تجهیزات ایمنی امدادی در این سازمان است. میزان امکانات آتش نشانی کرج به نسبت سال 92 حدود 19 درصد افزایش و رشد داشته است.

شهبانی با اشاره به اینکه باید برای هر 50 هزار نفر جمعیت شهروندی باید یک ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی وجود داشته باشد، گفت: آمار شهر کرج در حال حاضر طبق آمار رسمی حدود 643 هزار نفر به ازای هر ایستگاه آتش نشانی است.

وی با بیان اینکه 28 ایستگاه جغرافیای در سطح کرج و فردیس وجود دارد، گفت: در مواقع لزوم از شهرهای اقماری استان البرز حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرج درباره ایستگاه‌های آماده بهره برداری در سال 95 خاطرنشان کرد: پروژه تکمیل و تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی بلوار شهید ایرانی- بلوار ناصربخت، پروژه احداث ایستگاه خیابان برق کلاک، پروژه تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی جنب باغ ایرانی رجایی‌شهر و نیز پروژه تکمیل و تجهیز ایستگاه کیانمهر از جمله پروژه های در دست احداث است.

وی درباره ایستگاه‌های فرعی گفت: این ایستگاه‌ها فعالیت‌های زمانی و مکانی مناسب را دارا هستند که در 25 نقطه شهر در طرح 4 ساله باید تعبیه شوند و تاکنون تکمیل 10 ایستگاه فرعی به اتمام رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری کرج اظهار داشت: براساس انعقاد تفاهنامه با آموزش و پرورش به دانش‌آموزان 230 مدرسه در مقطع ابتدایی تا متوسطه در کرج و فردیس آموزش ایمنی داده می‌شود.

شهبانی با اشاره به پیش‌بودن فصل سرما و لزوم رعایت نکات ایمنی در منازل تصریح کرد: تلفات ناشی از گاز co2 در سال 94 به نسبت مدت مشابه در سال 93، 45 درصد کاهش یافته که لازم است با توجه به در پیش بودن فصل سرما نکات ایمنی در نصب وسایل گازسوز مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار