کد خبر: ۳۰۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 26 September 2016


رئیس اداره آموزش وپ‍‍‍‍‍ژوهش محیط زیست البرز گفت: طرحی یکروزه با محوریت حضور محیط بانان در مدرسه مستقر در مناطق حفاظت شده البرز اجرا می شود.

مهدی شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: درصدد راه اندازی و ایجاد مدرسه طبیعت در استان البرز هستیم.

وی با بیان اینکه زندگی شهری و آپارتمان نشینی سبب شده کودکان و نوجوانان نتوانند ارتباط خوبی با طبیعت، حیوانات و عناصر آبی و خاکی برقرار کنند، افزود: مدرسه طبیعت بستر برقراری این ارتباط را فراهم می کند.

رئیس اداره آموزش و پ‍‍‍‍‍ژوهش محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: نخستین مدرسه طبیعت کشور در مشهد مقدس ایجاد شده و امروز بیستمین مدرسه طبیعت کشور به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در این مدارس تحت نظر یک تسهیل گر قرار می گیرند تا سوالات خود را از فرد مذکور بپرسند، تصریح کرد: این مدارس عمدتا توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود و بخش دولتی ورود پیدا نمی کند.

شریفی با اعلام اینکه در آینده ای نزدیک مدرسه طبیعت در بخش چهارباغ راه اندازی می شود، گفت: این مهم توسط یکی از سازمان های مردم نهاد استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه سه جانبه ای بین سازمان محیط زیست، آموزش و پرورش و وزارت نیرو تحت عنوان سند همکاری منعقد شده است، افزود: ارائه آموزش مدیریت پسماند، مصرف بهینه انرژی و تفکیک زباله از مبدا در این سند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره آموزش و پ‍‍‍‍‍ژوهش محیط زیست البرز گفت: طرح یک روز محیط بانان در مدرسه به منظور آشنایی دانش آموزان با وظایف محیط بانی در کرج برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار