کد خبر: ۳۰۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 26 September 2016


مدیرکل هواشناسی البرز از افزایش پنج درجه‌ای دمای هوا در این استان خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به تغییرات جوی به ویژه در مناطق ساحلی خزر و استان‌های شمالی کشورمان، طی روزهای اخیر شاهد اثرگذاری این تغییرات بر آب و هوای استان البرز بودیم.

وی افزود: یکی از آثار آن کاهش محسوس دمای هوا بود به صورتی که طی روزهای اخیر در شهرستان کرج، دمای هوا در گرم‌ترین ساعات به حداکثر 26 بالای صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: این شرایط حداکثر تا ظهر امروز دوشنبه ادامه داشته و سپس با استقرار شرایط جوی پایدار، دمای هوا این استان حدود پنج درجه افزایش می‌یابد.

رحمانیان گفت: به همین دلیل انتظار داریم که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حداکثر دما در شهرستان کرج به حدود 31 درجه بالای صفر برسد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه گرم‌تر شدن دمای هوا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت،‌ بیان داشت: ما هم اکنون در فصل پاییز قرار داریم و طبیعی است که این وضعیت دوام چندانی نخواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، در روزهای پایانی هفته شاهد آسمانی نیمه ابری، همراه با رگبار و رعد و برق در ارتفاعات و افزایش شدت وزش باد هستیم و همین امر موجب کاهش چشمگیر دمای هوا در استان البرز می‌شود.

رحمانیان گفت: این وضعیت در روزهای پنجشنبه و جمعه اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جوی بیست و چهار ساعت گذشته استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت اشتهارد با ثبت حداقل 13 و حداکثر 35 درجه گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

وی اظهار داشت: همچنین طالقان با حداقل 9 و حداکثر 29 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهرستان استان البرز لقب گرفت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در پایان تصریح کرد: طی بیست و چهار ساعت گذشته ایستگاه‌های هواشناسی در دیزین حداقل 6 و حداکثر 21 درجه بالای صفر را ثبت کردند که این امر نشان می‌دهد که دیزین خنک‌ترین منطقه استان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار