هنوز اثرات جنگ در استان های جنگ زده مشاهده می شود و این در حالی است که مسئولین هفته دفاع مقدس را در تهران جشن می گیرند.
کد خبر: ۳۰۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 27 September 2016
28 سال برای جبران خسارات جنگ کم نیست/ ای کاش کمی دغدغه داشتیم
 
 به گزارش تابناک البرز به نقل از تیتر شهر، به مناسبت هفته دفاع مقدس، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت سفری به استان خوزستان داشته است تا در آنجا به مردم محروم خدمت رسانی کند. این حرکت وزیر بهداشت تذکری جدی به مسئولین بلند پایه است که با گذشت 28 سال از پایان جنگ مناطق جنگ زده همچنان با فقر، بیماری و نبود امکانات دست و پنجه نرم می کنند. مردمی که 8 سال انواع سلاح های سنگین و سبک بر زنگدیشان آوار شد و جز فقر و نابودی چیزی برایشان باقی نماند. دولت های پس از جنگ نه تنها اولویتی برای  این شهرهای محروم  قائل نشدند بلکه پول نفت این استان را در شهرهای دیگر خرج کردند و مردم خوزستان با مشکلاتشان تنها ماندند. وزیر بهداشت در سفر به اهواز، اندیمشک و آبادان از نزدیک مشکلات درمانی مردم را مشاهده کرد و با افتتاح چند طرح سرانه سلامت این استان را ارتقا بخشید.

سیدحسن قاضی‌زاده‌‌هاشمی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت در آبادان در جمع خبرنگاران حاضر شد و چند مورد را متذکر شد: در ارائه خدمات بهداشت و درمان در خوزستان مشکلات زیادی وجود دارد و این موضوع را چه در نخستین سفر رئیس‌جمهور به خوزستان و چه در حال حاضر بیان کرده و به آن اقرار می‌کنم.

در استان خوزستان کمبودهای جدی وجود دارد، در بحث آب و هوا مشکلات جدی داریم به نحوی که سلامت مردم این استان در خطر است. انتظار ما این است دستگاه‌های مسئول به حوزه سلامت کمک کنند هر چند بخش سلامت خیلی جای کار دارد.انتظار داریم تا منطقه آزاد اروند به یکی از قطب‌های آموزش پزشکی در منطقه تبدیل شود و به آموزش پزشکی منطقه کمک کند و مردم آبادان و خرمشهر نیز از برکات وجود این امکان بهره‌مند شوند.تعداد تخت‌ها نیز در این مدت زمان به 2 برابر افزایش می‌یابد.

 مسئولان شهرستان و منطقه آزاد اروند  باید در ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تلاش کنند.جای وزارت نفت در اینجا غایب است و با آنکه آقای زنگنه دوست عزیز ما است و وقتی من را ببیند حتماً گلایه می‌کند اما این موضوع مورد تأکید من است.حق و انصاف است که وزارت‌خانه‌هایی مثل نفت در جهت سرمایه اجتماعی و به‌‌منظور افزایش محبوبیت این وزارت‌خانه و مؤسسه‌های وابسته هزینه کنند، چراکه یکی از بهترین مکان‌ها برای هزینه همین حوزه سلامت است. اگر در حوزه سلامت به‌اندازه‌ای که دولت هزینه می‌کند و بیمه خرید می‌کند، نفت نیز هزینه کند دیگر هیچ نیازی به ساخت بیمارستان توسط ما نیست.

این درد دل های وزیر بهداشت نشان می دهد مردم خوزستان گردن همه مردم ایران حق دارند زیرا آنها به عنوان خط مقدم جبهه از همه چیز خود گذشتند و امروز که امنیت کشور برقرار شده باید ما به کمکشان آمده و نگذاریم در سختی زندگی کنند. کمبود دارو، نبود مراکز پزشگی مجهز، نبود تاسیسات لازم در خصوص آب شرب و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر عرصه را بر مردم خوزستان تنگ کرده است. متاسفانه مسئولین استانی و شهری نیز به جای حل مشکلات آنها درگیر مسائل حاشیه ای شدند و هیچ اقدام راهگشایی برای مردم مظلوم خوزستان بر نمی دارند.

یکی از اصلی ترین مشکلات مردم خوزستان آب شرب سالم است. به دلیل نبود تاسیسات لازم، لوله کشی نو و جدید، ساماندهی انشعابات و بسیاری از مشکلات، روستاهای خوزستان از آب شرب سالم برخوردار نیستند. این شاید ابتدایی ترین نیاز مردم باشد هرچند که دیگر در نیازهای آنها به اندازه ای فراموش شده که گویی آنها دغدغه ای جز آب و هوای سالم ندارند. یکی دیگر از مشکلات مردم خوزستان مشکل راه است . مشکلی که هنوز به دلیل هشت سال دفاع مقدس و خرابی آنها نه تعریض شده و نه استاندارهای لازم را برای تردد کافی برخوردار است. تصادفات خودروها و کشته شدن هزاران نفر نشان می دهد که برای ساماندهی راههای خوزستان باید همت شود و در یک حرکت جهادی بسیاری از مشکلات حوزه راه بر طرف گردد.

معاون راه داری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان  در جمع خبرنگاران گفته بود، در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نقطه حادثه خیر در بخش‌های مختلف شهری و روستایی استان وجود دارد که با احداث آزاد راه خرم آباد به پل زال و اندیمشک شاهد کاهش ترافیک و زمان تردد وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی و نیز افزایش ایمنی محورهای ترافیکی در این مسیر خواهیم بود. تمام اعتبارات مالی امسال شهرستان اندیمشک 340 میلیارد ریال تعیین شده و این میزان اعتبار پاسخگوی نیازهای مالی اندیمشک در بخش جاده نیست و باید از طریق جذب بهتر و بیشتر منابع مالی، نیازهای این شهرستان را در حوزه جاده رفع کرد.

نبود اعتبارات لازم در تمامی حوزه ها مشکل اصلی و همیشگی خوزستان بوده است. امید است روزی که مسئولین در هفته دفاع مقدس به جای برگزاری نمایشگاه و هزینه های حاشیه ای در تهران به استان های جنگ زده بروند و از نزدیک ببینند همچنان مردم این استان ها با اثرات جنگ دست و پنجه نرم می کنند.
 
منبع: تیتر شهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار