مختاری با بیان اینکه این شخص بخشی از پرندگان را به باغی در تهران انتقال داده بود، افزود: باغ شناسایی شده و 3 هزار گونه پرنده خارجی و وحشی داخلی از این باغ کشف شده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 27 September 2016
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه عامل قاچاق پرنده در البرز دستگیر شده است،‌ گفت: از این فرد ۳ هزار گونه پرنده قاچاق و ۲۰۰ تاکسیدرمی کشف شده است.
علی‌اکبر مختاری در حاشیه همایش مبارزه ملی با قاچاق کالا که پیش از ظهر امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به کار مشترک تعزیرات حکومتی البرز با اداره اطلاعات و محیط زیست، اظهار داشت: موردی در حوزه قاچاق پرنده شناسایی شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه متهم این پرونده بخشی از فعالیت خود را در هشتگرد انجام می‌داده است، افزود: فعالیت عمده وی در تهران انجام می‌شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این شخص به صورت همزمان در تهران و البرز دچار مشکل شد،‌ ادامه داد: با ورود اداره اطلاعات و یگان حفاظت محیط زیست، این شخص در هشتگرد دستگیر شد.
مختاری با بیان اینکه این شخص بخشی از پرندگان را به باغی در تهران انتقال داده بود، افزود: باغ شناسایی شده و 3 هزار گونه پرنده خارجی و وحشی داخلی از این باغ کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش پرندگان 9 میلیارد تومان بوده است، گفت: با رصدهای انجام شده، 4 مرکز دیگر از این شخص در استان‌های دیگر شناسایی شده است.
مختاری با بیان اینکه پرنده‌های نادر، خارجی و وحشی داخلی جزو این پرنده‌ها بوده است، ادامه داد:‌ ارزش 9 میلیارد تومان برای پرندگان غیر از خارجی است و هنوز پرندگان خارجی ارزش گذاری نشده‌اند.
وی با اشاره به کشف 200 تاکسیدرمی از این شخص، گفت: ادعای این شخص پرورش پرندگان است که با کارشناسی عوامل محیط زیست این فرد مجوز این فعالیت را نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار