مدیرکل انتقال خون استان البرز خبر داد
مدیرکل انتقال خون البرز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 32 هزار واحد خون‌گیری در این استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۰۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 27 September 2016
حسن حسینی اظهار داشت: این مقدار خون توسط 41 هزار نفر اهدا شده است.
وی افزود: اهداکنندگان مستمر مناسب‌ترین افراد برای اهدای خون هستند و مشارکت حداکثری در این نوع‌دوستی می‌تواند جان چندین هموطن را نجات دهد.
وی گفت: از مجموع اهداکنندگان بیش از 11 هزار نفر به صورت مستمر هستند که نشان دهنده افزایش مراجعه این دسته از اهداکنندگان است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در این مدت از مجموع اهداکنندگان خون فقط سه درصد مشارکت بانوان را به همراه داشته است که باید در این زمینه فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.
وی گفت: بانوان ایرانی در میزان اهدای خون وضعیت مناسبی ندارند و باید به این باور برسند که هیچ مشکلی با اهدای خون برای آن‌ها پیش نخواهد آمد.
حسینی تاکید کرد: بانوان یقین داشته باشند قبل از اهدای خون پزشکان مطالعات و معاینات کامل انجام داده در صورتی که شرایط اهدای خون برای آنها وجود داشته باشد خون‌گیری می‌شود.
وی گفت: اهدای خون با توصیه‌های انجام شده توسط پزشکان مانع از ایجاد کم‌خونی برای آن‌ها خواهد بود.
حسینی افزود: بانوان هیچگونه نگرانی نداشته نباشند و به جمعیت اهداکنندگان خون بپیوندند.
وی بیان داشت: اکنون در کشور درباره اهدای خون هیچ مشکلی نداریم و ما جز کشورهای نادر در زمینه اهدای خون به صورت داوطلبانه هستیم که امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار