کد خبر: ۳۰۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 27 September 2016


بلاتکلیفی در ساخت بیمارستان فردیس در حالی ادامه دارد که نبود آن سبب شده هزینه‌های گزافی متحمل مردم شود و برای مداوا به تهران یا کرج مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، شهر فردیس مرکز شهرستان فردیس است و در بخش جنوبی استان البرز قرار دارد و از شهرک‌های بسیاری تشکیل شده که از جمله می‌توان به شهرک طالقانی در شمال، شهرک دهکده در غرب و شهرک سپاه در جنوب آن اشاره کرد.

فردیس جزو مناطق 3 و 10 شهرداری کرج با جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر است.

یکی از معضلات فردیس نداشتن درمانگاه مجهز، بیمارستان و زایشگاه است. در سال 90 کلنگ ساخت بیمارستان فردیس زده شد، اما همچنان چشم اهالی دردمند فردیس به دستی که نخستین‌بار کلنگ را بر زمین زد، مانده تا با ساخت این مکان از درد آن‌ها کم کند.

نبود بیمارستان دولتی سبب می‌شود که هزینه‌های گزافی متحمل مردم فردیس شود و برای مداوا به تهران یا کرج مراجعه کنند. اگر حادثه‌ا‌‌‌ی برای فردی در فردیس رخ دهد باید وی را به بیمارستان‌های تهران، کرج یا شهریار انتقال داد که خود داستانی می‌شود که آیا این بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیمار را دارند یا خیر.

تبدیل بیمارستان 160 تختخوابی فردیس به 104 تختخواب

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی امام‌جمعه فردیس در ارتباط با این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیمارستان 160 تخت‌خوابی شهرستان فردیس در حال حاضر به 104 تخت‌خواب مبدل شده است.

امام‌جمعه شهر فردیس با بیان اینکه 56 تخت بیمارستان شهرستان فردیس به یکی از بیمارستانهای شهر کرج اختصاص داده شده است، افزود: شهرداری زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع واقع در شهرک 110 را در اختیار شبکه بهداشت و درمان جهت ساخت تنها بیمارستان دولتی در شهرستان فردیس قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 ردیف بودجه برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است، گفت: در هفته‌های اخیر با حضور وزیر بهداشت و درمان در کرج، یکی از بیمارستان‌هایی که 56 تخت‌خواب کم داشته را از بیمارستان فردیس تامین کرده‌اند.

تکذیب انتقال 56 تخت بیمارستانی فردیس به یکی از بیمارستان‌های کرج

با توجه به این امر حمید درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امکان جابجایی تخت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه قرار بود بیمارستان 168 تختخوابی در فردیس ساخته شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مجری بیمارستان‌سازی نیست و راه و شهرسازی مجری ساخت بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه به سبب احساس نیاز در استان دانشگاه علوم پزشکی در راستای ساخت بیمارستان فردیس اقدام کرده است، گفت: خیلی از 1200 تختخواب در قالب 7 بیمارستان موجود در استان فاقد ردیف بودجه هستند و از طریق صرفه‌جویی و دریافت از منابع متعدد ساخته شده است.

درفشی با بیان اینکه در فردیس زمین بیمارستان تملک شده است، افزود: قراردادی باشرکتی وجود داشت که این شرکت در اواسط فعالیت، قرارداد خود را لغو کرد اما سعی در اجبار شرکت به عمل کردن قرارداد وجود دارد.

وی با تکذیب انتقال 56 تخت بیمارستانی فردیس به یکی از بیمارستان‌های کرج، گفت: بیان این حرف نادرست است.

درفشی با بیان اینکه سعی دانشگاه علوم پزشکی استان در 500 تختخوابی کردن بیمارستان فردیس است، افزود: در حال حاضر یکی دیگر از راه‌های ساخت بیمارستان در فردیس، مذاکره با گروه خارجی، با برگزاری بیش از 12 جلسه بوده است که با تصویب شورای اقتصاد، خود گروه خارجی بیمارستان 520 تختخوابی را می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی، فردیس است،‌ گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در حال پیگیری برای آغاز ساخت بیمارستان فردیس در سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار